Toon posts:

xp paswoord vergeten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben mijn paswoord vergeten voor mijn xp pro machientje.
Via remote desktop kan ik wel inloggen, omdat mijn inloggegevens opgeslagen zijn in dat programma.
Bestaat er een programma dat het paswoord kan uitlezen van de ingelogde account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-10 13:08

racoon

mooowwww

Wat heb je zelf al gevonden?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:36

Quad

Doof

Hirens Boot CD downloaden, staat wel een password utillity op die je wachtwoord verwijderd.
En je kan volgende keer beter googlen, want de antwoorden staan gewoon in diverse hits.
Als je via Remote desktop kan inloggen, programma downloaden die je ww tevoorschijntovert? google is the word!

[ Voor 23% gewijzigd door Quad op 07-01-2012 19:59 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 16:07
Als je kunt inloggen met een admin account is het volgende slim om te doen:

Maak een nieuwe user aan met admin rechten, log in onder die gebruiker om je password te resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als je met Remote Desktop kan inloggen, kan je toch gewoon het wachtwoord veranderen? Volgensmij hoef je daar niet het huidige wachtwoord eerst in te vullen.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het wachtwoord kan je pas veranderen als je eerst het oude invult.
Ik maakte reeds een andere admin account aan, maar daar wil de remote desktop connectie niet op werken.
De computer staat op een externe locatie. Ik kan bijgevolg geen boot disk instoppen. Opstarten met F8 is dus ook geen optie.
Ik heb reeds gegoogeld, maar ik vind enkel recovery tools met cd of bootdiskettes etc.

Gezien ik ingelogd ben, is een programmaatje dat mijn paswoord toont de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 16:07
Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 20:08:
Het wachtwoord kan je pas veranderen als je eerst het oude invult.
Ik maakte reeds een andere admin account aan, maar daar wil de remote desktop connectie niet op werken.
De computer staat op een externe locatie. Ik kan bijgevolg geen boot disk instoppen. Opstarten met F8 is dus ook geen optie.
Ik heb reeds gegoogeld, maar ik vind enkel recovery tools met cd of bootdiskettes etc.

Gezien ik ingelogd ben, is een programmaatje dat mijn paswoord toont de beste oplossing.
Je moet het nieuwe account ook toevoegen aan de 'Remote Desktop' groep.

Volgens mij heb je nu wel genoeg info om het probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timons106
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

In dat geval, misschien het netwerk verkeer sniffen tijdens het inloggen van de remote sessie met Wireshark.

Maar je moet in XP Pro natuurlijk wel even vertellen welke users via Remote mogen inloggen: -> Rechtermuisknop op Deze Computer -> Properties -> Remote

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raceduck
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 16:44
Remote Desktop PassView v1.01 - Recover the password of Remote Desktop Connection utili

http://www.nirsoft.net/utils/remote_desktop_password.html

die leest zo je opgeslagen wachtwoord uit vanaf de pc waarme je nu toegang hebt...

Oeps was al genoemd.. sorry voor dubbelposten

Maar als je toch al RDP access hebt , nwe user maken ook een optie?

[ Voor 20% gewijzigd door raceduck op 07-01-2012 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raceduck
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 16:44
RaZ schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 20:02:
Als je met Remote Desktop kan inloggen, kan je toch gewoon het wachtwoord veranderen? Volgensmij hoef je daar niet het huidige wachtwoord eerst in te vullen.
Kan inderdaad ook mits via computer management en niet met een wizzard in control panel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Racoon, zoals reeds aangehaald kan ik niet gebruik maken van een live cd. Toch bedankt voor je input.
Dat programma van nirsoft gaf geen resultaat. Dit omdat het paswoord blijkbaar niet in mijn rdp programma opgeslagen zit. Het paswoord werd uit de sleutelhanger gehaald (macintosh).
Indirect heeft nirsoft mij dan toch geholpen :)
Dank aan Timons en Raceduck ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

RaZ schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 20:02:
Dat dus.
Kun je gewoon binnen Computermanagement > Users aanpassen, zonder dat je zelfs je oude password hoeft op te geven.
En dat werkt zelfs via een commandprompt met
net user <username> newpassword
...

Al dat gedoe met password sniffers, nergens voor nodig als je uberhaupt nog kan inloggen....

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1