BTO / Clevo P150 HMx overklock niet mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-09-2024
Beste Tweakers

Ik probeer al een paar dagen mijn BTO / Clevo laptop te undervolten met Throttlestop helaas krijg ik het niet voor elkaar. :(
Bios versie 4.6.4 08/09/2011 bios revision 1.01.14
MOB Clevo P150HMx
CPU I7 2920XM
Bto of Clevo heeft geen enkele manier toegelaten om te undervolten of over te klocken Ik kan helemaal niets in de bios en zou dat wel graag willen anders had ik geen extreem cpu gekocht. |:(

Mijn vragen:
Weet iemand waar ik een andere bios kan downloaden en of een guide voor Throttlestop in combinatie met een i7 2920XM CPU?

Hoe kan ik weten of een andere bios wel wat meer mogenlijkheden geeft tot klocken of undervolten?

Ik heb gezocht op het notebookreview forum daar heb ik een bios gevonden maar denk dat het de zelfde is?

P150HM (Sager NP8150/NP8130)
Bios Version Date Links: Changes
SAGER versions for
BIOS V 1.01.14 &
EC/KBC V 1.00.13 November 2011 Mediafire link for USB files

Verder heb ik gezocht op google, Clevo site, American megatrents side ( dat is volgens mij de OEM van de bios ) Ook het BTO topic geeft geen antwoord.

Groetjes Mike

De meeste PC problemen zitten tussen het scherm en de stoel...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleezball
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-05 19:46
Hallo Mike,

Ik heb ook een Clevo P150HM maar dan van XNotebooks en een i7 2720QM erin. Er zijn geen opties om te over- danwel onderclocken, ook niet in de Sager bios. Aangezien ik verder geen ervaring heb met gaming laptops weet ik ook niet of dat normaal wel het geval is.

Daarnaast is het zeer af te raden een Sager bios te installeren omdat Sager soms iets andere configuraties en modellen hardware aanbied dan reguliere Clevo resellers. Er werd mij ook duidelijk dat een Sager bios eenmaal geïnstalleerd niet meer verwijderd kan worden en je je laptop brickt. Althans zover heb ik begrepen van Notebookreview waar meerdere Clevo topics lopen zoals het uiterst handige Clevo P150HM Drivertopic. Zoek daar maar even op bij die site, er staan (relatief) veel interessante weetjes te vinden daar.

BTO zal je waarschijnlijk geen ondersteuning gaan geven bij het (mogelijk maken te) overclocken en volten, of het naar beneden schroeven van de perimeters. Net zo min als Clevo zelf, die geven al helemaal geen enkele ondersteuning aan derden, alleen de resellers en distributeurs. Je ondersteuning moet van je leverancier komen in het geval van een Clevo.

... Je hébt soms van die dagen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-09-2024
Hoi Sleezball

Geen enkele mogenlijkheid ik was er al bang voor. Je kan ook geen bios zomaar downloaden die moet je aanvragen bij Clevo zelf. Bij BTO hoef je inderdaat niets te verwachten.

Misschien dat die man die Throttlestop heeft geschreven ( ik ben even zijn naam kwijt.) Nog een achterdeurtje weet te vinden. Iedergeval bedankt voor de info

Gr Mike

De meeste PC problemen zitten tussen het scherm en de stoel...!