Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hulp nodig met modden systeem

Pagina: 1
Acties:

• robbertg91
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:44
Yo gasten ik heb wat hulp nodig.

Ik heb onlangs een HP-p6 2003-nlm gekocht (LINKJE: http://www.sanderswarenhuis.nl/algemeen/product_Pavilion-p62003nlm-computer--23-inch-monitor.html

momenteel zit hier een ati radeon HD 6570 in. Nu wil ik hier graag bijvoorbeeld een HD 6870 in proppen. Het probleem is dat de computer geleverd is met een 300W voeding die waarschijnlijk vervangen moet worden.

Hier loop ik dus op vast, ik wil graag een voeding die in de kast past, maar heb geen zin om hem open te slopen en te gaan passen en meten. Ik zou graag willen weten of iemand hier ervaring mee heeft (deze kast) en welke voeding sowieso zou passen, als de voeding vervangen moet worden. Want dat weet ik ook niet zeker

Groet,

robbert

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Maak de kast open en kijk of er een ATX voeding inzit. Waarschijnlijk is dit zo en past dus vrijwel iedere ATX voeding. (Hele zware voedingen zijn soms wat langer waardoor het niet past) 300W voor die PC met een 6870 is vragen om problemen, de voeding vervangen is dus wel nodig.

[ Voor 20% gewijzigd door PilatuS op 08-01-2012 18:42 ]

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:07

Mavamaarten

Omdat het kan!

Waarschijnlijk gaat het gewoon om een standaard ATX voeding. Kijk eens in de BBG voedingen voor een goeie grafische kaart en maakt een keuze. Let wel op dat je GPU zelf past, HP kasten hebben nie belachelijk veel ruimte geloof ik.

Android developer & dürüm-liefhebber

• robbertg91
Was ik al bang voor, dat word dus de kast open slopen. En of het gaat passen wordt ook nog een probleem denk ik, want de kast is ook niet bijzonder groot. Maar om weer een belachelijk grote kast te kopen is ook niet echt ideaal te noemen. Maar een beetje videokaart vereist toch een betere voeding dan dat er momenteel inzit.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-11 11:38
robbertg91 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 18:47:
Was ik al bang voor, dat word dus de kast open slopen.
Je doet nu net of dit een klus is van drie dagen waar je allemaal apparaten voor nodig hebt. Kast open, klaar :X

Nickname does not reflect reality

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Ik zou er niet blind vanuit gaan dat het ATX is, je moet het echt even nameten om het zeker te weten. HP werkt nog wel eens met afwijkende maten. En zo moeilijk is een kast niet open te maken hoor.

Desktop | Server | Laptop

• robbertg91
Haha nee dat weet ik, maar ik heb vroeger altijd me eigen pc in elkaar lopen knallen, en lopen kloten in dat ding en daar was ik geen fan van.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-11 14:41

Madrox

Oh, Pharaoh!

robbertg91 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 18:51:
Haha nee dat weet ik, maar ik heb vroeger altijd me eigen pc in elkaar lopen knallen, en lopen kloten in dat ding en daar was ik geen fan van.
Voeding lijkt mij standaard size, een losse gaat wel passen:
http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c03022710.pdf

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Rupie
Madrox schreef op zondag 08 januari 2012 @ 18:58:
[...]

Voeding lijkt mij standaard size, een losse gaat wel passen:
http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c03022710.pdf
het kan zijn dat ik wat mis, maar wat staat er in dat document waaruit blijkt dat het om een ATX voeding zou gaan?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Rupie schreef op zondag 08 januari 2012 @ 19:31:
[...]

het kan zijn dat ik wat mis, maar wat staat er in dat document waaruit blijkt dat het om een ATX voeding zou gaan?
Als je naar de plaatjes kijkt zou het mij verbazen als het geen ATX voeding is.

• Rupie
PilatuS schreef op zondag 08 januari 2012 @ 19:58:
[...]

Als je naar de plaatjes kijkt zou het mij verbazen als het geen ATX voeding is.
HP gebruikt dus ook wel voedingen die dezelfde hoogte en breedte hebben als ATX maar die net wat korter zijn. Ik heb die fout afgelopen jaar bij een kennis gemaakt toen ik dacht 'even' de voeding te vervangen. Even in de kast gekeken, leek gewoon ATX. Bleek een ATX/PS3 formaat te zijn waardoor een normale ATX voeding dus mooi niet in de kast paste. Enige verschil tussen die formaten is dat die PS3 een paar centimeter korter is. Iets wat jik dus net even niet gezien had toen ik met mijn hoofd onder een bureau lag. Vandaar mijn waarschuwing en de opmerking dat je niet zomaar van zo'n plaatje uit moet gaan ;)

In dit geval is het overigens wel ATX want dat staat te lezen op deze pagina

• robbertg91
hey rupie, hartstikke bedankt voor dat documentje hierdoor kon ik een 500W voeding kopen met dezelfde afmetingen! past als gegoten, dus hartstikke bedankt!
Pagina: 1