[Win7] Overzetten Windows resulteert in crashes *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cageman
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-07 17:50
Hallo Tweakers,

Ik heb net (7-1-2012) de laatste onderdelen van mijn pc binnengekregen, en ik heb alles meteen in elkaar gezet. De pc zelf werkt, start op, komt bij de setup van het moederboard, maar kan geen windows draaien. Ik hergebruik een oude harde schijf waar een werkende windows (en ubuntu, werkt wel) op staat, maar met dit systeem krijg ik een BSoD. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik heb, omdat ik dacht dat ik geen DVD's zou gebruiken, geen DVD-speler gekocht, en mijn oude systeem heeft een oudere verbinding (geen S-ATA).

Je kunt voor de specs van het systeem op mijn profiel kijken bij inventaris.

De Windows versie die ik heb geinstalleerd is Enterprise 64-bit.

Alvast bedankt,

Robbert

EDIT: perongeluk geen titel, kan dit niet aangepast worden?

[ Voor 4% gewijzigd door Cageman op 07-01-2012 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 09:45

Onbekend

...

Windows installeert altijd specifieke drivers om het gehele systeem te laten werken.
Als je ineens alle hardware wijzigt, dan heeft Windows geen geschikte drivers geïnstalleerd en krijg je dus een BSOD.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:10
Tot waar kom je? Als je nog in de safe-modus kunt komen je het waarschijnlijk wel fixen (hardware toevoegen / verwijderen, etc).

Aangaande het niet hebben van een DVD-speler: Gebruik USB.

[ Voor 11% gewijzigd door - J.W. - op 07-01-2012 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 03:33

F.West98

Alweer 16 jaar hier

- J.W. - schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 23:20:
Tot waar kom je? Als je nog in de safe-modus kunt komen je het waarschijnlijk wel fixen (hardware toevoegen / verwijderen, etc).

Aangaande het niet hebben van een DVD-speler: Gebruik USB.
idd, USB tooltje, valt wel te vinden. Kies een .iso (of maak die uit de dvd) en zet t op de usb, die tool doet t werk

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je kan niet zomaar een Windows install van een andere PC gebruiken. Je zal toch echt een verse installatie moeten uitvoeren ivm alle hardware die anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:51
zonder info van de BSOD blijft het gissen uiteraard :) Maar zoals mijn medetweakers al aangeven, windows altijd schoon installeren. Nieuwe hardware zorgt voor een dusdanige verandering dat windows het pad kwijt is. Je bent sneller klaar met een verse install dan met het opschonen en fixen van je huidige install.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zoals al aangegeven: het is nodig dat je meer info geeft. Zoals de precieze melding.
Je kunt voor de specs van het systeem op mijn profiel kijken bij inventaris.
Die specs staan er over een jaar niet meer zodat het niet meer doorzoekbaar is, en daarbij is het wat raar dat je verwacht dat iedereen doorklikt terwijl je zelf de moeite van het copypaste niet neemt. Kortom: copypaste even ;)
EDIT: perongeluk geen titel, kan dit niet aangepast worden?
Tuurlijk, geef via topicreport (handje linksboven: http://gathering.tweakers..._topicreport/1486926/last ) even de juiste titel.

Anyway; een Windows-instalatie met hele andere hardware hergebruiken gaat niet werken. Installeer vanaf 0. Vanaf CD/DVD (kan ook via USB-speler), of vanaf USB-stick/schijf.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cageman
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-07 17:50
Ik heb even stiekem de S-ATA DVD-RW geleend van de andere desktop in ons huis, en windows geinstalleerd. Alles draait nu perfect. Ik ben erg tevreden met mijn nieuwe, voor het eerst zelfgebouwde pc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dan pas ik de topictitel nog even aan. Dank@update :)

[ Voor 13% gewijzigd door F_J_K op 09-01-2012 10:29 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1