Toon posts:

AMD DURON 800

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan volgende week een nieuw mobo te kopen. Nu weet ik nog niet welk mobo. Ik twijfel tussen de MSI K7T PRO2a en de ABIT K7T, nu is mijn vraag kan je bij de MSI overklokken dmv. de multiplier dipjes? En loopt dat mobo stabiel? En moet ik nu een Duron 800 of een TB 800 kopen, is een TB 800 echt zoveel sneller?

Verwijderd

Ik zou voor de Abit kt7a gaan dan kan je ook de fsb opschroeven tot 133 (of hoger :9~), want dat is in bijv. games veel sneller....

En een tb is alleen sneller bij apps of games die veel cache geheugen gebruiken en dan scheelt het vaak tussen de 5-10 procent....

/edit

Gebruik voortaan ff de search wil je? :+

Verwijderd

Ben ik helemaal mee, eens ga voor de Abit KT7a.
Mijn duron 800 loopt op 1000 MHz.
Instelling 7,5 multiplier x 133 fsb

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:05
Op donderdag 22 maart 2001 21:26 schreef eXistence het volgende:
Ik zou voor de Abit kt7a gaan dan kan je ook de fsb opschroeven tot 133
kan ook met kt7 hoor ... pci+hst clock maar ok.. (232987432e x |:( )
kt7a heeft als voordeel dat het ook de 266 Mhz AMD's aan..(hogere tbirds enzo..)

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
Ze hebben gelijk. Luister maar naar ze. Zou ik doen. Sterker nog...heb ik al gedaan! Ook hier een (je raadt het al) Abit KT7!

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:18
Op donderdag 22 maart 2001 22:24 schreef flipjevandejam het volgende:

[..]

kan ook met kt7 hoor ... pci+hst clock maar ok.. (232987432e x |:( )
kt7a heeft als voordeel dat het ook de 266 Mhz AMD's aan..(hogere tbirds enzo..)
Jij hebt het alleen over de geheugen-interface en niet over de FSB!
De KT7 ondersteund een FSB van 100MHz DDR en geheugen van 133MHz. De KT7a ondersteund een FSB van 133MHz DDR en geheugen van 133MHz. De laatste is veel sneller, omdat de CPU meer gegevens kan ontvangen en versturen (33% meer) bijkomend voordeel is ook dat de klokflanken van de FSB en geheugen-interface allemaal precies aansluiten, dat is niet het geval bij de KT7!

Verwijderd

MSI,

Werkt gewoon lekker en simpel over te klokken.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties. Ik moet van jullie dus een KT7a kopen maar wat is er mis met een MSI K7T PRO2a ???

Verwijderd

Op vrijdag 23 maart 2001 17:24 schreef Pentium2xeon het volgende:
Bedankt voor jullie reacties. Ik moet van jullie dus een KT7a kopen maar wat is er mis met een MSI K7T PRO2a ???
Die heeft geen kt133a chipset terwijl dat wel zo lijkt en er zijn heel veel problemen met de multiplier met dat bord en dat weet ik omdat de mijne dat ook deed heb daarom een kt7a gekocht! :9

Verwijderd

wat voor videokaart heb je? abit heeft soms wat problemen met de asus v7700
Ik zou voor de MSI gaan omdat ik een v7700 heb, maar verder is er niks mis met beide mobo's hoor. Ik ga de ABIT-MSI discussie niet weer starten hoor.

Verwijderd

Pentium2xeon, ik dacht jij een P3 1333 MHz uit Japan had geimporteerd?

PIII uit Japan
Pagina: 1