Ram probleem met gigabyte-ga-z68x-ud3h-b3

Pagina: 1
Acties:

• NLF
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-01 12:53
Hallo allemaal!

Ik heb sinds gister een nieuw systeem zelf gemaakt, maar als ik 2x4GB Corsair ram gebruik dan komt er redelijk vaak een BSOD wanneer ik op internet zit of iets installeer. Met alleen 4GB DDR3 1333MHZ draait het verder heel erg goed! Memory Managment.

Mijn systeem:
gigabyte-ga-z68x-ud3h-b3
2x4GB DDR3 1333MHZ Corsair
MSI 570GTX Twin Frozr
Intel I5 2500
650Watt OCZ 80Plus
2x320GB WD, 1x sata 2 en 1xsata 3
Windows 7Home Premium 64Bit
............

Wat mij opviel tijdens het installeren van deze computer, met het opstarten kreeg ik de vraag over mijn hardeschijf, ik had tijdens de install alleen maar de sata3 aangesloten. Of ik iets wou veranderen in instellingen? ik heb Y gekozen. Iets met Sata en IDE? wanneer ik op start laat ie vlug een lijstje zien met aangesloten apparaten..

.............

Bios settings voor ram zijn goed, 9 9 9 24. Kan het trouwens niet aanpassen, is allemaal grijs?

Verder nog iets wat ik kan checken? voltage leek ook wel goed..

.............

Het helpt trouwens niet of ik andere moederbord kanalen gebruik of niet.

Het lijkt trouwens ook eerder een BSOD Memory managment te krijgen wanneer ik Avast aanzet, Outlook en een windows update.

Tsjah.. ik heb al wat dingen geprobeerd maar misschien weet hier iemand meer vanaf!

Alvast bedankt!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
1 voor 1 de memory modules aan een memtest onderwerpen, een fatsoenlijke zoals memtest86+, minstens 8 uur per module.

Daarna samen in de sloten waarin ze horen, zie daarvoor je moederbord manual (dual channel memory setup).

https://discord.com/invite/tweakers

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-01 13:50

Liveshort

Certified Crazy Person

Mijn ervaring met corsair geheugen is dat het een iets hoger voltage nodig heeft dan de gemiddelde geheugenreepjes. Check de productspecificatiepagina's van zowel je mobo en je geheugen even en check de memorysupportlist. Dat van je sata staat hier los van.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• NLF
Ik heb gekeken op de site van Gigabyte, maar daar hebben ze maar tot 4GB getest? Verder zou mijn mobo , 1333mhz wel aan kunnen. Ik zal die test morgen avond laten draaien, moet namelijk vroeg weg morgen.

Edit: damn! http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a

Verder, hoe kan ik de BSOD history opzoeken? want ik weet niet hoe ik in W7 ontzichtbare mappen zichtbaar moet maken.

[ Voor 38% gewijzigd door NLF op 08-01-2012 22:33 ]

• NLF
Update: heb vandaag de heledag met 8GB kunnen draaien. Probleem lijkt over te zijn.

Gigabyte onnodige software verwijderd, alle drivers laten updaten, Avast anti virus verwijderd en verder in het bios wat instellingen veranderd na default die op hoge prestaties stonden, met name het geheugen. verder draait het geheugen op 1.5 volt, welke volgens corsair ook zo hoort te zijn. dus voor nu lijkt het probleem opgelost.