Gamepoort signaal komt niet door

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 12:33
Hallo,

Systeem:
Asus M4A88TD-V EVO
AMD 1090T
8GB RAM

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, want ik loop op een dood spoor.
Ik heb paar dagen geleden een Thrustmaster FLCS & TQS aangeschaft, een oude HOTAS met een gamepoort aansluiting.
Vandaag kwam alles binnen, en ben ik alles gaan aansluiten, alleen krijg ik de gamepoort niet aan de gang.

Ik weet dat de gamepoort uitgeschakeld staat op Vista en Windows 7, dus heb ik XP geïnstalleerd.
Me geluidskaart had een gamepoort, maar omdat hij niet werkte heb ik net bij de MediaMarkt een Speedlink(lekker goedkoop) gehaald, met een gamepoort.

Nu heb ik alle drivers geinstalleerd, en ik krijg nog steeds geen melding als ik de joystick aansluit, of als ik hem probeer toe te voegen via de optie "Spelbesturingen"
Ik krijg dan de volgende foutmelding:De spelpoort of spelpoortstuurprogramma is niet goed geconfigureerd.

Ik heb nu dus met beide kaarten dezelfde foutmelding. Weten jullie misschien hoe ik de gamepoort kan laten werken?
Een omvormer gaat niet werken, omdat die de joystick slopen.

Met vriendelijke groet,

Bioflap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperzkillz
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-02-2023
Wat vat jij op onder gamepoort?
En game jij met een onboard graka?

PC Specs: Asrock B75 Pro-3 M, Intel Core i7 2600, MSI GTX680, Intel 320 40GB SSD, Corsair Builder CX500 V2, Kingston 8GB RAM, Samsung 840 120GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Een gamepoort is de poort die vroeger gebruikt werd voor joysticks.
Deze zaten vaak op geluidskaarten, maar zijn eigenlijk gestopt toen usb kwam.

Ik game met een 4850. Ik blijf het apart vinden dat hij het niet doet, zelfs met 2 verschillende geluidskaarten.

Is het mogelijk dat me southbridge het signaal niet doorlaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:38
Heb je het al eens met een andere joystick geprobeerd (als je die hebt)? Oftewel: misschien ligt het wel aan die Thrustmaster...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Nee ik heb hier zo geen andere joystick.
De thrustmaster stuurt signalen via de gamepoort en ps/2 aansluiting, omdat anders alle knoppen niet werken
De knoppen die ik op de joystick indruk komen wel door, en ik heb ook al de throttle en joystick apart aangesloten op de gamepoort, maar dat helpt niet.

Als ik bij de apparaten ga kijken en vervolgens bij de instellingen van de geluidskaart, staat de MIDI poort aan.
Kan het een setting.in de bios zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Op de pc waar ik nog een gameport heb (en die is oud!) , moet ik de printer IRQ disablen omdat anders de gameport (of de midi?) een conflict hebben.

Je zou ook eens in de device manager kunnen kijken of je de gameport daar ziet staan, en of daar een zinvolle foutmelding bij staat.

Enne, hoewel midi op dezelfde aansluiting zit, heeft volgens mij de midi driver verder niks met het herkennen van je joystock te maken.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Ik zie nergens een gamepoort staan.. alleen de geluidskaart staat in het rijtje.
Ik pak zo ff een Windows 7 bak erbij denk ik, dan weet ik zeker of de joystick het doet.

Heeft de Makro een omvormer naar usb? Anders moet dat maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Moet je in de bios niet het IRQ adres veranderen?? Ik had altijd problemen met die dingen omdat het IRQ adres niet werkte....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:58

Perkouw

Moderator General Chat
Gameport naar USB bestaat inderdaad, klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Bartjezz schreef op zondag 08 januari 2012 @ 11:26:
Moet je in de bios niet het IRQ adres veranderen?? Ik had altijd problemen met die dingen omdat het IRQ adres niet werkte....
Dat lukt niet met een plugin kaart he die zie je niet in je bios. Je kunt alleen in de bios de pinterpoort en de seriele poorten (??) disablen. ? of zit daar een tool voor bij, die je kunt downloaden ofzo.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
Je zult hoe dan ook toch echt eerst een gameport driver werkend moeten hebben in device manager. De kans is iig groot dat je de gameport van je moederbord in de bios uit moet schakelen om conflicten te voorkomen. Voeg daarna via nieuwe hardware eens handmatig een gameport toe en laat ons even weten wat er gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is geen hardware issue maar een software (support) issue :o

MS heeft support voor game ports gedropped in Vista en dus ook Windows 7. Zie o.a.:

Wikipedia: Game port
Microsoft discontinued support for the game port with Windows Vista.
http://answers.microsoft....e3-4e33-a77d-9fee01e9a12a

Aangezien er niets mis is met je hardware verplaats ik dit richting Windows Clients. Ik vermoed dat er geen oplossing is gezien gebrek aan support, maar je weet maar nooit...

Move PMG -> WC

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Klopt inderdaad dat het niet werkt onder Windows 7.
Ik heb daarom XP geinstalleerd.
Ik heb nu een andere oudere pc gepakt, en de kaart erin gestopt.
De drivers heb ik geinstalleerd en hij komt onder het tabblad van Spelbesturingen enzo te staan.
Bij dat rijtje staan wel audiocodecs enzo, maar geen gameport of iets.

Ik heb btw geen gamepoort op me moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
gravitone schreef op zondag 08 januari 2012 @ 16:08:
Je zult hoe dan ook toch echt eerst een gameport driver werkend moeten hebben in device manager. De kans is iig groot dat je de gameport van je moederbord in de bios uit moet schakelen om conflicten te voorkomen. Voeg daarna via nieuwe hardware eens handmatig een gameport toe en laat ons even weten wat er gebeurd.
Ik heb op de website van C-Media gekeken, maar ik kan daar nergens een andere driver vinden. Ook als ik google op deze C-Media kaartjes kan ik nergens problemen vinden met de gamepoort.

Ik blijf het apart vinden dat het niet uitmaakt op welke PC ik hem installeer, want het lijkt me niet dat het de joystick is toch? Omdat hij de knoppen wel verstuurd via de PS/2 aansluiting.

Werken met een gamepoort blijft altijd kut, maar moet ik de gamepoort ook opnieuw installeren ofzo dan?
Volgens mij hoeft de joystick niet eens aangesloten te zijn voordat je het device probeert toe te voegen in Windows XP, hij zet hem dan gewoon vast klaar. Maar hierbij geeft hij dus de foutmelding dat hij de gamepoort niet kan vinden of niet goed geconfigureerd is. Bij de extra instellingen van de geluidskaart staat de MIDI poort aan.
Pagina: 1