Toon posts:

A3D 2.0?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte tweakers, ik heb een probleem. Ik wil Windows 2000 draaien maar voor mijn huidige geluidskaart (Aureal AU8830 PCI) zijn er alleen beta drivers voor 2000 verkrijgbaar, en er komen geen andere drivers omdat Creative het bedrijf gesaneert heeft. Ik zoek daarom een geluidskaart met A3D 2.0 ondersteuning (hardwarematig) en die onder w2000 draait

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:53
Jouw gehoor lijkt me niet zo'n probleem, eerder je gezichtsvermogen. Want ik zou de search maar ff gebruiken, hier komen nou de hele tijd topics over... :r
"wat moet ik kopen"

Om nog even aardig te blijven: elke creative kaart werkt perfect onder windows 2000. Die hebben alleen geen A3D, en dit heeft ook weinig nut omdat Creative ook A3D 'saneert'. Spellen werken tegenwoordig allemaal met EAX, dus waarom zou je nog A3D willen?

Verwijderd

sjit man dennis doe eens even normaal!!!!
jij weet volgens mij geen fuck van geluidskaarten. A3D 2.0 is nl. wel heel even wat anders dan EAX....

A3D is positionele audio boven onder links rechts achter voor. EAX is alleen maar een omgevings effect.

Ik vind deze vraag dood normaal, echter weet ik het antwoord er niet op. Er zijn genoeg kaarten die a3d1.0 ondersteunen maja een kaart met a3d 2.0 zou wel enorm relaxt zijn.

Khoop dat iemand het weet.

Verwijderd

Topicstarter
Okay, we snappen het, EAX is niks vergeleken met A3D 2.0. Bovendien ben ik niet echt weg van creative geluidskaarten.
Zover ik gezien heb op het internet moeten we wachten op de opvolger van A3D 2.0, namelijk Dolby Digital in spellen. Want Creative Labs brengt geen win2000 drivers uit. Dus het is een trieste einde van Aureal.