[Ubuntu Server 10.04]Maar 1 HD te vinden bij partitioneren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 18:05
Ben bezig met Ubuntu te installeren op een Atom bordje (Gigabyte ga-d525) met 4 hd's eraan (WD Caviar 1TB)

Ik wil de zooi in SoftRAID 5 zetten, maar als ik bij het partitiescherm kom, zie ik maar 1 HD: /dev/sda
de andere 3 komen niet in het lijstje voor. Echter als ik naar de terminal ga en 'fdisk -l' doe krijg ik gewoon alle
4 de schijven terug:

/dev/sda
/dev/sdb
/dev/sdc
/dev/sdd

Enig idee wat ik verkeerd doe, of waar ik het moet zoeken?

edit: In de Bios verschijnen ze ook gewoon en als ik een win7 AiO CD erin gooi, ziet die ze ook alle 4.

[ Voor 10% gewijzigd door Tha_Butcha op 08-01-2012 22:11 . Reden: toevoeging ]

Compromises are for the weak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Plaatje? Wat voor installer gebruik je, alternative of gewoon? Kies je voor guided, of manual?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 18:05
Plaatje wordt lastig.

Ik gebruik gewone server installer, 10.04 LTS x64 editie. Manual kies ik bij het partitie scherm, guided levert ook niks op.

Compromises are for the weak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoef je dan eerst niet in de bios de raid in te stellen activeren, aanduiden welke hard schijven en type RAID5 en voor te bereiden? Als je de moederbord raid gebruikt (zoals bij MSI of intel moederbord).
Je mag dus niet installeren op de fysieke harde schijven: sda, sdb, sdc of sdd. De installatie moet dus gebeuren op de samengestelde partitie. iets in deze aard: /dev/mapper/isw_dejbadjjha
blijkbaar ondersteund de southbridge NVIDIA MCP enkel RAID 0 • RAID 1 • JBOD Support.

Misschien kan dit je verder helpen: Ubuntu 11.04 installeren op Raid bus Controller (Intel)
Wikipedia: Intel Matrix RAID

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2012 15:24 . Reden: NVIDIA MCP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 14:43

jelly

Arch Linux

Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 09:11:
Hoef je dan eerst niet in de bios de raid in te stellen activeren, aanduiden welke hard schijven en type RAID5 en voor te bereiden? Als je de moederbord raid gebruikt (zoals bij MSI of intel moederbord).
Je mag dus niet installeren op de fysieke harde schijven: sda, sdb, sdc of sdd. De installatie moet dus gebeuren op de samengestelde partitie. iets in deze aard: /dev/mapper/isw_dejbadjjha
Misschien kan dit je verder helpen: Ubuntu 11.04 installeren op Raid bus Controller (Intel)
Ligt eraan wat voor RAID de TS kiest, Softraid of fakeraid. eventueel van toepassing zijn:
https://help.ubuntu.com/1...dvanced-installation.html
http://www.howtoforge.com...ntu-with-software-raid-10

Zelf gebruik ik op een andere distro altijd de manual fdisk/cfdisk methode en daarna de installer laten draaien.

Keep it simple stupid