KPN Arcadyan ARV 7519 op 300mbps

Pagina: 1
Acties:

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Topicstarter
Dag mensen.

Ik heb sinds vorige week een nieuwe kpn router mogen ontvangen nml. de Arcadyan ARV7519 ( zie foto onderaan )
Volgens de beschrijving zou deze router 300mbps kunnen doen ( het theoretisch max. van wireless N )
Nu heb ik van de week in mijn laptop een Intel WIFI Link 5100 gebouwd, deze heeft de mogelijkheid om
tot 450mbps te kunnen werken.

Ik haal alleen met deze combinatie maximaal 144mbps.
Ik heb inmiddels al wat topics doorgespit en vrijwel alles gedaan voor zover mij bekend.

Wat ik inmiddels geprobeerd heb is als volgt,

De router op N-only gezet..dit zou hem forceren op 5.2ghz te werken.
De router een vrij kanaal gegeven in mijn omgeving om interferentie te voorkomen.

Bij netwerk instellingen heb ik de wifi kaart op voorkeur van Wireless-N gezet en de voorkeur gegeven aan de 5,2 ghz band. ( of hij dit ook doet kan ik niet controleren )

Helaas blijft het bij maximaal 144mbps.
Weet iemand of dit normaal is voor de kpn router of dat de combinatie gewoon niet in staat is om 300mbps te doen ?

Wat ik begrepen heb, is dat 300mbps namelijk vaak alleen gehaald wordt bij 2 apparaten van dezelfde fabrikant on ze moeten toevallig hetzelfde protocool hanteren, echter schijnt wireless-N nogal diverse van deze te gebruiken waardoor één en ander langs elkaar heen communiceert.

Graag hoor ik nog wat opties om te proberen, want een mkv-tje streamen gaat toch wel soepeler op 300mbps dan nu vermoed ik ;)

Afbeeldingslocatie: http://static.consumentenbond.nl/DRAADLOZEROUTERS/699417_DRAADLOZEROUTERS/0/arcadyan-arv7519i-large.jpg

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik heb dezelfde modem hier staan. Hoe kom je bij de 144? is dat iets wat je gemeten hebt, of is dat wat Windows aangeeft?
hd video streamen werkt ook wel met iets minder dan 300mbps geloof ik.

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Topicstarter
Die 144mbps is inderdaad wat windows aangeeft bij "status netwerkverbindingen"

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:20
Turbo-Puppy schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 20:06:
Nu heb ik van de week in mijn laptop een Intel WIFI Link 5100 gebouwd, deze heeft de mogelijkheid om tot 450mbps te kunnen werken.
Volgens de Intel site doet de 5300 maximaal 450 Mbps, de 5100 maximaal 300 Mbps. Maar je hebt deze achteraf in je laptop gebouwd, heb je beide antennes aangesloten, en wat voor kaart zat er eerst in?

• RedShift
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-02 18:33
Je dient een optie "40 Mhz" of "Auto 20/40 Mhz" of iets dergelijk te activeren in de router. WiFi-N haalt maar zijn maximum snelheid als het geconfigureerd wordt om 2 kanalen te gebruiken. (Maakt niet uit op 2,4 of 5 GHz, WiFi-N haalt zijn maximum snelheid op zowel 2,4 als 5 GHz)

[ Voor 19% gewijzigd door RedShift op 07-01-2012 22:00 ]

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Topicstarter
Ik heb inderdaad net ondervonden dat zowel de Intel wifi kaart als de kpn router lekker langs elkaar op communiceren.

Met de router op 20/40 mhz wil de Intel kaart (ondanks de ondersteuning hiervoor) niet meer verbinden.
En zodra ik de Intel wifi kaart forceer op 5,2ghz, dan wijst de router het verzoek af.

Geen idee waarom , maar die 144mbps die ik nu haal, is eigenlijk nog heel wat.

Iemand enig idee waarom de apparaten zo langs elkaar op werken ?

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:05
Een gemiddelde MKV film download heeft trouwens aan een mbit of 10-15 genoeg. Dus als het je alleen daarom om te doen is ga je het verschil niet merken...
Pagina: 1