Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop gaat maar geen beeld/start niet door

Pagina: 1
Acties:

• Paul - K
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11 00:03
Beste Tweakers,

Ik zit hier met een Acer Aspire 5738/5338 series Model NO: MS2264 van de buurman :p

Zodra deze ingeschakeld wordt (netsnoer of accu) gaat hij aan, lampje van de harde schijf gaat heel even aan en na +- 5 seconde weer uit. Daarna gewoon doodleuk een zwart scherm, fan gaat niet hard draaien.

Heb extern beeldscherm eraan gehangen, ook geen output. Harde schijf er ook nog even uitgehaald om wat bestanden die nodig waren te kopiëren en er lijkt ook niks mis te zijn met de harde schijf.

Laptop had vaker kuren, na een klap op de linkerkant ging hij vaak weer aan. Hieronder zit toevallig het geheugen.

Ik dacht dus zelf, dat het geheugen kapoet is en als dit vervangen is hij het gewoon weer zal doen. Hierover wilde ik graag advies, wat verwachten jullie? Zou het de videokaart/moederbord kunnen zijn of is dit toch vrij zeker het geheugen?

Alvast bedankt :) ;)

Edit: stomme typvout in de titel, laptop gaat AAN dus :p

[ Voor 3% gewijzigd door Paul - K op 08-01-2012 15:53 ]

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-11 21:51

Liveshort

Certified Crazy Person

Test de geheugenschijfjes even afzonderlijk van elkaar. Daar het een laptop is doe je er misschien goed aan het hele ding voor reparatie terug te sturen als je nog garantie hebt.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• Paul - K
Liveshort schreef op zondag 08 januari 2012 @ 16:15:
Test de geheugenschijfjes even afzonderlijk van elkaar. Daar het een laptop is doe je er misschien goed aan het hele ding voor reparatie terug te sturen als je nog garantie hebt.
Afzonderlijk doet ie precies 't zelfde, laptop heeft geen garantie meer.

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:00
Paul - K schreef op zondag 08 januari 2012 @ 15:53:
Beste Tweakers,

Ik zit hier met een Acer Aspire 5738/5338 series Model NO: MS2264 van de buurman :p

Zodra deze ingeschakeld wordt (netsnoer of accu) gaat hij aan, lampje van de harde schijf gaat heel even aan en na +- 5 seconde weer uit. Daarna gewoon doodleuk een zwart scherm, fan gaat niet hard draaien.

Heb extern beeldscherm eraan gehangen, ook geen output. Harde schijf er ook nog even uitgehaald om wat bestanden die nodig waren te kopiëren en er lijkt ook niks mis te zijn met de harde schijf.

Laptop had vaker kuren, na een klap op de linkerkant ging hij vaak weer aan. Hieronder zit toevallig het geheugen.

Ik dacht dus zelf, dat het geheugen kapoet is en als dit vervangen is hij het gewoon weer zal doen. Hierover wilde ik graag advies, wat verwachten jullie? Zou het de videokaart/moederbord kunnen zijn of is dit toch vrij zeker het geheugen?

Edit: stomme typvout in de titel, laptop gaat AAN dus :p
Het feit dat je een klap moet geven o het ding aan de praat te krijgen, zegt al genoeg. Wellicht hebben al jouw klappen de laptop nog verder gesloopt. Niet slim dus, je had allang garantie moeten claimen.

Wat mij betreft heb je het recht op garantie verspeeld door het ding te mishandelen.

Verwijderd

Paul - K schreef op zondag 08 januari 2012 @ 15:53:
Beste Tweakers,

Andere laptop om geheugen in te testen?
Je hebt verder geen HDD activity, hoor je dat ie bezig is?

Laatst een dergelijk probleem gezien die wonderbaarlijk genoeg alleen via analoog uit, beeld wilde geven.

• Paul - K
Lumics schreef op zondag 08 januari 2012 @ 16:35:
[...]

Het feit dat je een klap moet geven o het ding aan de praat te krijgen, zegt al genoeg. Wellicht hebben al jouw klappen de laptop nog verder gesloopt. Niet slim dus, je had allang garantie moeten claimen.

Wat mij betreft heb je het recht op garantie verspeeld door het ding te mishandelen.
Zoals in de eerste post stond, het was en is de laptop van de buurman (zou zelf nooit acer kopen :P), welke mij het hele verhaal heeft verteld. Heb zelf geen rare dingen ermee gedaan. Garantie is ondertussen al verlopen.
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 16:36:
[...]

Andere laptop om geheugen in te testen?
Je hebt verder geen HDD activity, hoor je dat ie bezig is?

Laatst een dergelijk probleem gezien die wonderbaarlijk genoeg alleen via analoog uit, beeld wilde geven.
Helaas niet, HDD draait wel zo ver ik kan voelen.

Krijg er op geen enkele manier beeld uit

[ Voor 27% gewijzigd door Paul - K op 08-01-2012 16:39 ]

Verwijderd

dan wordt het wel heel moeilijk ;)
Geprobeerd op te starten zonder de accu erin?
In dat geval zou ik eens kijken of er ergens een BIOS reset mogelijk is.
Daarna wordt het wel heel lastig, geen beeld is weinig antwoorden :(

• Paul - K
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 16:53:
dan wordt het wel heel moeilijk ;)
Geprobeerd op te starten zonder de accu erin?
In dat geval zou ik eens kijken of er ergens een BIOS reset mogelijk is.
Daarna wordt het wel heel lastig, geen beeld is weinig antwoorden :(
Maakt ook geen verschil helaas. Nu kan ik mij herinneren van vroeger dat ik eens een PC had waar 't geheugen kapot was, die de zelfde verschijnselen vertoonde. Vandaar dat ik me afvroeg of nu 't geheugen gewoon simpelweg kapot is of dat er nog een (grote) kans aanwezig is dat het iets anders is (vid, mobo, etc)

Verwijderd

Paul - K schreef op zondag 08 januari 2012 @ 17:13:
[...]

Maakt ook geen verschil helaas. Nu kan ik mij herinneren van vroeger dat ik eens een PC had waar 't geheugen kapot was, die de zelfde verschijnselen vertoonde. Vandaar dat ik me afvroeg of nu 't geheugen gewoon simpelweg kapot is of dat er nog een (grote) kans aanwezig is dat het iets anders is (vid, mobo, etc)
Ja dat is moeilijk oordelen, maar dan zouden er dus tegelijk 2 sticks overleden moeten zijn?
Je zou ander geheugen kunnen proberen maar ik gok in deze eerder op MoBo/VGA.
Als je ergens RAM vandaan kunt halen is het uiteraard zeker aan te raden en eigenlijk the only thing left.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2012 18:21 . Reden: typo ]

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-11 07:44
Denk zelf dat het moederbord overleden is. Zelf ook pas een laptop gehad met zelfde probleem en daarvan was het moederbord overleden. Als je erg handig bent kun je hem eens opmaken en kijken of er iets te zien is aan het moederbord. Soms is het onderdeel van een paar euro en als je kunt solderen dan heb je nog een kans maar anders is het waarschijnlijk te kostbaar om deze te vervangen.

Verwijderd

Of gewoon wat hardere tikken geven, misschien helpt dat :+

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:41

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Probeer eens zat op de behuizing te duwen ter hoogte van de videokaart, start de laptop dan wel door zolang je daar drukt?

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Pagina: 1