Macbook Pro battery garantie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-10 14:11
Mijn Macbook Pro van Sept. 2009 met 285 laadcycles heeft een lage batterij capaciteit. (74%) Normaal zou de battery 300 loadcycles moeten kunnen halen waarbij de health niet onder de 80% mag komen.
Ik heb al gezocht of er toevallig een battery replacement progam bestaat ofzo maar dat is niet het geval.

Echter betwijfel ik of Apple hier garantie op geeft na 2,5 jaar. Heeft iemand hier positieve ervaringen mee m.b.t. garantie ?
Misschien is het mogelijk tot een schikking to komen 50% korting?

Volgens de apple site betaal je 130 euro voor een 15inch macbook battery, heeft iemand anders misschien ervaring met alternatieven? Ik weet dat er chineese/japanse alternatieven zijn maar misschien heeft er ook iemand ervaring mee, zou zonde zijn een battery te kopen en erachter te komen dat hij het maar 1 jaar uithoud?

Ik ben van plan om naar Apple te bellen met dit probleem, zij weten natuurlijk de mogelijkheden, maar het is altijd handig voorbereid het gesprek in te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07 11:10
Na 2,5 jaar hoef je geen garantie te verwachten volgens mij. Ik weet echter niet hoe de garantieperiode precies in elkaar zit, maar dit is makkelijk via google te vinden volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:21
RVE_NL schreef op zondag 08 januari 2012 @ 18:42:
Echter betwijfel ik of Apple hier garantie op geeft na 2,5 jaar. Heeft iemand hier positieve ervaringen mee m.b.t. garantie ? Misschien is het mogelijk tot een schikking to komen 50% korting?
Zoals hierboven al werd gezegd, geef je weinig kans:
Wat is de garantie voor de batterij van mijn MacBook Pro?
Apple biedt één jaar garantie op mogelijke fabricagefouten van uw batterij vanaf de aankoopdatum.
Denk eraan dat de batterij een verbruiksartikel is en dat de capaciteit van de batterij om een elektrische lading vast te houden na een periode van normaal gebruik afneemt. De vervanging van een batterij die op normale wijze is opgebruikt, wordt niet gedekt door de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garantie sluit ik inderdaad uit. Een accu is een aan slijtage onderhavig onderdeel en kan daardoor in zijn totaliteit zijn uitgesloten van garantie.

Mijn MBp 13.3 eind 2009 heeft het met zijn accu 754 cycles uitgehouden, regelmatig kalibreren!
PS: een nieuwe (originele) heb ik aangeschaft bij accufarm, goed geprijsde webshop met snelle levering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Die 2.5 jaar doet je de das om... 80% en 300 cycles zal best haalbaar zijn, maar de levensduur van Li-ion hangt sterk af van de wijze van gebruik. Ter indicatie: een jaar vol bewaren zorgt voor 20% capaciteitsverlies. En dan heb je nog niet 1 cycle gehad.
Na 2.5 jaar vind ik driekwart van de capaciteit over hebben eerder lovenswaardig dan een reden om te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
RemcoDelft schreef op zondag 08 januari 2012 @ 19:03:
Die 2.5 jaar doet je de das om... 80% en 300 cycles zal best haalbaar zijn, maar de levensduur van Li-ion hangt sterk af van de wijze van gebruik. Ter indicatie: een jaar vol bewaren zorgt voor 20% capaciteitsverlies. En dan heb je nog niet 1 cycle gehad.
Na 2.5 jaar vind ik driekwart van de capaciteit over hebben eerder lovenswaardig dan een reden om te klagen.
Begrijp me niet verkeerd; ik ben er niet ontevreden mee, ik klaag niet. Maar natuurlijk ben ik wel opzoek naar de gunstigste oplossing voor dit probleem.

De wonderen zijn de wereld namelijk nog niet uit. Ik sta dan ook versteld sta hoe Apple de 1G Nano gratis vervangt voor 6G Nano's.

Telefoontje naar Apple zal dus geen nut hebben, maak ik op uit de reactie's.

Blijft natuurlijk de vraag over, hoe kom ik het voordeligste aan een kwalitatieve Macbook Pro Battery (er zijn namelijk genoeg chineese prullen te vinden)

@bellsellarnhem: ik ga meteen eens bij deze winkel kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 20:29
Maar is het al een probleem dan? Hij heeft nog 74% capaciteit over, daar begrijp ik uit dat 'ie het nog wel doet, alleen niet zolang meer als voorheen. Met bijna driekwart van de capaciteit kan je alsnog wel een uur of 3-4 halen, toch?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn laptop ook uit dezelfde periode heeft na 500 cycles nog een capaciteit van 88% vrij redelijk lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
Nou opzich is het niet zo een probleem, echter ik ben van plan hem over een half jaartje te gaan verkopen.
Een slechte battery verkoop niet zo goed natuurlijk, dus ik dacht:

- Omdat hij nog onder de 300 cycles heb, heb ik misschien nu nog gerantie? (Dit lijkt helaas ijdele hoop)
- Als ik dan toch een nieuwe battery moet aanschaffen kan ik er beter nog een half jaartje ook zelf plezier van hebben.
Pagina: 1