TV & Monitor via HDMI: TV hapert.

Pagina: 1
Acties:

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-02 22:46

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Boe,

Ik heb mijn TV middels HDMI aangesloten op mijn PC. Daarnaast heb ik mijn monitor ook aangesloten via DVI.

Ik gebruik de laatste nVidia drivers.

Mijn hardware: GTX460 , Dell 2312hm, Toshiba LED TV.

Nu krijg ik alleen wanneer ik de output CLONE op 1920x1080, dat het beeld beneden op mijn TV ontzettend "hapert", het lijkt wel alsof Vsync staat uitgeschakeld; zo'n effect heeft het.

De instellingen zijn echter precies hetzelfde als op de monitor; daar loopt alles wel vlekkeloos. :?

Hoe kan dit eigenlijk?

Gulfstream G650

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-01 13:50

Liveshort

Certified Crazy Person

Heb je deze problemen ook op je tv als je het beeld gewoon uitbreid of aansluit met een andere aansluiting? Wat zijn de overige specs van zowel je PC als de kabel, etc.? Kans namelijk dat de te overbruggen afstand net iets te groot is o.i.d.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je niet toevallig nog een bult imageenhancers aanstaan op de TV zelf? Veel TVs willen nog wel eens wat postprocessing doen met je beeld, wat in dit geval dus wel eens tegen kan gaan werken.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik lees beneden op de tv dus ik ga er vanuit dat er een lange hdmi kabel tussen zal zitten en je vermoedelijk daar wel de oorzaak in kan zoeken. Er zit wel een errorcorrectie in de tv's maar als dat teveel word ga je die haperingen krijgen dus beter bij een langere kabel een kwalitatief betere hdmi kabel nemen. Dat hoeft echt geen Monstercable te zijn maar wel iets wat er tussenin ligt en niet iets van Trust ofzo.

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-02 22:46

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Het gaat om een 15 meter lange no-name HDMI 1.4 kabel. Hij werkt op zich gewoon goed.
De TV heeft geen aparte instellingen; alles is basis, en ook de HDMI ingangen zijn allemaal okay. :(

Bij expanded desktop krijg ik nog steeds hetzelfde...

Kan het HEEL misschien liggen aan de Beta Geforce drivers die ik altijd installeer? Denk het haast niet, maar je weet maar nooit. Even de officiele drivers installeren dan maar.

@Hieronder: Ik bedoel ermee dat ik geen artefacts krijg.

[ Voor 6% gewijzigd door SalimRMAF op 08-01-2012 22:34 ]

Gulfstream G650

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
SalimRMAF schreef op zondag 08 januari 2012 @ 20:36:
Het gaat om een 15 meter lange no-name HDMI 1.4 kabel. Hij werkt op zich gewoon goed.
De TV heeft geen aparte instellingen; alles is basis, en ook de HDMI ingangen zijn allemaal okay. :(

Bij expanded desktop krijg ik nog steeds hetzelfde...

Kan het HEEL misschien liggen aan de Beta Geforce drivers die ik altijd installeer? Denk het haast niet, maar je weet maar nooit. Even de officiele drivers installeren dan maar.
Je spreekt je nu wel een beetje tegen want nu schrijf je dat het op zich goed werkt en in je startpost schrijf je dat het signaal hapert naar je tv toe. Zeker gezien een kabel van 15 meter die ertussen zit en dan ook no-name denk ik dat de oplossing wel vrij snel te zoeken is.

Boven de 5 meter word het steeds kritischer qua kabel dus laat staan bij 15 meter waarbij vooral de afscherming nogal af laat weten bij de no-name kabels. Dit wil dus zeggen dat de kabel veel storingsgevoeliger is voor signalen van buitenaf waardoor je dus simpelweg verlies van data gaat krijgen.

Logischerwijze betekent verlies van data dat je dus zoals in jou geval haperend beeld krijgt omdat ie data mist, dus ik denk dat je toch niet er omheen komt door een betere kabel aan te schaffen.
Pagina: 1