[ALG] Barcode scanner via webcam

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-05 10:17

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:

* Prog moet beeld krijgen van de webcam
* Er wordt een Datamatrix voor de webcam gehouden en de Datamatrix wordt herkend
* Met die Datamatrix wordt er een SQL search uitgevoerd en geevalueerd. Bij bepaalde waardes moet er dan iets weergegeven worden.

Dus eigenlijk ben ik op zoek naar een library om een eigen prog. te maken. Heb op zich veel ervaring met PHP en .NET, dus moet zeker te doen zijn denk ik. Op zich is er niet zo veel werk.

Nu, wat is mijn probleem:
Ik vind wel libraries die gewoon van een image de datamatrix kunnen scannen, maar dat is net iets te omslachtig want dan moeten er foto's gemaakt worden.

Bestaat er eigenlijk een soort library/SDK/.... die eigenlijk net zoals Barcode Scanner op Android, maar dan met dat nummertje moet er verder actie ondernomen worden.
Ik heb al een prog gevonden die gewoon eventjes de barcode weergeeft (in het venster), zonder SDK o.d. Dat is eigenlijk wat ik nodig heb, maar dan met mogelijkheid om verder mijn applicatie op verder uit te bouwen...

Ideen zijn welkom, zoek er echt al meer dan een week achter en kan maar niks vinden, misschien zoek ik te ver.
PS: Het moet natuurlijk ook gratis zijn, kan het me niet permiteren om daar pak maar 1000€ aan uit te geven. Een kant-en-klare programma mag ook zijn, zolang die een database kan aanspreken en daar een rij veranderen. (waarde van een kolom uitlezen en wegschrijven)

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-05 12:01

Kwastie

Awesomeness

Waarom niet "gewoon" een USB barcode scanner aanschaffen?

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Ik weet niet wat de toepassing van deze applicatie gaat worden maar als het alleen voor jezelf is dan zou ik inderdaad kijken naar een gewone barcode scanner. Het probleem met webcams is namelijk dat ze een gelimiteerde focal range hebben en meestal niet zulke hoge resoluties. Dit kan vaak wel gedeeltelijk opgelost worden met een HD cam maar een barcode scanner is zowiezo goedkoper dan een HD cam.

Als je toch iets zoekt voor .NET + webcam dan zou ik eens kijken naar Aforge misschien dat je daar iets mee op schiet.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Misschien dat je het met Processing en eventueel OpenCV voor elkaar krijgt? Dat is een gratis oplossing waarbij je het beeld van je webcam kan analyseren. Er is vast wel iemand die ergen iets geschreven heeft over barcodes icm OpenCV of zelfs direct in Processing.

Zo te zien is er zelfs een library (1, 2) voor processing die dat kan, ow en blijkbaar misschien ook voor .net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 21:11

Loy

ZBar is een simpel programma om met een webcam barcodes, QR-codes etc uit te lezen.
Ik heb ooit dit gemaakt om de data ervan uit te lezen in C# :
ZBarInterface op GitHub

Dat was onderdeel van een programma dat iets soortgelijks moest doen: kinderen bij m'n scoutinggroep hadden een QR-code en aan de hand daarvan + de huidige tijd werd bepaald welke activiteit ze gingen doen.

Chaos is more logic than you understand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmzeeman
  • Laatst online: 27-05 12:42
Ik denk dat je niet moet zoeken naar een alles in een oplossing. Splits je probleem op in twee sub problemen en je zou binnen no time iets werkends moeten hebben:
1 - Een video stream capturen van je webcam als een sequence van images. (zijn meer dan genoeg dingen op google over te vinden, maar hier toch nog een mogelijk voorbeeldje voor .NET)
2 - Stuur die gewoon naar een van de vele datamatrix SDKs die images als input accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
Bedankt iedereen, zal deze eens varianten eens bekijken misschien lukt het wel :)

Ik heb niet de mogelijkheid om een barcode scanner aan te schaffen + het is een Datamatrix, niet elke barcode scanner ondersteunt dit.
Ik heb het ook maar voor 1 avond nodig, wat best belachelijk is om dan eentje aan te schaffen.

Het doel is eigenlijk een soort toegangscontrole uit te voeren.

EDIT: Die ZBAR is op zich wel ideaal en die interface is ook wel mooi, spijtig kan deze geen Datamatrix lezen. :(

[ Voor 13% gewijzigd door Dima_2005 op 09-01-2012 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorgaldir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-04 22:52

Dorgaldir

Creature of the web

Als het maar voor 1 avond is, en je wil iets zoals de android scanner, waarom gebruik je dan je android niet als scanner? of maak een app die de scanner gebruikt en dan de gegevens gaan controlleren?

Just me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
Galen schreef op maandag 09 januari 2012 @ 12:23:
Als het maar voor 1 avond is, en je wil iets zoals de android scanner, waarom gebruik je dan je android niet als scanner? of maak een app die de scanner gebruikt en dan de gegevens gaan controlleren?
Dat was ook een optie, maar toegeven een HD Webcam is toch iets gemakkelijker, gewoon kaartje ervoor houden en het doet het zelf. (kwestie van een lokale database dan en waarbij je gemakkelijk pak maar van laptop verandert als er iets begeeft.
Daarbij, ik heb 0 ervaring met Android apps te maken. Maar dat is inderdaad ook plan B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
UPDATE:
Ik heb een prog Quickmark gevonden. Die scant de barcode in en doet hem als een keyboard input :) Probleem lijkt me opgelost. Zelfs demo versie is werkbaar, het plaatst willekeurig 3 sterretjes, door 3 scans uit te voeren kun je volledige ID achterhalen :) (werktijd: 7sec/kaart, moet te doen zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Dima_2005 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 20:55:
UPDATE:
Ik heb een prog Quickmark gevonden. Die scant de barcode in en doet hem als een keyboard input :) Probleem lijkt me opgelost. Zelfs demo versie is werkbaar, het plaatst willekeurig 3 sterretjes, door 3 scans uit te voeren kun je volledige ID achterhalen :) (werktijd: 7sec/kaart, moet te doen zijn)
Of je koopt het programma voor ongeveer 7 euro en doe je het in 3 sec ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-03 16:17

afraca

Open Source!

En als het willekeurig 3 sterretjes plaatst zit je met een lekkere worst case performance ....

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-05 11:05

TheNephilim

Wtfuzzle

Ja ik zou ook gewoon 7 euro neergooien voor zoiets! Als het nou gaat om tientallen euro's kan ik me er wel wat bij voorstellen, maar voor die paar euro, gewoon doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
Lol, nu je het zegt, is inderdaad maar 7€, dan koop ik het gewoon hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:32

Guldan

Thee-Nerd

Je kan ook zxing proberen, daar was ook altijd een .net library voor.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
Ondertussen is mijn script up and running. Werkt perfect. Een test-run gedaan met 30 kaarten... in 1min22sec... Best goed als je het mij vraagt... Rekening houdend dat de meeste vertraging oploopt door kaartje te nemen en voor de camera te plaatsen :)

+ we kunnen zelfs misschien 2 of zelfs 3 pc's opzetten met webcams... Met 1 centrale webapp :)

Pagina: 1