Loonsverhoging en de daarbij behorende loonbelasting zijn altijd een zware last voor een firma, zo ook voor de firma waar ik voor werk. Daarom ben ik opzoek naar andere manieren om het personeel toch "verhoging" te geven maar op een zo goedkoop mogelijke manier.
Via de site van de belastingdienst ben ik al veel dingen tegen gekomen
http://www.belastingdiens...vormen_van_loon.html#P0_0
Sommige mensen hebben de mogelijkheid om thuis te werken, ik zag dat je als werkgever een onbelaste vergoeding mag verstrekken.
Iemand die mij opheldering kan geven?
Waarom vraag ik dit hier? omdat onze accountant nog een week met vakantie is en ik dit extraatje nog graag op de stroken van januari wil zetten. Voor die tijd wil ik het goed uitgezocht hebben en de belastingtelefoon is in het weekend gesloten.
Via de site van de belastingdienst ben ik al veel dingen tegen gekomen
http://www.belastingdiens...vormen_van_loon.html#P0_0
Sommige mensen hebben de mogelijkheid om thuis te werken, ik zag dat je als werkgever een onbelaste vergoeding mag verstrekken.
De mensen die thuiswerken doen dit gemiddeld 2 dagen per week, het internet zal dus voor >10% zakelijk gebruikt worden. Hoe zit het precies met de exacte hoogte die gegeven mag worden? De volledige prijs welke de werknemer betaald? en hoe zit het met een alles-in-een pakket, lijkt mij dat dan niet alles vergoed mag worden.U maakt gebruik van de oude regeling van vrije vergoedingen en verstrekkingen
De vergoedingen of verstrekkingen van internet, telefoon en dergelijke communicatiemiddelen (bijvoorbeeld een smartphone en een BlackBerry) zijn onbelast, als uw werknemer deze middelen voor meer dan 10% zakelijk gebruikt. Datzelfde geldt voor een 2e telefoonaansluiting. Als u deze communicatiemiddelen zelf aan uw werknemer ter beschikking stelt, gelden dezelfde regels.
........
Iemand die mij opheldering kan geven?
Waarom vraag ik dit hier? omdat onze accountant nog een week met vakantie is en ik dit extraatje nog graag op de stroken van januari wil zetten. Voor die tijd wil ik het goed uitgezocht hebben en de belastingtelefoon is in het weekend gesloten.
39