Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Student Windows 7 kopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakers,

I hoop dat dit het goede sub forum is maar, ik heb een vraag. Ik ben van plan om een nieuwe laptop te kopen en op die laptop is nog geen Windows 7 geinstalleerd. Ik heb de optie om hem geinstalleerd te hebben en dat kost 107 euro voor de Home 64 bits editie. Moet ik dit doen of ik kan ik op een goedkope en legale manier Windows 7 Home 64 bits verkrijgen?

Bedankt!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 16:29:
Hoi tweakers,

I hoop dat dit het goede sub forum is maar, ik heb een vraag. Ik ben van plan om een nieuwe laptop te kopen en op die laptop is nog geen Windows 7 geinstalleerd. Ik heb de optie om hem geinstalleerd te hebben en dat kost 107 euro voor de Home 64 bits editie. Moet ik dit doen of ik kan ik op een goedkope en legale manier Windows 7 Home 64 bits verkrijgen?

Bedankt!
Ik kan windows 7 gratis via school als iso bestand downloaden. Wellicht dat jij dat ook via school kan doen?

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:45
Waar studeer je? Sommige universiteiten hebben afspraken met MA3D, waarbij je legaal en gratis windows 7 kan downloaden. De TU Delft heeft deze afspraak in ieder geval.

EDIT: Kijk hier even bij de pop-up of jouw school daar bekend is.

[ Voor 26% gewijzigd door krijn1985 op 08-01-2012 16:32 ]

• C.Hariri
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10 09:32
volgens mij alleen geldig als de laptop ook afkomstig is van school?

Verwijderd

C.Hariri schreef op zondag 08 januari 2012 @ 16:31:
Nope..

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dat staat er helemaal los van :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Je kunt geloof ik als student ook via surfspot goedkoop software kopen :)

Verwijderd

Ik kan alle besturingssystemen en office programma's (en nog vele andere programma's) gratis downloaden via de site: msdn academic alliance.. =)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2012 16:34 ]

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 23:09
je moet student zijn bij die school.
zodra je je studie beëindigd mag je de software ook niet meer gebruiken.

TheS4ndm4n#1919

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Via surfspot kun je als student, en als je school er bij is aangesloten, redelijk goedkoop W7 krijgen.

Als je een informatica achtige studie doet is er vaak ook een mogelijkheid tot een MSDN AA license waar je alles van MS (excl. office) gratis kan downloaden, legaal.

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-11 16:21
Dat klopt, maar dat MSDN academic is bedoeld voor ICT studenten voor het testen/proberen/leren van hun software voor gebruik in de toekomst.

Volgensmij vervalt je licentie ook als je klaar bent met je studie.

Het kan wel maar het is niet de bedoeling om deze software buiten een test-omgeving te gebruiken ( dus voor dagelijks gebruik )

Verwijderd

Gropah schreef op zondag 08 januari 2012 @ 16:35:
Via surfspot kun je als student, en als je school er bij is aangesloten, redelijk goedkoop W7 krijgen.

Als je een informatica achtige studie doet is er vaak ook een mogelijkheid tot een MSDN AA license waar je alles van MS (excl. office) gratis kan downloaden, legaal.
Hmm oké, maar ik doe geen informatica achtige studie:P Dus apart dat wij het ook gewoon kunnen downloaden. Het is een legale versie (met product key) die we ook gewoon voor privé gebruik mogen en kunnen gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt voor de replies maar ik zie dus ook als mijn studie voorbij is dat ik windows dan ook niet meer kan gebruiken. Klopt dit? Zo ja, kan ik hem dan ergens goedkoper kopen als student zodat ik hem "eeuwig" kan gebruiken?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 16:43:
Oke bedankt voor de replies maar ik zie dus ook als mijn studie voorbij is dat ik windows dan ook niet meer kan gebruiken. Klopt dit? Zo ja, kan ik hem dan ergens goedkoper kopen als student zodat ik hem "eeuwig" kan gebruiken?
Als dat er staat zal dat vast kloppen. Echter is dat bij mij niet het geval. Ik kan hem gratis tot onbepaalde tijd gebruiken zonder dus een ICT studie te volgen. Regels zullen verschillen, maar ga er vanuit wat er staat. :)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Nee. Dat was tot iets van 2 jaar geleden zo. Nu mag je hem gewoon blijven gebruiken.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kan hem wel gewoon gebruiken, maar je licentie is niet meer geldig, dus je mag hem niet meer gebruiken met die licentie. Tegen de tijd dat je studie afgelopen is gewoon een licentie kopen en klaar ben je. Windows zelf kan gewoon op je computer laten staan. (Als ik het goed hebt). Oh, als bovenstaande klopt kan je hem wel blijven gebruiken? Da's nieuw dan.

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 08-01-2012 16:47 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Glashelder schreef op zondag 08 januari 2012 @ 16:46:
[...]

Nee. Dat was tot iets van 2 jaar geleden zo. Nu mag je hem gewoon blijven gebruiken.
Mij is exact hetzelfde als hierboven verteld. ;)

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Wordt er geen licentie meegeleverd bij de laptop?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

MSDN: MSDN Academic Alliance (MSDNAA) Student Use Agreement]

When you are no longer taking credit courses in the member school, you may no longer obtain MSDNAA software. However, you may continue to use previously installed products on your computer, provided you continue to follow MSDNAA program guidelines.
En de guidelines spreken het verder ook niet tegen voor zover ik zie..

[ Voor 14% gewijzigd door Glashelder op 08-01-2012 17:04 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Glashelder schreef op zondag 08 januari 2012 @ 17:02:
[...]

En de guidelines spreken het verder ook niet tegen voor zover ik zie..
Maar dat is MSDNAA, hebben die dezelfde regels als studentenlicenties bij surfspot?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05:14

mrc4nl

Procrastinatie expert

Gropah schreef op zondag 08 januari 2012 @ 16:35:

surfspot&slim.nl hebben alleen ungradeversies te koop.
je kan met die dvd's dus niet een schone instalatie doen
@job ik heb nooit zn dvd gekocht, t stond zo vermeld op de site

MSDNAA is anders, daar kun je de volledige instalatie versie krijgen,
maar dan moet de school wel een lidmaadschap hebben.
vraag de systeembeheerder/hoofd opleiding naar de mogelijkheden

ik ben bijv student en doe WTB. maar stenden hogeschool vind dat MSDNAA alleen informatica studenten daar recht op hebben.

[ Voor 27% gewijzigd door mrc4nl op 08-01-2012 17:16 ]

ora et labora

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Mag niet, kan wel.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Licenties die je via MSDN AA hebt blijven tegenwoordig gewoon geldig als ik me niet vergis, ook als je niet meer studeert*. Volgens mij is het wel zo dat er een beperking zit op het aantal keren dat je zo'n licentie kan activeren bij een herinstallatie.

*En al zou je hem niet meer officieel mogen gebruiken, voor thuisgebruik maakt dat weinig uit. Zolang hij werkt is het goed lijkt mij ;)

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06:37
mrc4nl schreef op zondag 08 januari 2012 @ 17:11:
[...]

surfspot&slim.nl hebben alleen ungradeversies te koop.
je kan met die dvd's dus niet een schone instalatie doen
@job ik heb nooit zn dvd gekocht, t stond zo vermeld op de site
Dit kan wel met gemak (en je hoeft niet eens wat illegaals te doen). De licentiekey die je erbij krijgt is een upgrade key. Maar door eerst met dezelfde DVD de complete versie te installeren (ZONDER je key in te voeren, het wordt dan een trial-versie van 30 dagen oid), en daarna die te 'upgraden' met je key(dus nog een keer installeren), kun je met een upgrade versie gewoon een schone installatie krijgen ;)

Verwijderd

Awsom schreef op zondag 08 januari 2012 @ 17:18:
[...]

Dit kan wel met gemak (en je hoeft niet eens wat illegaals te doen). De licentiekey die je erbij krijgt is een upgrade key. Maar door eerst met dezelfde DVD de complete versie te installeren (ZONDER je key in te voeren, het wordt dan een trial-versie van 30 dagen oid), en daarna die te 'upgraden' met je key(dus nog een keer installeren), kun je met een upgrade versie gewoon een schone installatie krijgen ;)
Is niet de bedoeling natuurlijk, maar het is ook niet illegaal. Doen dus! Haha

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:23
Mijn vraag is eerder, wat is je budget en is een Dell inclusief licentie niet gewoon goedkoper.
het kijkt me dat je jezelf nu in je eigen voeten aan het schieten bent.

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik kan gewoon een MS Windows 7 Professional Upgrade (64-bits) (SL) NL bestellen bij surfspot.nl voor 56.50 op een computer met nog niks geinstalleerd? Compleet schoon en dat werkt dan? Weet je dit 100% zeker. Het scheelt namelijk wel geld ;)

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:35

F.West98

Alweer 16 jaar hier

ja dat werkt gewoon...

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

anandus schreef op zondag 08 januari 2012 @ 17:10:
[...]
Maar dat is MSDNAA, hebben die dezelfde regels als studentenlicenties bij surfspot?
Geen student of medewerker meer
KBA-01040
Beschrijving
De via SURFspot.nl bestelde producten mogen uitsluitend gebruikt worden wanneer je als student of medewerker aan een (onderwijs)instelling verbonden bent.
Wanneer je niet langer studeert aan of werkzaam bent voor een (onderwijs)instelling kun je dus niet meer van de via SURFspot.nl aangeschafte software gebruikmaken en dien je deze van je computer te verwijderen.

De via onze website aangeschafte software mag dus nooit voor commerciële doeleinden gebruikt worden.

Een uitzondering hierop betreffen de producten van de volgende aanbieders:
- Microsoft (alleen voor toepassing voor studenten)
- Adobe
- Quark

De producten van bovengenoemde softwareaanbieders kennen een eeuwigdurend gebruiksrecht, dit betekent dat je ook nadat je bijvoorbeeld afgestudeerd bent van de via SURFspot.nl bestelde producten van deze aanbieders gebruik mag blijven maken.
Zo moeilijk was het nou ook weer niet om te vinden ;)

Pagina: 1