Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Momenteel heb ik een wdtvl mediaplayer,die het prima doet.
Wat ik persoonlijk wel intressant en leuk vind, dat zijn die
thumbnail,filmafbeeldingen en film info die erbij kunnen zitten.
Helaas niet bij deze,alleen de thumnail van een (movieposter).
Met custom made firmware kan dit wel, van (b-rad).
Ik ben hier al steeds mee bezig geweest,maar dit lukt mij niet.
Dus vandaar,als ik het even kan missen,de POPBOX V8.

Ik zit eraan te denken om een popbox v8 aan te schaffen.
Ik gebruik hem hoofdzakelijk voor het afspelen van films.

Hij ondersteund natuurlijk de benodigde videoformaten zoals:
MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4, Xvid, ASF, AVI, MKV, VOB, FLV, RM, TS, M2TS, H.264, dit
zijn toch wel de formaten die ik zelf heb/gebruik.

Ik heb wat filmpjes gezien op youtube, die mij wel bevielen.
- subtitles downloaden, bij films waarvan je geen ondertitels hebt.
- thumbnails,fanart,achtergrondfotos van de film,en film info ophalen.
- apps,ze schijnen ook aan nederlandstalige apps te werken.

Overigens heb ik gelezen dat na een x aantal minuten de afstandsbediening niet meer reageert.
( is dit al verholpen na de laatse firmware upgrade? )

- zijn er nog een aantal ander zaken die niet of nog niet goed werken..?
- gaat afspelen van een film goed, laad hij hem snel in..?
- gaat het doorspoelen en het terug spoelen goed.

Wat is jullie mening over de popbox v8.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2012 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNNeD29
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-05 15:42
Ik heb de Popbox V8 sinds een week en ben er erg tevreden mee. Ik vind de interface van de V8 wel erg saai maar de speler doet wat het moet doen en zonder enige hapering (speel eigenlijk alleen MKV af). Downloaden van subs is wel handig maar moet wel zeggen dat de speler het meeste niet kan vinden, vooral bij series niet (bierdopje.com wordt bijvoorbeeld niet ondersteund als zoek optie waar veel subs voor series te vinden zijn).

Sinds een paar dagen heb ik ook Yamj +Erversion skin erop geïnstalleerd en nu ziet het menu er echt prima uit, veel mooier dan wat de V8 zelf gebruikt. Erg fijn programma vooral ook omdat mijn series apart worden geïndexeerd en gegroepeerd per seizoen ook nog eens. Aanrader wat mij betreft. Voor een idee over hoe het er bij mij nu uitziet (V8 + Yamj):

Xbox GT: DennisGaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,sorry voor mijn late reactie.

Ik had inmiddels ook de popbox,maar heb deze teruggestuurd.
Al met al,niet zo slecht, maar ik heb een aantal films,zonder subtitles.
Deze kan je dus via popbox ophalen, echter in mijn geval vond hij haast niets.
(een tegenvaller).

Het ophalen van de de skins en movie info,daar miste ik ook wel een aantal
van,vond dit ook erg jammer.
Deed dit ook via Yamj, maar nogmaals ik miste toch nog veel films.

misschien is dit na 2 firmwares updates wat beter geregeld, maar voor die
140.- incl verzendkosten heb ik dus toch besloten popbox te retourneren.

zit nu te denken aan een mede8er med400x2, ongeveer 30,- goedkoper,maar dacht dat
er geen optie in zat om de subtitles op te halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op basis van de reviews heb ik een tijdje geleden ook de Popbox V8 gekocht, voorheen streamde ik de media met m'n PS3.
Vind de interface toch wel wat basic, ik had er meer van verwacht.
Maar dat Yamj ziet er fraai uit zeg! Wat moet je nog meer instellen/installeren naast de app?

Verder al met een aantal films gehad dat de Popbox een Iso bestand niet goed afspeelt.
(flikkerend beeld, stotteren etc.)
PS3 speelde het bestand wel prima af, ook met een veel betere beeldkwaliteit...
Heb je een aparte mediaspeler, moet je nog steeds de PS3 hiervoor gebruiken... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04-2024

WBT

@Remco76, waarschijnlijk betreft die .ISO een AVCHD video welke speciaal gemaakt is voor de PS3. Er is een flinke hoeveelheid scene releases te vinden welke precies zijn afgestemd, zodat deze perfect werken op de PS3. Het is daarom dus ook niet zo vreemd dat een dergelijk bestand dan niet goed werkt op de Popbox, of op een andere mediaspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rws17
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-10-2018
Ik overweeg deze mediaplayer als vervanging van mij mede8er 500. Kan je met deze speler ook snel vooruitspoelen waarbij je frames ziet.Of krijg je stilstaand beeld en op het moment dat je gewoon spelen intoetst speelt hij direct weer verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:51

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Ik heb de popbox v8 nu ook sinds een week of 2. Hij bevalt me prima. Heb hem in combinatie met een synology DS211. Hij draait al men series en films prima, behalve 1 serie in wmv formaat. Snap ik nog niet helemaal. Daar moet ik iig nog even naar kijken.

Zoals hierboven is aangegeven is de interface wel vrij saai, maar wel erg strak. Met het downloaden via Sickbeard krijg je echter leuke jpgjes die je kunt gebruiken als thumbnail voor mappen. Wil binnenkort ook dat YAMJ proberen. Maar dat is wat meer dan enkel een programma downloaden en gaan (zeker icm een nas las ik)... Dus daar moet ik een keer op men gemak naar kijken.

Wat ik me wel afvraag. Ik heb een hele lading met foto's. Het systeem van interval en naar de vorige en volgende foto gaan werkt bij mij niet, terwijl dit volgens mij wel gewoon zou moeten werken... Als ik op de afstandbediening op de knop druk om naar de volgende foto te gaan geeft de popbox zo'n hele mooie icoon aan dat die knop niets doet...
Heeft iemand daar ook last van? Ik kan daar via google niet veel over vinden.

Ik heb het door... In plaats van de foto serie starten door op Ok te drukken, moet je de serie foto's starten door op Play te drukken :)

[ Voor 6% gewijzigd door uchiha tijntje op 25-02-2012 21:48 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:16
Is er al uitzendig gemist app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:19
Heb de Popbox V8 nu sinds december (met de november firmware update) en het valt mij tot nu toe wat tegen. De V8 aangeschaft voor mijn ouders die eigenlijk alleen maar films kijken en aangezien ze een 46 inch Samsung hebben zet ik er uiteraard alleen maar 1080p mkv's op. Echter de helft van de mkv's spelen niet correct af, lopen vast na 10 minuten of midden in de film, of spelen helemaal niet af. De mkv's die ik gebruik zijn gewoon de standaard die je van Usenet haalt en spelen perfect af op mijn pc (XBMC). SD content speelt hij wel perfect af, maar dat wil je natuurlijk niet op zo een tv..

Heb al even rondgeneusd op internet en zag dat er meerdere waren met soortgelijke problemen en dat er een firmware update aan zit te komen. Ik hoop echt dat deze wat zaken rechtzet, want zou het echt zonde vinden om alleen maar SD content af te spelen op de V8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Kraziey schreef op zondag 26 februari 2012 @ 21:31:
Heb de Popbox V8 nu sinds december (met de november firmware update) en het valt mij tot nu toe wat tegen. De V8 aangeschaft voor mijn ouders die eigenlijk alleen maar films kijken en aangezien ze een 46 inch Samsung hebben zet ik er uiteraard alleen maar 1080p mkv's op. Echter de helft van de mkv's spelen niet correct af, lopen vast na 10 minuten of midden in de film, of spelen helemaal niet af. De mkv's die ik gebruik zijn gewoon de standaard die je van Usenet haalt en spelen perfect af op mijn pc (XBMC). SD content speelt hij wel perfect af, maar dat wil je natuurlijk niet op zo een tv..

Heb al even rondgeneusd op internet en zag dat er meerdere waren met soortgelijke problemen en dat er een firmware update aan zit te komen. Ik hoop echt dat deze wat zaken rechtzet, want zou het echt zonde vinden om alleen maar SD content af te spelen op de V8.
Ik heb nu alleen 720p films en series gekeken, maar nog geen een mkv heeft geweigerd, of is vastgelopen. Zal binnenkort eens een paar 1080p zaken bekijken. En wat versta je onder sd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

SD

Enneuh

[ Voor 42% gewijzigd door Borromini op 26-02-2012 22:19 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:19
SD content zijn gewoon de dvdrips (xvid, divx). Moet eerlijk toegeven dat ik nog geen 720p heb getest, zal ik binnenkort eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ik snap het principe van SD :p ik vroeg me alleen af wat hij onder SD verstond. Sommige vinden 720 p ook sd tegenwoordig :) Ik zou daarom eerst wat 720p bestanden proberen. Kijken of je daarmee ook last hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

In het land der blinden is de eenoog koning :). De definitie laat geen twijfel; mensen die 720p al onder SD klasseren zijn ofwel slecht geïnformeerd ofwel aanstellerige patsers die een 'ik kijk alles alleen in 1080p' aanhangen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ik heb nog geen full HD tv (heb hd-ready), dus kijk series en films nu gewoon in 720p. Ga binnenkort een nieuwe tv kopen. Mijn oog valt op de Samsung D8000. Ben eigenlijk wel benieuwd of het verschil tussen 720p en 1080p goed te merken is. Qua bestandsgrootte is 1080p echt absurd vind ik :P. Je komt soms series tegen van 5 gig voor 40 minuten... Dan gaat het vrij hard qua opslagruimte. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb een 52" Full HD. Als je dicht genoeg zit, dan zie je het verschil zeker. Alles hangt af van je kijkafstand. Persoonlijk heb ik voldoende aan een goede 720p rip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistral
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 07:52
Ik gebruik de Popbox V8 nu bijna 2 weken,en ben er best wel tevreden over.Hij is veel kleiner en mooier dan mijn oude AC Ryan mini.Ik heb voor de V8 gekozen omdat ik genoeg had van het trage menu en de waardeloze afstandsbediening van AC Ryan mini.

Popbox V8 +
Mooi superklein design.
Verlichte afstandsbediening.
Ondertitels en filmposters direct via internet.(werkt zeer goed)

Popbox V8 -
Duur 135 euro
Je moet echt richten met afstandsbediening.
Firmware nog niet optimaal (problemen met enkele audio/video bestanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dat kastje nu een halve dag en ik ben bang een miskoop, nergens een shuffle of randomplay van audio gezien en afspelen inclusief subfolders zal er ook niet opzitten, ga weer terug naar mijn eva9100 van Netgear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Voor audio moet je dit soort spelers ook niet kopen. Het zijn videostreamers met audio als extra functionaliteit.

Ik lees overigens dat veel mensen voor Yamj gaan i.p.v van de ingebouwde functies van het apparaat. Werkt dit zo beroerd dan? Wat blijft er dan van de meerwaarde over is dan mijn volgende vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:55
Speler doet prima z'n werk sinds de laatste firmware update. Wat je echter absoluut moet doen is 1080p/24 en framerate sync pal/ntsc/24hz instellen, dat zijn immers die settings die het support team ook nagenoeg alleen gebruikt en waarop dus alles wordt getest.

Bij mij speelt ie alles af wat ik er tegenaan gooi. Audio en foto's doe ik er niet mee.

Interface vind ik prima, ik laat Ember Media Manager alle albumart/filminfo afhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 06:38

Cozm0

Unf!

Sinds een dag of twee heb ik ook een Popbox v8
Mn oude Teknihall 1120 mediaspeler kreeg steeds meer problemen met de ingebakken subs in .mkv's.

Eerste indruk:
Klein, simpel, snel.
Had ff wat moeite met het toevoegen van mn NAS drives vanwege het gebrek aan documentatie in de doos.
De UI is droog en simpel maar wel praktisch bij grote hoeveelheden titels.
Heb na een middagje stoeien YAMJ aan de praat gekregen (de install is niet erg user friendly) en weer verwijderd, ik vind het overzicht in grote hoeveelheden titels niet handig. Het ziet er overigens wel zeer gelikt uit.

Al met al speelt ie alles, inclusief subs en dat is waar ik hem voor heb.
Het auto sub downloaden werkt maar het aanbod is beperkt.

Edit: Als Media Manager gebruik ik MyMovies

[ Voor 3% gewijzigd door Cozm0 op 01-06-2012 13:24 . Reden: Aanvulling ]

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Dit topic liep en loopt niet echt storm zie ik. Volgens mij is dit hét apparaat dat ik zoek.

- DTS-HD en DolbyTrueHD passtrough
- geen HDD (stil, zuinig)
- automatisch ondertiteling zoeken
- info van de film ophalen

Enige eis die ik verder had was Gigabit, maar met streamen is vooralsnog 100 Mbit eveneens afdoende. De meeste Gigabit media players halen sowieso nauwelijks de 110 Mbit, laat staan 1000.

Ga het maar 's proberen, aan de review op hardware.info te zien moet het goed zijn.

YouTube: Hardware.Info TV #253 3/3: Syabas Popbox V8 mediaplayer review

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 08:46
Ik heb deze media speler nu een maand in gebruik en speel 1080p films en series zonder problemen van mijn NAS af, en daarbij luister ik online radio.
Het compacte design vind ik ook super, het enige nadeel is het reageren op de afstandsbediening, maar de Logitech harmony kan dit wel goed.

Alleen weet ik nog niet hoe de autosub functie werkt?

[ Voor 8% gewijzigd door Hari-Bo op 30-08-2012 12:30 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Apparaat is binnen. Doet inderdaad precies wat ik wil. Wel na de nodige FW update, de standaard was niets mee tebeginnen; kon mijn netwerk niet eens op.

Shares toegevoegd, speelt alles perfect af. Dolby TrueHD en DTS-HD worden via passtrough netjes doorgegeven. Bladeren door files gaat vrij soepel, met af en toe wat inladen van het netwerk. Beeldkwaliteit is meer dan prima. Info van de films wordt snel opgehaald, evenals het artwork en ondertiteling.

Mooi ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Voor de geïnteresseerde: een review.

productreview: Popcorn Hour PopBox V8 review door Exorcist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:16
Zojuist gelezen. Leuke review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Thanks. Heb er wel een probleem mee.

Als ik hem uitzet met de remote, krijg ik hem na een tijd (dag?) niet meer aan met de remote. Moet dan eerst stekker los, stekker erin en dan reageert hij pas op de remote.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:07
Heb je het probleem al op weten te lossen? Ik heb ook net een HD tv gekocht en zit nu te kijken naar een Synology DS213 NAS in combinatie met een media speler en deze Popbox V8 is wel een van de opties.

Waren er voor jou nog andere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
Het is vrij rustig hier, iemand anders nog een mening over de Popbox V8? Het apparaat is een jaar oud, wordt er misschien al gewerkt aan een opvolger of is de hardware dermate goed dat er met een eventuele nieuwe firmware nog meer mogelijk/verbeterd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Ik lees het nu pas. Probleem beschreven op de 7de heb ik nog, geen idee hoe dat anders moet. Voor de rest ben ik er erg tevreden over.

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:57
Heb deze speler gekocht op de iBood Hunt van gister en vandaag voor iets van €95,-

Voornamelijk gebaseerd op de goede reviews van HWI en T.net, maar lees hier toch twijfelachtige dingen. Had ook een groter/meer actief topic verwacht. Ach we zullen zien, hij wordt 18 oct verstuurd.

• Douwe63
Card Nox schreef op woensdag 19 september 2012 @ 17:11:
Heb deze speler gekocht op de iBood Hunt van gister en vandaag voor iets van €95,-

Voornamelijk gebaseerd op de goede reviews van HWI en T.net, maar lees hier toch twijfelachtige dingen. Had ook een groter/meer actief topic verwacht. Ach we zullen zien, hij wordt 18 oct verstuurd.
Lol, dan heb je dat beter gedaan dan ik, heb hem vandaag voor 124 euro bij 4launch besteld ;) . Als het goed is komt hij morgen/overmorgen binnen.

[offtopic]
PS. zit jij ook op het modelbouwforum?
[ontopic]

• Douwe63
Ok, vandaag voor het eerst echt lopen spelen met de Popbox v8. Had in eerste instantie problemen om m'n NAS te benaderen, pas nadat ik het 'guest' account op de NAS enabled had werkte het ineens. Uiteraard had ik bij het aanmaken van de share wel een user/pwd opgegeven maar dan krijg je een wazige melding dat de server of de share niet gevonden kan worden. Ben er nog niet helemaal uit wat hier nu precies het probleem was...

Verder heb ik hetzelfde probleem als Exorcist, hij gaat niet meer aan via de remote, power moet er echt af voordat hij weer aan wil.

Ik verder zitten testen met het ophalen van de subtitles. De film was X-Men: First Class. Nu heeft de file een lange naam en die wordt standaard gebruikt voor de 'movie title'. Nu kun je deze movie title editen maar helaas is die nieuwe title niet persistent. Als je vervolgens weer gaat zoeken naar nederlandse subtitles dan staat daar ineens weer de originele file naam die geen hits oplevert bij opensubtitles.org.

We prutsen nog even verder :).

• Card Nox
Ik ben ook aan het prutsen.

Eerst geen beeld, toen via composite gedaan, beeld settings veranderd en het werkte. Nu via HDMI en op de LAN. LAN en NAS (211DSJ) ging allemaal vanzelf.

Waar ik nu tegen aan loop: fanart etc vind hij niets. Mijn normale format is: Name (year) NL 1080p.mkv. Heb er nu Name.mkv van gemaakt maar hij vind geen data over alle films... beetje vreemd.
EDIT:Kan het te maken hebben dat ik alles stream vanaf mijn NAS en dat het 'read only' is. Moet ik dan ook dat zogenaamde gues account aanmaken?

Ben ook aan het kijken naar dat YAMJ, maar dat is geen plug en play helaas.
EDIT: Kan de app zelfs niet vinden, of kijk ik niet goed?
EDIT: Heb YAMJ gedownload, maar zit geen .exe oid bij?
Lees ook dat enkel YAMJ Eversion werkt ivm wel/geen flash support?

Ook even gekeken naar de apps, maar dit zijn er maar 69 right? Staat niets spannends tussen imo.

Douwe, yes it's me :)

[ Voor 22% gewijzigd door Card Nox op 22-09-2012 00:50 ]

• Douwe63
Toen ik zocht op x-men ging het niet goed, zoeken op xmen gaf ineens wel het gewenste resultaat. Ik kon toen wel de correcte film en daardoor de correcte fanart en de 'nederlandse' subtitles selecteren en dat zag er goed uit, gevalletje user error dus :).

[ Voor 7% gewijzigd door Douwe63 op 22-09-2012 09:03 ]

• Hari-Bo
Ik heb dit apparaat sinds kort achter een klik-aan-uit systeem ivm stroom besparing op standby, maar elke keer zodra er spanning op het apparaat komt schakelt deze automatisch weer in. Is het mogelijk om die optie uit te schakelen?

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

• Douwe63
Wat is een klik-aan-uit systeem? Schakel je dan de stekkerdoos enzo middels zo'n afstandsbediening? En dan is het probleem dat hij direct aangaat?

Qua bediening kan ik steeds beter met het apparaat overweg, vooral het downloaden van de subtitles gaat vrij aardig; net even geprobeerd bij seizoen 3 van The Mentalist en dan komen keurig de nederlands subtitles binnen, scheelt weer wat gepruts met het zelf downloaden van die .srt files :).

Ik had even een probleempje met 1080 mkv files maar dat lag puur aan de trage netwerkverbinding met de NAS die in de meterkast staat; 30 a 35 MBit via een powerline verbinding (netwerk via het stopcontact) was iets teveel van het goede en daardoor ging de boel haperen. Achter mijn tv set zit nog een telefoon aansluiting die ook vanuit de meterkast komt; ik ga deze kabel vervangen voor een goede utp kabel zodat ik de tv/media player/apple tv direct op een gigabit netwerk kan aansluiten, dan zal daar in ieder geval de bottleneck niet meer zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Douwe63 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 23:38:
Wat is een klik-aan-uit systeem? Schakel je dan de stekkerdoos enzo middels zo'n afstandsbediening? En dan is het probleem dat hij direct aangaat?
Volledig correct :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperclowntje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 21:58
Heeft iemand wel eens 3D geprobeerd af te spelen?

Je hebt namelijk ook de Popbox 3D maar deze kan ik niet vinden in NL?

Here in Holland we eat boerenkool from a wooden shoe with a rietje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-09 18:11
Ik zoek mensen met een v8 die me wat meer duidelijkheid over het volgende kunnen geven. Het apparaat speelt over het algemeen bestanden onder de 8 gig goed af. Als ik echter complete blu rays download of bv bestanden van 15 gig dan lijkt de speler het niet bij te kunnen benen. Dit is zowel als ik een usb schijf aansluit (USB 2.0) maar ook via het netwerk.

Concreet: Zijn er meer mensen met deze ervaringen? is usb 2.0 te traag voor grote bestanden? Ik laat de bestanden ook wel eens streamen via mijn pc maar dit lijkt ook niet te helpen. Is overigens geen onafhankelijke NAS maar gewoon een pc. Herkenbare problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Nee, ik kan volwaardige Blu-ray rips van 35 tot 50 GB prima streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-09 18:11
Exorcist schreef op zondag 27 januari 2013 @ 10:49:
Nee, ik kan volwaardige Blu-ray rips van 35 tot 50 GB prima streamen.
Dank voor het antwoord. Vanuit de pc zelf, via usb 2.0 of via NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
xxxMaverick schreef op zondag 27 januari 2013 @ 11:26:
[...]

Dank voor het antwoord. Vanuit de pc zelf, via usb 2.0 of via NAS?
Vanaf een server, Windows Server 2008R2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccerfan666
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-08-2023
Even dit topic wat nieuw leven inblazen >:)

Heb me recent dit toestel aangeschaft in combinatie met een Synology DS-213J. Eens de shares goed waren ingesteld, werd afspelen vrij simpel. Op een enkele MKV met bepaalde AAC codec na, wordt ook alles netjes afgespeeld. Downloaden van de ondertitels werkt spijtig genoeg niet altijd, maar om dat handmatig te doen, is nu ook weer niet zoveel extra werk.

Sinds kort dan ook YAMJ met Eversion skin (en iSkin voor de iPad) na veel zwoegen geïmplementeerd gekregen. Werkt allemaal goed, op 1 ding na: als ik films afspeel vanuit YAMJ heb ik geen ondertitels. Selecteer ik films vanuit de Network Browser, dan worden de ondertitels wel weergegeven.
Ik gebruik SRT-files die uiteraard exact dezelfde naam als het filmbestand hebben.

Iemand een idee?

Update: het probleem heeft zichzelf opgelost door de Popbox te herstarten. Case closed 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Soccerfan666 op 21-08-2013 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Beste,

Ik heb sinds gisteren wat problemen met mijn Popbox V8. Deze streamt vanaf een DS213j via een kabel.

Zodra ik de netwerk kabel erin heb zitten wil de V8 niet opstarten en blijft hij hangen op het splashscreen. Zodra ik de kabel eruit haal start die door. Ik kan de kabel er later wel weer insteken maar dan werkt het netwerk heel wispelturig. Dan heb ik wel netwerk maar geen internet etc.

Iemand enig idee? Ik heb al Factory settings geprobeerd maar firmware blijft gelijk. Heb IP handmatig en automatisch gedaan maar ook daar kom ik er niet mee.
Pagina: 1