Toon posts:

iPod Classic koopadvies

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Al geruime tijd ben ik geïnteresseerd in het kopen van een iPod classic 160GB. Alleen zou ik het uiteraard erg jammer vinden als mijn nieuwe iPod binnen een paar maanden wordt opgevolgd door een nieuwe. Daarom heb ik op de MacBuyers Guide van MacRumors gekeken en die geeft aan de iPod Classic niet te kopen omdat deze volgens hen binnenkort wordt opgevolgd. Maar aangezien ik op het internet weinig informatie kan vinden over het uitkomen van een nieuwe iPod Classic weet ik op dit moment niet waar ik goed aan doe. Nu is mijn vraag; is het aan te raden/slim om nu een iPod Classic aan te schaffen?

Groeten,
Jamiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-10 17:04

Roytoch

Nietes

MacRumors baseert die tijden op voorgaande releases. Opzich klopt het daardoor vaak wel, maar de vraag met de classic is een beetje hoe lang Apple daar nog mee doorgaat. De kans is aanwezig dat er geen nieuwe classic meer komt, maar dat het Touch (of opvolger) all the way wordt (http://www.tuaw.com/2011/...ipod-shuffle-and-classic/).

Iets waar trouwens ook het lange uitblijven van een release op lijkt te wijzen:
Days Since Update: 851 (Avg = 307)

Zoals gebruikelijk zal je het in ieder geval niet van Apple zelf te horen krijgen (ja, bij een eventuele release). Dikke kans ook dat als de classic lijn al gediscontinueerd wordt, dat zal gebeuren door hem stilletjes van de website te laten verdwijnen.

[ Voor 8% gewijzigd door Roytoch op 08-01-2012 19:54 ]

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10 21:55

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Lekker kopen en niet teveel op Macrumors afgaan. De classic zal waarschijnlijk geen opvolger krijgen, als je dus een iPod met heel veel opslag wilt kopen, zou ik juist nu nog de Classic kopen.
Waarschijnlijk moet de iPod touch dat deel ook overnemen, maar ik vrees dat die voorlopig nog niet met zoveel opslagruimte komt als de Classic

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc55
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-02 19:05
Gewoon kopen. Het is een geweldig apparaat, vooral de click wheel. De classic is al bijna drie jaar niet meer geupgrade/geupdate. Hoogst waarschijnlijk krijgt het ook geen opvolger. En als er toch een nieuwe komt dan komt die samen met de andere modellen in september en niet overpaar maanden. Maar ga er maar niet van uit.

Maar nu zoek ik een hoesje voor mijn iPod classic. Ik heb vorige week een nieuwe gekregen. Ik kon met mijn ouwe de in-line remote en mic niet meer gebruiken. Dus toen opgestuurd en kreeg een gloed nieuwe iPod terug. Ik had mijn ouwe iPod wel een paar keer laten vallen en er zaten allemaal deukjes in. Om dat te voorkomen zoek ik nu een mooie hoesje maar er zijn bijna geen hoesje meer te verkrijgen voor de classic. Ik heb ge googled, bij Apple gekeken, bij media markt. Weet iemand nog waar ik een hoesje voor de cassic kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Ik heb mijn ipod classic nu denk ik een klein jaartje geleden gekocht en daarvoor ook eerst af zitten wachten of er niet een nieuwe aan zou komen maar die komt er, zoals hierboven al gezegd werd, hoogstwaarschijnlijk niet. En ik heb er totaal geen spijt van! iPod Classic is echt een super ding. Al mijn muziek keurig geordend net als in mn itunes en geen beperkingen door maar 8-16 gb of wat ook, echt een dedicated music device. De iPod touch vind ik echt een ding voor mensen die geen iPhone hebben eigenlijk... daar kun je vlgns mij alles mee wat je ook met de iPod touch kunt, plus bellen.

Enige minpuntje is de zilveren achterkant, die krast al als je er naar kijkt maar dat moet je gewoon voor lief nemen. Ik ben erg zuinig op mn spullen maar ook de mijne was na enige gebruik al her en der wat gekrast. Gelukkig is de voorkant gewoon van brushed aluminium en blijft die bij veelvuldig gebruik gewoon mooi.

Hoesjes kun je bij ons in de buurt (Leiden) nog krijgen bij de iFactors. Toen ik er laatst was hadden ze deze op voorraad.

[ Voor 27% gewijzigd door ElayZ op 16-01-2012 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:34
Ik hoop dat het OK is bij dit onderwerp aan te sluiten - mijn vraag gaat ook over aankoopadvies voor de iPod Classic, maar ik zou graag horen hoe het zit met kwaliteit van de hardware, m.n de harddisk. Mijn huisgenoot heeft een oude iPod 'classic' van 40GB, en die heeft ze al sinds 2005 en het ding functioneert nog bijna perfect (af en toe wil hij niet meer uit, maar resetten helpt dan). Ik ben natuurlijk erg onder de indruk van de levensduur van de harddisk die erin zit, maar ik vraag me af of diezelfde kwaliteit is gehandhaafd bij de 160GB versie van de classic. Ik geloof dat de gemiddelde levensduur van een harddisk een jaar of 3 is, wellicht iets meer, en dan is bijna 7 jaar natuurlijk fantastisch.

Ik wil een systeem waardoor ik niet langer mijn computer op mijn stereo hoef aan te sluiten om bij al mijn muziek te kunnen. Natuurlijk zijn er meer thuissystemen, maar het fijne van de classic is juist de portabiliteit. Ik zou hem niet dagelijks meeslepen, daarvoor vind ik een harddisk mp3speler te kwetsbaar, maar ik wil wel meer portabiliteit dan een thuissysteem me geeft. Een alternatief is een mp3-speler met geheugenslot, maar dat is toch minder ideaal. Vandaar de vraag over de classic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:36
Zenow schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 12:27:
Ik hoop dat het OK is bij dit onderwerp aan te sluit - mijn vraag gaat ook over aankoopadvies voor de iPod Classic, maar ik zou graag horen hoe het zit met kwaliteit van de hardware, m.n de harddisk. Mijn huisgenoot heeft een oude iPod 'classic' van 40GB, en die heeft ze al sinds 2005 en het ding functioneert nog bijna perfect (af en toe wil hij niet meer uit, maar resetten helpt dan). Ik ben natuurlijk erg onder de indruk van de levensduur van de harddisk die erin zit, maar ik vraag me af of diezelfde kwaliteit is gehandhaafd bij de 160GB versie van de classic. Ik geloof dat de gemiddelde levensduur van een harddisk een jaar of 3 is, wellicht iets meer, en dan is bijna 7 jaar natuurlijk fantastisch.

Ik wil een systeem waardoor ik niet langer mijn computer op mijn stereo hoef aan te sluiten om bij al mijn muziek te kunnen. Natuurlijk zijn er meer thuissystemen, maar het fijne van de classic is juist de portabiliteit. Ik zou hem niet dagelijks meeslepen, daarvoor vind ik een harddisk mp3speler te kwetsbaar, maar ik wil wel meer portabiliteit dan een thuissysteem me geeft. Een alternatief is een mp3-speler met geheugenslot, maar dat is toch minder ideaal. Vandaar de vraag over de classic.
Ik heb de dikke iPod Classic 160GB en die werkt nog perfect, sinds 2007. Ook het Clickwheel werkt nog uitstekend. Heb hem jaren dagelijks gebruikt, op de fiets, in de trein, auto, in m'n backpack. Heeft alles overleefd, maar wel met een siliconen case wat hem nog iets dikker maakt. Enige minpunt (maar dat is harddisk eigen) is dat de upspintime wat lang kan duren en daardoor lijkt het of de iPod traag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Tja, de ene HDD is de andere niet. Sommige halen tien jaar, de andere gaan alsnog een keer stuk (hence überhaupt het concept garantie). Wat meestal na 3 jaar minder is, is de batterij maar voor de stereotorendoeleinden is dat ook geen probleem.

Qua koopadvies: mocht er ooit een nieuwe classic komen (update) is dat hooguit wat meer harde schijfruimte of een scherpere prijs. Niet dat je nodeloze features dus gaat missen en qua prijs is een iPodmania van de Mediamarkt al voldoende om wat goedkoper uit te zijn. Wachten is IMO niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenow
@delerium: oh ja, ipodmania.. nog niet aan gedacht, eens letten wanneer weer acties zijn. Wat een update betreft - een SSD-versie van de classic zou natuurlijk wel een erg mooie update zijn, en batterijkwaliteit zal sinds introductie ook wel verbeterd zijn. Zo'n eenvoudige, functionele update zou ik niet gek vinden, het zou het concept van een dikke vette ipod weer nieuw leven inblazen..

@me_mrtn Dat klinkt goed! Niet dat het meteen zomer is met 1 lang levende ipod, maar toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:36
Zenow schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 12:39:
@me_mrtn Dat klinkt goed! Niet dat het meteen zomer is met 1 lang levende ipod, maar toch..
Nee dat klopt. Maar überhaupt geen slechte ervaringen met de HDD's uit iPod's gehad. Verscheidene Mini's en Classic's hier in huis die het allen perfect doen (op de accu van sommige Mini's na).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:57
Het is duidelijk dat de iPod Classic eruit gaat, ze willen enkel nog iOS devices, en deze "dumb" devices moeten er voor hen uit.

Nu zou je denken dat ze een nieuw toestel met iOS zouden uitbrengen met dezelfde capaciteit. Ik zie dat eerlijk gezegd niet gebeuren. En dit door de lancering van iTunes Match, kan je je altijd je muziek meenemen en streamen indien nodig. Ik heb op mijn iPhone ook mijn 100GB+ muziek mee. Ik kan playlists downloaden voor offline use, kan deze streamen indien ik ze niet heb lokaal.

Daar zit dan ook de sterkte in nu, en capaciteit word maar minder belangrijk, het word Cloud & Connectiviteit.
Mijn gevoel zou dan ook zijn, koop een iPod Touch en schaf je iTunes Match aan.

Ik heb zelf twee iPod Classics ( Eén voor mij en één voor mijn vrouw ), en ik gebruik de mijne enkel en alleen nog voor vakanties. Voor de rest gebruik ik nu mijn iPhone.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenow
@tc982 iTunes Match lijkt me op het eerste gezicht geen super alternatief. Niet alleen omdat je blijft betalen voor het gebruik van muziek die je bezit, $25 per jaar is niet veel voor zo'n dienst, maar ook omdat je afhankelijk bent van een verbinding met de cloud. Die heb je lang niet altijd en op die momenten ben je aangewezen op wat er op de touch staat, en dat is niet veel.
Pluspunt is wel dat je je muziek niet kwijt raakt als je apparaat crasht - met een harddiskspeler als de iPod Classic is dat een kwestie van tijd, hoe lang hij het ook blijft doen.
Mm, keuzes, keuzes.. maar het lijkt er in elk geval op dat de Classic niet vernieuwd gaat worden en er dus uit gaat - wie hem wil, moet niet te lang wachten, waarschijnlijk.
Pagina: 1