Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

File transfer software

Pagina: 1
Acties:

• mitch2kbe
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-08 11:46
Hey,

voor familie en vrienden moet ik regelmatig wel eens een PC opnieuw installeren of data overzetten naar een nieuwe PC. Momenteel backup ik telkens alle userdata (documents & settings, outlook files, outlook express files, favorieten, etc) manueel naar mijn NAS, om ze dan na de installatie terug te zetten.

Ik vroeg me af of er geen tool was waarmee dit automatisch kon. Dus bijvoorbeeld alle mappen selecteren waarvan je een backup wilt, en alle programma's (bijvoorbeeld outlook express, firefox settings, etc), en deze vervolgens over het netwerk naar de NAS kopieert.

Ik heb al een rondgezocht, maar meeste software is meer bedoelt voor daily backup. Ik heb 1 programma gevonden: http://www.detto.com/file-transfer-cable.php maar wellicht zijn er hier mensen die een (gratis?) alternatief weten?

Thanks!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dat IntelliMover is zo te zien bedoeld om files, configs etc over te zetten naar een nieuwe PC, gaat (icm de gratis-wens) dus verder dan wat je zoekt.

Geen antwoord op je vraag, maar toch: ik zou vooral een image van de hele PC maken. Er staat achteraf altijd een "heel belangrijk bestand" 1 ergens verstopt op een onlogische plaats.

Inderdaad zullen de meeste dergelijke tools bedoeld zijn voor backups, zodat eenmalig configureren wat meer tijd mag kosten.
Volgens mij zou je er met een eenvoudig scriptje die in een tekstbestand een lijst directories en regkeys uitleest al zijn. Je zou zelfs de meeste al kunnen voordefinieren icm %USERPROFILE% etc.

1 Waar de eigenaar nooit een backup van heeft gemaakt dus zo belangrijk kan het niet zijn...

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• mitch2kbe
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-08 11:46
Inderdaad, ik krijg af en toe wel eens telefoon om te vragen waar dat ene bestandje dat 7 directories diep ergens verstopt zat naartoe is :).

Anyway, dan denk ik inderdaad dat het best is om met een scriptje te werken.

Thanks!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hou er wel rekening mee dat zodra er naar een nieuw OS wordt overgestapt, een flink aantal "standaard lokaties" wijzigen of eenvoudigweg niet meer werken. Zaken als Outlook Express moet je eigenlijk gisteren al hebben afgezonken en vervangen door een gangbaardere client.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof