Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

nieuwe pc crasht/artifacts

Pagina: 1
Acties:

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:02

Rick-Jan

always connected

Topicstarter
Ik heb een probleem met een computer die ik zelf nieuw in elkaar heb gezet, hier de specs:
1x Core i5-2500, s1155
1x DVR DL 22X,SATA
1x CX 430WATT V2 corsair voeding
1x P8Z68-V LE,s1155
1x Elite 335U behuizing
1x Barracuda - 500GB - hdd
1x ValueSelect DDR3,1333-8GB KIT
hd graphics.

Windows 7 op geinstalleerd, + de drivers van het moederbord, met de meegeleverde cd. start goed door, en pc is lekker snel.

probleem: de pc valt soms uit, of soms bevriest de pc gewoon, soms gecombineerd met een freeze van het beeldscherm waarbij je allemaal soort artifacts ziet. met soms de melding van windows dat er een stroom failure is. de videokaart is geintegreerd, en lijkt mij geen oorzaak. ook gebeurt het soms, en vooral na een paar uur, dus niet meteen. een instelling in de bios misschien? hebben jullie misschien suggesties?

alvast bedankt!

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• Paul - K
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11 00:03
Geen BSOD oid? Als je de PC weer opnieuw opstart, komt er dan zo'n melding dat de computer is hersteld (zo ja, wat staat hierin?) Hoe zou je deze artifcats beschrijven?

Staat de PC verder onder een bureau e.d. dat het misschien kan zijn dat je er per ongeluk met je been tegen aan komt waarna die uitvalt (een kabel die misschien toch niet lekker zit) of staat ie ergens waar echt geen beweging in is te krijgen?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-11 00:05

M2M

medicijnman

check:
kabels, connectors en eventuele schroefjes die kortsluiting maken (schroefjes achter het moederbord zijn funest...)
Voltages (multimeter of speedfan)
temperaturen (coretemp / realtemp / hwinfo32)

En laat 'm een nachtje memtesten als het bovenstaande niets uitwijst.

Uiteraard test je de temperaturen en voltages onder load condities. Dus met intel burn test 100% cpu verbruik creeeren, laten staan voor 5 minuten en de temperaturen in de gaten houden.

-_-

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Topicstarter
zal de kabels eens controleren, geen bsod in ieder geval. temps ga ik ook doen. de artifacts: allemaal pixels, door elkaar: zo erg dat je het scherm bijna niet meer kunt lezen. verder gebeurt het vooral als de computer wat langer aan staat.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Verwijderd

De corruptie lijkt heel hard te wijzen richting RAM, aangezien dit ook meteen je VRAM is.
Memtest lijkt me in deze stap 1.

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Topicstarter
Ben nog niet bij de computer geweest, maar kreeg een mail van degene die de pc nu heeft: en de pc krijgt de volgende foutmelding nadat het beeldscherm weer onleesbaar werd en ik de voedingstekker van de computer eruit en weer in gedaan had:

Power supply surges detected during de previous power on.
Asus anti-surg was triggered to protectsystem from unstable power supply unit.
press F1 to set up.

kortsluiting in de voeding? hoe kan dit, en hoe kan ik dit oplossen :)

lees op internet dat mensen gewoon de anti surge uitzetten o.i.d.

[ Voor 18% gewijzigd door Rick-Jan op 10-01-2012 12:26 ]

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-11 15:15
Zoiets duid op een probleem wat serieus genoeg is om te onderzoeken. Heb je de mogelijkheid om de voeding te vervangen? Als dat ding wat je nu hebt onstabiel is, dan kan dit resulteren in fouten in de beeldopbouw. Ik zou het niet negeren door een dergelijke functie uit te zetten.

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Topicstarter
net met asus gebeld, en die geven aan dat ik een andere voeding moet proberen, en anders dat het aan de temperatuur, moederbord of cpu moet liggen...

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-11 15:15
Klinkt op zich redelijk, alhoewel ik nog nooit een defecte CPU heb gezien, tenzij deze was gevallen of doorgebrand door een veel te hoge voltage overclock oid.

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Topicstarter
Andere voeding geprobeerd, geen Asus melding, wel nog spontane reboots, kabels in orde. Wat kan dit zijn!

Pagina: 1