Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een computer aan het in bouwen in een nieuwe behuizing en ik wil de startknop van de nieuwe behuizing aan mijn moederbord aan sluiten en blijkt nu dat het twee verschillende aansluitingen zijn.
Dit is de nieuwe aansluiting: http://imageshack.us/photo/my-images/215/imag0110g.jpg/
en dit is de oude:http://imageshack.us/photo/my-images/804/imag0112e.jpg/

Is er een manier om deze toch op het moederbord te kunnen aansluiten? bv door een verbindingsstuk ofzo?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10 16:02

thof

FP ProMod
Welk moederbord en case heb je? Daar de handleiding al van bekeken? Vaak staat daar precies in welk pinnetje waar voor is, zelfde geld ook voor de handleiding van je case.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:30

Bolletje

Moderator Harde Waren
Dat is niet de aansluiting voor de Power-knop, maar voor USB 3.0 lijkt het wel.

Aansluitingen voor de LEDs en de knoppen komen gewoon in blokjes van 2.

Zo dus:
Afbeeldingslocatie: http://imgs.inkfrog.com/pix/sceusa/CASE_FRONT_wires.jpg

Die oude aansluiting is van USB 2.0; tenminste de pin-layout.

Of je moet nu een heel andere behuizing hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door Bolletje op 07-01-2012 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:47
Bolletje, ik ben het met je eens dat het veel op USB lijkt, denk ook dat de nieuwe aansluiting gewoon USB is.

Ik vermoed echter dat de TS probeert een custom bordje zoals in bijvoorbeeld Dell computers in een nieuwe kast te hangen. De oude aansluiting lijkt daar namelijk erg veel op. (En de kleuren / draden kloppen niet met USB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nijn schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 22:16:
Bolletje, ik ben het met je eens dat het veel op USB lijkt, denk ook dat de nieuwe aansluiting gewoon USB is.

Ik vermoed echter dat de TS probeert een custom bordje zoals in bijvoorbeeld Dell computers in een nieuwe kast te hangen. De oude aansluiting lijkt daar namelijk erg veel op. (En de kleuren / draden kloppen niet met USB)
Ja het is een oude computer waar de case kapot van is en het is een oude aansluiting maar het is dus van de powerbutton samen met de led

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:30

Bolletje

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 22:18:
[...]

Ja het is een oude computer waar de case kapot van is en het is een oude aansluiting maar het is dus van de powerbutton samen met de led
Welke behuizingen en moederborden hebben we het nu over dan?

Dat schept al heel veel duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het enige dat ik nog te weten ben gekomen is dat de computer een hp t680 is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Nu online

epic_gram

undercover moderator

Ik had vroeger ook een pc waar de system panel connector gewoon uit 1 stuk bestond. Het kan dus wel degelijk. Intel heeft een standaard hiervoor, maar het komt regelmatig voor dat fabrikanten zich hier niet aan houden. Weet je wel hoe de pinout van het moederbord is? Dan is het alleen nog maar een kwestie van de weerstand meten in je connector met knop los, en knop ingedrukt. Of gewoon de kabels volgen.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Pagina: 1