[UPC] Helft zenders ineens 'kabels niet goed aangesloten'

Pagina: 1
Acties:

• Stijnhoofd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
(Ik hoop dat ik hier goed zit, maar ik krijg op het UPC forum geen reactie, dus probeer ik het nu maar even hier.)

Weer een nieuw probleem erbij, nadat gisteren dit zich eerst voordeed: http://forum.upclive.nl/t...pa?threadID=6681&tstart=0

Goed, wat is er nu weer aan de hand? Nadat de mediabox zichzelf ineens opnieuw begon te installeren nadat ik er voor de zoveelste keer de stekker heb uitgehaald waren er ineens een paar zenders niet meer beschikbaar. Grofweg bij de helft van de kanalen geeft hij aan dat de kabels onjuist zijn aangesloten, wat natuurlijk klinkklare onzin is, omdat er a) niets veranderd is en b) omdat de helft van de kanalen het nog wel doen.

Hoe kan ik ook dit probleem oplossen? En aangezien er nog vanalles op de HDR staat, graag zonder dat die data verloren gaat. De kwaliteit van UPC kennende waar we aan gewend zijn geraakt zal dat wel niet mogelijk zijn.

EDIT: extra informatie
Het begon gisteravond toen ik een probleem met het geluid (zie link bovenaan) wilde verhelpen door de mediabox even van de stroom af te halen. Vervolgens begon hij met een herinstallatie. Ik moest blind wat dingen invullen (ik had geen beeld, en had een forum gevonden waar werd uitgelegd welke knoppen je moest indrukken), onder andere taal en een toegangscode, 105. Sinds ik dat heb gedaan is er geen beeld meer op die kanalen.

We hebben al vaker problemen gehad met het geluid, wat gisteren de oorzaak was van mijn stekker verwijderen. Wat we ondertussen al hebben vervangen: mediabox, kabels, splitters, versterker, zelfs het kastje wat aan de muur zit waar het signaal binnenkomt. Dit alles gedaan door een voormalig UPC-monteur die nog steeds regelmatig uit naam van UPC bij klanten komt.

[ Voor 31% gewijzigd door Stijnhoofd op 08-01-2012 19:43 ]

Mvg Stijn

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:17

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik wil je vragen je topicstart volledig te maken. Het geheel is nu vaak/onduidelijk door ontbrekende/versnipperende info, deels op andere fora.

Mogelijk si het signaal in je wijkkast of eigen kabel achteruit gegaan. Heb je een andere coaxkabel om te testen? Hoe lang is je huidige kabel?

Sommige mensen kijken jarenlang beeld met een kabel die nooit had mogen/kunnen werken. Dan heb je je geluk. Verandert er dan iets in de omstandigheden, zit je alsnog zonder beeld..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Stijnhoofd
Heb de openingspost aangepast, hopelijk met voldoende info.

Mvg Stijn

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:21
Maak de situatie eens eenvoudig dus alleen aansluiting -> kabel -> UPC-box.

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-02 19:41
Zijn die zenders die je nu niet kunt ontvangen misschien zenders uit een extra pakket? Dus dat je nu alleen de basiszenders te zien krijgt ofzo?

• Stijnhoofd
Helaas, RTL's 4 tot en met 8 zitten er ook bij, evenals het UPC kanaal van de maand. De buren, ook met UPC, ontvangen alles perfect. Het kan dus geen storing kijken. We kunnen analoog overigens wel alles aan dat we analoog aan zouden moeten kunnen (onder andere de RTL's dus).

Mvg Stijn

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Die 105 die klopt wel? Je woont in de gemeente Amsterdam? In elke gemeente gebruikt UPC voor zenders weer andere frequenties. Als jij die code verkeerd invult dan zoekt je decoder een zender op de verkeerde transportstream en dan krijg je wat je nu hebt. Een overzicht van alle gemeentecodes:

http://vragen.upc.nl/app/.../L3NpZC93NjZ0TUVOaw%3D%3D

Andere opties:
• Je decoder is stuk en moet omgeruild worden. Helaas kan je niet je bestaande opnamen behouden.
• Er is toch sprake van een probleem met het signaal. Ondanks dat je zelf niets veranderd kan een signaal toch verslechteren. Bij de kabel zit je met een aantal mensen op dezelfde kabel aangesloten. Als een kabelmodem van de buren flink loopt te zenden omdat daar de bekabeling brak is dan kan jij dit merken in je ontvangst. Sluit je decoder aan het op punt waar de kabel binnenkomt en kijk of de ontvangst beter is. Zo ja -> versterker.

Ook kan je eens kijken naar je huidige signaalwaardes. Druk op menu en daarna direct 1789. Druk daarna een keer of 6/7 op de knop naar beneden.. Je krijgt dan zo'n scherm:

Afbeeldingslocatie: http://pics.dieben-online.net/upc2.jpg

Wat is daar te zien?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Stijnhoofd
Dat dacht ik al. Verkeerde code. Hoe kan ik dit opnieuw invullen?

Mvg Stijn

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Menu, Instellingen, Fabrieksinstellingen.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Stijnhoofd
Glashelder schreef op zondag 08 januari 2012 @ 21:29:
Menu, Instellingen, Fabrieksinstellingen.
Gelukt, bedankt!

Mvg Stijn

Pagina: 1