TV geluid via HDMI naar receiver

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-10 15:52

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
Ik krijg geen TV geluid naar de receiver.

Ik heb een HDMI kabel in hdmi 1 op de TV (staat ARC bij) deze loopt naar de HDMI-out op de Onkyo.
Nu heb ik geen geluid via de receiver. Er is wel communicatie tussen de receiver over de bij zaken zoals volumecontrole en het in- en uitschakelen van de TV vs receiver. Ook geeft de TV melding ' Audio systeem actief'

Er dus wel communicatie over de randzaken, maar geen audio zelf. Ik krijg alleen audio van de TV als ik ook nog een optische kabel aansluit. Dit moet toch via HDMI willen?

- Onkyo SR-507 receiver
- Sony Bravia TV met UPC digitaal via CI+
- Sony BluRay speler

Wat doe ik verkeerd?

Edit kan het wellicht zo zijn dat mijn receiver het ARC niet ondersteund? En het dus alleen op deze manier kan?
Afbeeldingslocatie: http://www.hdmi.org/images/hdmi_1_4/arc_before_400.jpg

Ipv met ARC:
Afbeeldingslocatie: http://www.hdmi.org/images/hdmi_1_4/arc_after_400-3.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door I_stealth_I op 08-01-2012 21:21 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Hij moet minstens op een hdmi in , en niet op een out op je reciever gok ik zo :?

alle recievers en players op je versterkers aansluiten, en je tv verder als monitor gebruiken

[ Voor 51% gewijzigd door Fish op 08-01-2012 21:21 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tronic
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-10 16:37
Ben je zeker dat het een hdmi 1.4(a) kabel is?

Edit: je receiver heeft geen hdmi 1.4, dus kan die ook geen ARC ondersteunen.

[ Voor 66% gewijzigd door Tronic op 08-01-2012 21:25 . Reden: Had typenummer van receiver even gemist ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:23
Dit Probleem heb ik dus ook met het verschil dat mijn receiver en Tv het wel ondersteunen! :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeWSJuNK schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 16:29:
Dit Probleem heb ik dus ook met het verschil dat mijn receiver en Tv het wel ondersteunen! :-(
Ik heb zelfde euvel en zit al tijd op het web en handleiding te studeren. Ik heb onkyo txnr708 met panasonic tv ( met viera link). Er is 1 hdmi kabel van onkyo naar tv. Ik heb instellingen onder "hardware", “HDMI”:
•HDMI Regeling (RIHD): Aan
•Audio retour (ARC): Automatisch
•Stroomregeling: Aan
•TV-regeling: Aan
Echter nog steeds geen geluid. Handleiding geeft aan dat alle componenten moeten worden uitgezet en daarna in bepaalde volgorde weer aan. Ga ik nu als laatste proberen, anders weet ik ook niet meer.
Ps andersom, bluray via onkyo naar tv gaat perfect en met home cinema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

en je tv ondersteund wel het arc naar je versterker?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fish schreef op zondag 30 december 2012 @ 16:51:
en je tv ondersteund wel het arc naar je versterker?
Ja, TV is compatible. Als ik via tv home cinema instel ipv tv speaker, dan springt display van reciever op een bepaalde luistermodus (bv THX) maar komt geen geluid uit. Om gek van te worden. Heb alle stappen en instellingen wel zo'n beetje gehad..Alle advies is heel welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

1.4 kabel gebruikt ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja. Is een 1.4 kabel. Heb toch vermoeden dat het instelling ergens in de onkyo is. Als ik nl via tv homecinema selecteer, " spring" onkyo wel naar een muziekinstellng ( dus er gebeurt wel wat) maar komt geen geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Interessant dit, hier hetzelfde probleem. Heb zelf als TV: samsung 40es6800 en receiver: Pioneer Vsx-921-k.

Ik krijg dan nog wel geluid via mijn speakers, alleen is dit heel golvend en heel apart.
Heb je zelf ook al met verschillende kabels geprobeerd?

Hier in een topic erover gehad met verschillende mogelijkheden, misschien werkt hier van wel iets bij jou?
RickvN in "zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5"

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMDB
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-08 11:58
I_stealth_I schreef op zondag 08 januari 2012 @ 21:09:
Ik krijg geen TV geluid naar de receiver.
...
ARC is niet bedoeld om je TV geluid naar je versterker te sturen maar om lypsync te corrigeren. Voor geluid van je TV naar je Receiver kan je de optische uitgang van je TV gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

EMDB schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 11:54:
[...]

ARC is niet bedoeld om je TV geluid naar je versterker te sturen maar om lypsync te corrigeren. Voor geluid van je TV naar je Receiver kan je de optische uitgang van je TV gebruiken.
http://www.hdmi.org/manufacturer/hdmi_1_4/arc.aspx

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=W4Msc0fiLNE]

-----------------------------------------------------------------------------------------------
Niet alle poorten heben arc (staat er niet verplicht bij) hebben jullie al een ander port gebruikt ?
-----------------------------------------------------------------------------------------------

[ Voor 33% gewijzigd door Fish op 03-01-2013 21:12 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
fish schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 21:01:
[...]

http://www.hdmi.org/manufacturer/hdmi_1_4/arc.aspx

[video]

Niet alle poorten heben arc (staat er niet verplicht bij) hebben jullie al een ander port gebruikt ?
Op mijn TV staat het wel aangegeven. Bij receiver niet, maar dat is gewoon de out en dat is er 1.
Had wel geluid, maar zeer golvend.

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Pagina: 1