Database uit oud systeem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-06 14:17
Beste

Ik heb een harddisk waarop Debian 6 (Squeeze) op geïnstalleerd stond samen met Apache en MySQL. Dit besturingssysteem werkte niet meer naar behoren. Ik heb een nieuwe server waarop ik met een nieuwe harddisk opnieuw Debian 6 (Squeeze) geïnstalleerd heb.

Nu heb ik die andere harddisk gemount in de nieuwe zodat ik wel nog aan mijn bestanden kan. Nu is de vraag die ik jullie stel of het mogelijk is om mijn database die op mijn vorige server stond opnieuw te gebruiken? Kan ik het proces mysql opnieuw installeren en dan opstarten met de oude database? Of is dit niet meer mogelijk? Want anders ben ik al mijn gegevens kwijt.

Ik heb al wat opzoek werk gedaan maar kon niet meteen iets vinden.

Dank bij voorbaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timons106
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:07
Wat mij betreft kan je de MySQL database(s) gewoon gebruiken, ik bedoel waarom zou het niet kunnen?
Als ik het mag vragen, wat staat er in de database? Heb je een PHP applicatie draaien die er data van leest/schrijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Waarom probeer je het niet gewoon?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb zonet geprobeerd die mysql map te kopieren. Maar dit werkte niet. Op internet vind ik wel dat ik 3 bestanden moet kopieren. FRM, MID MYI. Dat zijn de file-types. Waar kan ik die op Debian vinden? Ik ben aan het zoeken en houd jullie op de hoogte.

Kan ik dan gewoon de files in de nieuwe mysql installatie map plaatsen en starten? Of moet ik dan een commando uitvoeren om de nieuwe databasetabellen te includen ofzo?

OPGELOST!!!

Sorry dat ik misschien iets te snel een topic aangemaakt hebt zonder al te veel opzoek werk te verrichten. Ik heb dan ook de oplossing op internet (via Google) gevonden. Mijn excuses hiervoor!

Lees:
Do a fresh MySQL installation on a server. Delete /var/lib/mysql folder. Now copy /var/lib/mysql folder old folder to new installation. Start mysql, it will work.

I have done this few times, yesterday also i have done this for moving MySQL 4.x on FreeBSD 5.4 to MySQL 5.x on CentOS, it worked with out any problem.

You can make the databases up by copying the db directory to /var/lib/mysql/. However the privileges for the db users to db should be set manually.

Toch heel erg bedankt!

[ Voor 44% gewijzigd door Qlii256 op 08-01-2012 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobTweaks
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:35

RobTweaks

Captain Hindsight

Waarom exporteer je de database niet gewoon?

Vanuit de commandline kan dit met:
mysqldump -u username -p --opt dbname > dump.sql

En het restoren doe je dan met:
mysql -u username -p --database=dbname < dump.sql

Als je phpmyadmin oid hebt draaien is het nog makkelijker, dan kan je je database gewoon exporteren vanuit de GUI.

Edit:
Te laat gepost zie ik... Hoe dan ook, goed dat je het zelf voor elkaar hebt gekregen!

[ Voor 12% gewijzigd door RobTweaks op 08-01-2012 21:07 ]

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Omdat ik die andere database niet meer in kan. Dat besturingsysteem is stuk dus kan ik hem niet meer exporteren. Die harddisk heb ik bij mijn nieuwe server gehangen. Daarop staat dus ook een gloednieuwe mysql geïnstalleerd. Dus nu wil ik de oude databases in de nieuwe plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Qlii256 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 21:08:
Omdat ik die andere database niet meer in kan. Dat besturingsysteem is stuk dus kan ik hem niet meer exporteren. Die harddisk heb ik bij mijn nieuwe server gehangen. Daarop staat dus ook een gloednieuwe mysql geïnstalleerd. Dus nu wil ik de oude databases in de nieuwe plaatsen.
Wat is stuk? chown geprobeerd?
Innodb is lastiger te verplaatsen dan MyISAM. Zorg dus gewoon voor goede backups.
Pagina: 1