Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• danielschut
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-06 19:28
Nog geen topic voor deze BB die binnenkort uitkomt? Staat toch zeker wel op mijn shortlist voor nieuwe telefoon, ook al is het imago van BB de laatste maanden niet top. Dit ziet er wel weer erg goed uit:

Afbeeldingslocatie: http://worldwide.blackberry.com/assets_emea/local/nl/images/ppr/bold9790/fullyloaded.jpg

• richards81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-11 08:00
Het is ook een fantastische Blackberry phone weer
Ik heb deze paar weken geleden gekocht in Indonesie als vervanging van mijn Dakota (9900)
Toestel werkt lekker snel met OS7, camera werkt goed (vergeleken mijn 9900 zonder autofocus) en ligt goed in de hand.
Enige wat jammer is dat Shazam en Parkmobile het nog niet doen (zogenaamd niet compatible)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Een topic is prima, maar kun je dan wat meer informatie toevoegen dan twee regels en een enkel plaatje?

• danielschut
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-06 19:28
RoD schreef op maandag 09 januari 2012 @ 15:50:
Een topic is prima, maar kun je dan wat meer informatie toevoegen dan twee regels en een enkel plaatje?
Eens, ik wilde eerst even polsen of er überhaupt al een topic was....blijkt dus niet zo te zijn, zal proberen zsm wat info toe te voegen :)

• Kbeuriot
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-11 06:13
Heb dit toestel nu ruim een maand, en bevalt me uitstekend! (veel BB's gehad)

- Lekker dun, en ligt lekker in de hand
- touchscreen, samen met het toetsenbord erg werkbaar en scherm reageert erg goed.
- OS7, werkt zeer snel (lijkt sneller dan OS6)
- Accu, doe er gemiddeld anderhalve dag mee
- toetsenbord is wel even wennen met de ronde afwerkingen aan de zijkant, maar toetsen zijn soort plastic/rubber, voelt goed aan.
- maakt goede foto's en filmpjes, foto software start snel op
- Redelijk geluid voor 1 speakertje
- browsen gaat lekker snel, echter is het scherm daarvoor net te klein (pak nu wel sneller de 9790 dan mijn galaxy S voor snel even nieuws oid te lezen)
- veel apps nog niet beschikbaar voor dit model, waarschijnlijk omdat deze klein touchscreen heeft??

Al met al is de 9790 erg goed werkbaar,

Heb nu wel al 2 keer een battery-drain gehad, maar laatste 2 weken niet meer, dus weet niet waardoor het komt (app. OS, accu of toestel zelf)

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-11 10:38
Ik heb dit toestel nu een week en hij bevalt me prima!

Vergeleken met mijn voorgaande BlackBerry toestellen (8310, 8520, 8900, 9700 en 9780) zijn het snellere opstarten, betere camera en de verbeterde browser de dingen die echt opvallen.

Het touchscreen gebruik ik steeds meer, de eerste paar dagen dacht ik er simpelweg niet aan omdat dit toestel qua interface en uiterlijk (bijna) hetzelfde is als de BB's zonder touch. Ik heb een BES-abonnement en het viel me op dat het activeren ook erg snel ging.

Verder is het jammer dat er standaard geen microSD-kaartje meer bij zit. Dit is voor mensen die overstappen naar een andere BlackBerry erg handig (ivm. foto's overzetten). Maar voor privé gebruik kan ik mij voorstellen dat je toch niets hebt aan een 1 of 2 GB kaartje. Ook het ontbreken van een hoesje vind ik jammer.

Het is ook prettig dat er een soepelere USB-kabel bij zit. Ik vind de nieuwe USB-lader wel minder. Dit is een lader zoals Apple deze levert bij de iPhone, dus met USB A uitgang. Hierdoor is het onhandig om de lader onder het bureau te hebben, omdat de meegeleverde USB-kabel vrij kort is. Naast de USB-lader is het doosje ook helemaal Apple style.

Batterij gaat bij mij een dag of 2 mee. Ik gebruik vooral de telefoon en mail functies. FaceBook, etc. slechts af en toe.

BlackBerry 9790 - Doosje

BlackBerry 9790 - Opladers

• Archie_T
  • Laatst online: 22:33
Ik heb ook gister een Blackberry 9790 gehad. Fijn qua bediening, gebruik de trackpad bijna niet meer, touch is een welkome aanvulling. Kom van een 9780 af en ik vind deze net weer wat lekkerder typen en hij is fijn plat.

Het nadeel is dat de proximity sensor voor geen meter werkt en dus worden gesprekken zomaar in de wacht gezet of afgekapt. Ik las bij Blackberry dat dit een bekend verschijnsel is en dat je maar moet locken tijdens het gesprek. Dat werkt, maar vind ik niet acceptabel.

Toch zal ik hem zeker houden (heb de keuze) alleen maar vanwege die briljante combinatie van goed toetsenbord en touch.

Verwijderd

Bold 9790 voor de vrouw geinstalleerd en wat een genot met blackberry desktop. Ze had een bold 9700 en dan sluit je een nieuwe bold aan en dan vraagt de software of dit een vervangend toestel is en dan geef je aan dat dit zo is en dan vraagt hij om je oude toestel aan te sluiten en copiert het al je foto, je email, smsjes, whatsapp en al je apps , contacten , agenda etc. Daarna copiert hij het allemaal naar je nieuwe toestel en dat is in een woord GEWELDIG van blackberry desktop.

Ik heb nog wel een vraag. hoe krijg je dat clikc geluid van de trackpad weg het lijkt in de toets te zitten want heb bij trackball sound niet aan staan. het is storend.

Net even een paar foto bekeken maar mooie scherpe kwalteit ook met de flits. Heb zelf android maar zit er ook over na te denken om naar blackberry te gaan mede omdat veel apps op android niet erg veilig zijn en veel informatie verzamelen. Touchpad reageert bijzonder goed en voor de rest een mooi compact toestel.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2012 00:02 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Mijn witte bold 9700 versprong dus naar een WSOD en wilde niet ff los een 9900 kopen. Ben hardstikke blij met het toestel (behalve dat het Vodafone bootlogo voorbijkomt :S).

Enig 2 kleine nadeeltjes vind ik dat de trackpad toch best veel lawaai maakt als je hem gebruikt en dat het scherm net ff iets te gevoelig is (als je de trackpad gebruikt).

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Archie_T schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 18:39:
Het nadeel is dat de proximity sensor voor geen meter werkt en dus worden gesprekken zomaar in de wacht gezet of afgekapt. Ik las bij Blackberry dat dit een bekend verschijnsel is en dat je maar moet locken tijdens het gesprek. Dat werkt, maar vind ik niet acceptabel.
Weet je of daar inmiddels al een oplossing voor is gevonden? Kon het zelf niet vinden.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik heb daar eigenlijk totaal geen problemen mee :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Archie_T
BtM909 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 12:23:
Ik heb daar eigenlijk totaal geen problemen mee :?
Ik heb het toestel al weer weggeven, die andere persoon heeft er ook last van en ik heb hem weer gekregen van iemand die er ook over klaagte, dus het zal niet alleen aan mij liggen.
KB artikel van BlackBerry (http://btsc.webapps.black...eViewedDocsListHelperImpl)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik zeg niet dat het geen probleem is, maar ik heb er zelf eigenlijk helemaal geen last van :)

• Archie_T
BtM909 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 13:35:
Ik zeg niet dat het geen probleem is, maar ik heb er zelf eigenlijk helemaal geen last van :)
Daar mag je dan blij mee zijn, want zonder die fout is het echt een briljant toestel!

• ruudo
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-01 19:35
Bij mij werkt de camera niet meer. Als ik de camera start krijg ik de melding: "Camera kan niet worden gestart. Sluit andere toepassingen af en start de camera opnieuw." Dit lijkt mij een bekend probleem, want ik krijg heel veel hits als ik er op zoek. Opnieuw starten of de battery eruit halen helpt in ieder geval niet.
Pagina: 1