Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vader's PC

Pagina: 1
Acties:
  • 229 views

• matvis26
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-08 22:01
hallo mensen,

ik maak even deze topic aan, excuses als dit eerder gepost is, heb het niet kunnen vinden dan.

1x in de vier jaar koopt mijn vader een nieuwe PC, hij is arts en zit dus veel achter de computer. Nu heeft hij aan mij gevraagt een PC samen te stellen. Hier is het huidige probleem:

- Na vier jaar vertraagt de PC, logisch, maar bij de standaard PC's die hij om de hoek bij de office centre koopt, begint dat al na 6 maanden.
- Hij heeft veel, maar dan ook VEEL bestanden.
- Hij berekent veel op de computer en luistert muziek (wat ook op de pc staat.)
- De computer moet het even vol kunnen houden...

Dus mijn idee voor deze PC is dit:

- SSD kaartje van ongeveer 60g, puur voor Windows 7.
- Een intel processor (het liefst zo snel mogelijk voor een prijsklasse van €200.-)
- Een standaard videokaart/moederbord (mag gecombineerd zijn, worden geen spellen op gespeeld.)
- Wilde de 8GB Corsair, van de best buy guide pakken, mocht dit te combineren zijn met het moederbord en type PC.

Iemand een idee wat voor processor ik het beste kan kiezen? Of hoe ik dit systeem kan samenstellen?

Groetjes,
Matvis!

Verwijderd

matvis26 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 12:43:
- Na vier jaar vertraagt de PC, logisch, maar bij de standaard PC's die hij om de hoek bij de office centre koopt, begint dat al na 6 maanden.
Nonsense... Een PC vertraagt omdat je er veel te veel troep op installeert. Gebruik je hem altijd netjes (met een modern OS) dan zal de computer na 6 jaar nog als nieuw presteren.

Ik zie trouwens ook niet waar je in godsnaam een processor van €200 voor nodig hebt. De harde schijf is toch altijd de grootste vertragende factor. Kortom, wees duidelijk en vertel waar je die processor precies voor nodig hebt.

Tevens, losse aankoopadviestopics zijn niet meer toegestaan op GoT. Zie het CSL beleid. Je kan terecht in de bekende BBG topics, die kun je vinden in Best Buy Guide overzichtstopic. Dit topic gaat dus op slot.

Dit topic is gesloten.