Ik heb een deal met iemand om m'n iMac te verkopen. Nu ben ik bezig om 'm verkoopklaar te maken, maar ik zit te twijfelen over de lion-installatie. Ik heb deze via de appstore gekocht. Kan ik nu m'n eigen account + itunes account verwijderen en de lion-installatie laten staan?
Jazeker, gewoon recovery draaien en schoon opleveren.
Verwijderd
Het klinkt makkelijk, maar vergeet niet dat de appstore-Lion aan jouw account hangt.
Volgens de licentie van Apple mag je hem niet verkopen met Lion, maar moet je hem leveren met het OS die oorspronkelijk bij de iMac werd geleverd. Als dat SL is, dan is de koper echt niet slecht af. Dan kan deze zelf 30 euro voor Lion uitgeven.
Mocht je 'm willen verkopen met Lion, dan zou ik aanraden om Lion op een bootable dvd te branden en dan te installeren. Je kunt Lion opnieuw downloaden door in de appstore bij installed apps, option in te houden bij de lion app en install te klikken (als ie greyed out is).
Volgens de licentie van Apple mag je hem niet verkopen met Lion, maar moet je hem leveren met het OS die oorspronkelijk bij de iMac werd geleverd. Als dat SL is, dan is de koper echt niet slecht af. Dan kan deze zelf 30 euro voor Lion uitgeven.
Mocht je 'm willen verkopen met Lion, dan zou ik aanraden om Lion op een bootable dvd te branden en dan te installeren. Je kunt Lion opnieuw downloaden door in de appstore bij installed apps, option in te houden bij de lion app en install te klikken (als ie greyed out is).
Dit vroeg ik me laatst ook af. Ik heb 'mijn' Lion gebruikt om op een Mac van een vriendin Lion te installeren. Ik weet wel dat dat niet mag, overigens.
Ik vroeg me af of nu te herleiden is met welke Apple ID betreffende OSX gekocht is, en of dat nu voor problemen kan zorgen.
Als er bijv. een update uitkomt, kan zij die dan wel installeren, zonder mijn Apple ID gegevens? Zij heeft zelf met haar eigen Apple ID ingelogd in de Mac App Store, dat kon gewoon.
Ik vroeg me af of nu te herleiden is met welke Apple ID betreffende OSX gekocht is, en of dat nu voor problemen kan zorgen.
Als er bijv. een update uitkomt, kan zij die dan wel installeren, zonder mijn Apple ID gegevens? Zij heeft zelf met haar eigen Apple ID ingelogd in de Mac App Store, dat kon gewoon.
[ Voor 11% gewijzigd door autoreverse op 08-01-2012 10:34 ]
Als je hem schoon installeert, vanaf de recovery-schijf is er niets dat terugkoppelt naar jouw account en kun je toch updaten. Het mag officieel misschien niet, maar ik denk dat dat wel goed komt.
Maar iLife (iPhoto, iMovie, Garageband) staat er dan niet op.
Maar iLife (iPhoto, iMovie, Garageband) staat er dan niet op.
[ Voor 16% gewijzigd door sebastius op 08-01-2012 12:01 ]
Dank voor alle reacties. Ik heb m'n eigen user (secure) verwijderd en een nieuwe aangemaakt, en 'm vervolgens compleet (dus met Lion) meegegeven. Ik heb het er duidelijk bij gezegd, dus ze weten waar ze aan toe zijn. Wellicht dat het een probleem op kan leveren wanneer ze een update willen doen? Nouja, ik vind het wel prima zo
Pagina: 1