Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop, Toshiba satellite L40, beeldscherm doet het niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heey,

Ik heb een Toshiba laptop, type: satellite L40.
sinds een paar dagen heb ik een probleem met mijn beeldscherm.
ik had een hem nachtje aanlaten staan, en toen ik hem de volgende ochtend weer openklapte flitste het beeld een beetje, maar bleef voor de rest zwart. ik heb hem afgesloten door de aan en uitknop ingedrukt te houden en daarna opnieuw opgestart.
tijdens het opstarten krijg ik wel het toshiba & windows logo.
daarna gaat de laptop verder met opstarten maar het beeld blijft zwart.
Ik draai op windows 7 home prenium, ik kan me gewoon aanmelden(aan de geluiden te horen).
op dit moment zit ik via de veilige modus te werken. dan heb ik dus wel gewoon beeld.
aangezien ik bij het opstarten en in de veilige modus wel beeld heb ga ik er vanuit dat het geen defect in de hardware is.
iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen??

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:30

D4NG3R

kiwi

:)

Dit lijkt mij een driverprobleem (aangezien hij het in de BIOS etc nog wel doet).

Boot eens in veilige modus (F8 indrukken tijdens het opstarten en Veilige Modus selecteren). Heb je dan wel beeld?

Zo ja -> Daar de drivers verwijderen. Laptop opnieuw opstarten en dan in windows de nieuwste drivers weer installeren.

[ Voor 23% gewijzigd door D4NG3R op 08-01-2012 22:07 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op zondag 08 januari 2012 @ 22:07:
Dit lijkt mij een driverprobleem (aangezien hij het in de BIOS etc nog wel doet).

Boot eens in veilige modus (F8 indrukken tijdens het opstarten en Veilige Modus selecteren). Heb je dan wel beeld?

Zo ja -> Daar de drivers verwijderen. Laptop opnieuw opstarten en dan in windows de nieuwste drivers weer installeren.
ik ben nu bezig op de laptop in de veilige modus met internetverbinding. dus daar heb ik inderdaad wel beeld. wat betreft de drivers, die staan inprincipe in apparaat beheer toch???
daar kan ik alleen geen beeldscherm tussen vinden... :?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Wat gebruikt deze laptop? Intergrated graphics van Intel? Een Videokaart van AMD? Een videokaart van Nvidia? Wisselt deze van IGP -> Dedicated als je gaat gamen oid?

Gewoon even uitvinden wat er word gebruikt, en dan kan je over het algemeen gewoon bij "Software verwijderen" de drivers weghalen. Net alsof je een ander programma verwijderd.

Met het feit dat je wel kan booten in Veilige Modus kan je IIG blij zijn dat het hoogstwaarschijnlijk slechts een driverprobleem is ;) . Als noodoplossing zou een schone installatie van je Win7 alles moeten fixen. Maar ik neem aan dat je dit liever pas als laatste optie bewaard

[ Voor 30% gewijzigd door D4NG3R op 09-01-2012 09:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op maandag 09 januari 2012 @ 09:47:
Wat gebruikt deze laptop? Intergrated graphics van Intel? Een Videokaart van AMD? Een videokaart van Nvidia? Wisselt deze van IGP -> Dedicated als je gaat gamen oid?
volgens mij is het een geintegreerd videokaart... en wat is IGP ??? en ik game er eigenlijk nooit op... (wordt als huis, tuin & keuken laptopgebruikt)
Gewoon even uitvinden wat er word gebruikt, en dan kan je over het algemeen gewoon bij "Software verwijderen" de drivers weghalen. Net alsof je een ander programma verwijderd.

Met het feit dat je wel kan booten in Veilige Modus kan je IIG blij zijn dat het hoogstwaarschijnlijk slechts een driverprobleem is ;) . Als noodoplossing zou een schone installatie van je Win7 alles moeten fixen. Maar ik neem aan dat je dit liever pas als laatste optie bewaard
Gister wat drivers weg verwijderd en toen deed hij het 1 keertje wel met opstarten en daarna weer hetzelfde probleem, alleen blijft hij nu op het windowslogo hangen.

nu doen alleen mijn ethernet en wifi apparaten het niet meer :-S

Origineel stond er trouwens vista op deze laptop. en sinds ik windows 7 heb geinstalleerd heb ik driver problemen. ik wou een driverpakket van toshiba.nl downloaden. en dan kijken of het over is.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:05:
[...]

volgens mij is het een geintegreerd videokaart... en wat is IGP ??? en ik game er eigenlijk nooit op... (wordt als huis, tuin & keuken laptopgebruikt)
IGP staat voor Intergrated Graphics Processor. Een Videochip - GPU - (En dus geen videokaart wat velen denken!) welke op het moederbord of in de CPU gebakken zit.
ik wou een driverpakket van toshiba.nl downloaden. en dan kijken of het over is.
Dit zou ik ook een keer proberen ja. Al zou Win7 de meeste drivers uit zichzelf al moeten installeren.. Maargoed mijn ethernet controller deed het bijv ook niet goed (100Mbit van de 1Gbit) totdat ik de juiste drivers geinstalleerd had.

Pagina: 1