Toon posts:

Temp veeeel te hoog op msi k7t turbo?

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
heb net m'n MSI k7T pro2a omgeruild voor een MSI k7t Turbo.
Al vrij vlug na het opstarten viel me op dat de temperatuur zo hoog was. Ben nu een uurtje bezig met internetten en de temp is nu 94 graadjes :?
Dit is toch niet normaal voor een TB900 overclocked naar 1000MHz? (gewoon 10x100)
Core voltage is 1,8V (staat in bios op default)

Please help... De fan zit er goed op, incl een heel dun laagje thermal grease.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:10
use the search.....

Verwijderd

zet in je bios je temp op 1.650 dit is ongeveer gelijk aan 1.750
Dit is een foutje van het bios.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 22 maart 2001 21:19 schreef dominator het volgende:
use the search.....
Heb ik gedaan, maar nog geen gevallen tegen gekomen waar de CPU zonder overclocking meer dan 90 graden aangaf. Ik heb in de BIOS core voltage op 1.650 gezet, en nog kwam ie na een uurtje boven de 90 graadjes

Verwijderd

Zeer gare cooler of niet goed gemonteerd.
Kan niet anders >:)

(correct me if I'm wrong)

Verwijderd

Misschien wel de plastic bescherming nog op de koelpasta zitten ?

Verwijderd

LOL:D

Verwijderd

draait de fan eigenlijk wel...

( Sommige mensen vinden het teveel herrie en laten hem gewoon uit .. >:) )

Maar serieus, heb je dat wel gecontroleerd..??

Verwijderd

//off topic

Hee M_G_ mijn Swifttech 462 is net binnen. Dat ding is groooot, wreeed.. en mooi wel, net effe naast m'n oude Spre Ma324 gezet..
tggg gg gg hh Klein duimpje en de reus.. :D

//on topic

Verwijderd

Hooi, de mijne ga ik morgen ophalen kon vandaag niet ,moest werken tot 5.:(

Vertel eens wat voor proc heb je, en hoe koelt ie.
En is het waar dat er een straaljager naast je staat.

P.S heb z'n rheostat bestelt.
Is over +/- 2 weken binnen.

Verwijderd

Op vrijdag 23 maart 2001 18:39 schreef M_G_ het volgende:
Hooi, de mijne ga ik morgen ophalen kon vandaag niet ,moest werken tot 5.:(

Vertel eens wat voor proc heb je, en hoe koelt ie.
En is het waar dat er een straaljager naast je staat.

P.S heb z'n rheostat bestelt.
Is over +/- 2 weken binnen.
Ho nou, zo snel ben ik nou ook weer niet, hij kwam net vanmiddag binnen ;)
k'zit nog visueel te genieten eerst..

De originele fan, Delta 80HP is echt een straaljager ja, met 55 DB of zo.

k'heb er dus maar een Delta80MP bij genomen in plaats daar van, en als dat ook zo' jank bak is gaat er gewoon wat anders op.

(Ik moet dus m'n intake 120mm netjes monteren, Panaflo. de outtake ditto, een 120mm Papst. Zit nu een onbekend type 80mm in. Die is ca.40 cfm, dus als die Delta ondraaglijk is gaat die er op. Ik heb bij Athlon OC al mensen gezien die met een soortgelijke fan op 15 graden c. lager uit kwamen stressed vergeleken met een FOP38 !!!)

Enneh, nu is het echt dus ook tijd voor de voltage mod op m'n KT7-RAID. Veel werk dus, de hele boel moet eerst uit elkaar..:Y)

// edit typos :+

Verwijderd

oh duron 600@1000 1,85 volt (nu nog met alpha ystech, net iets koeler dan bij jou..

is Systemerror er nog, of heeft z'n CPU het nu begeven.. :'(
da's niet te hopen !!

Verwijderd

Sorry dat ik zo gehaast was.
Maar was ook zo benieuwt.

Ik zou zeggen misschien tot straks anders tot morgen.
Same page oke.

Goodluck.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 23 maart 2001 18:26 schreef Hooi het volgende:
draait de fan eigenlijk wel...

( Sommige mensen vinden het teveel herrie en laten hem gewoon uit .. >:) )

Maar serieus, heb je dat wel gecontroleerd..??
Ja hoor.. fan draait prima. Volgens sisoft op 5100rpm. En dat plastic achtige spulletje had ik ook al weggekrabt.
Maar ik geloof toch niet echt dat het werkelijk meer dan 90 graden wordt. Andere temp metertje2 staat namelijk op 23 en 29 graden. Als de CPU zo warm was, dan zouden deze toch ook stukken hoger moeten zijn. Compu staat nu al een uurtje of 5 aan en doet het nog steeds

Verwijderd

Thanks M_G_ , ik begrijp dat ongeduld best :D
heppur ook last van...

Systemerror,
probeer eens een ander rpogramma om naar de temp te kijken.. Sisoft Sandra is aardig, maar ook knettergek.

Herstart gewoon de machine, ga naar de BIOS en kijk wat de "PC-Health" voor temp aangeeft. Meestal zit dat tussen de stressed en idle in.

Verwijderd

Topicstarter
In de BIOS is de temp ook nog altijd 80 graadjes... Heb al gekeken of een bios upgrade van 2.2 naar 2.5 en van 2.5 naar de laatste overclock bios wat uitmaakte. Maar dat scheelde bijna nix

• lambi80
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 22:17

lambi80

zucht....

Installeer ff Motherboard Monitor 5, dit is veel betrouwbaarder dan SiSoft. Je vindt hem hier: www.tweakfiles.com onder de noemer diagnostics.

AMD XP 2800+@3200+ | Swiftech MC462 | Asus A7V600-X | 1024 MB PC3200 | IBM 60 GXP 40 Gb. | Geforce 5900XT | 40x12x40 Samsung CD-writer | 36 speed AOpen | Belinea 15" TFT

Verwijderd

Op vrijdag 23 maart 2001 21:35 schreef lambi80 het volgende:
Installeer ff Motherboard Monitor 5, dit is veel betrouwbaarder dan SiSoft. Je vindt hem hier: www.tweakfiles.com onder de noemer diagnostics.
Nahh, in de BIOS is het ook al mis.

Kun je met die spullen nog terug gaan ?

96 graden is simpel weg een fabrieks defect, is boven de specs van AMD !!

Verwijderd

errhh..

1) als het een foute aangeven van de waarde is, is het dus een fabrieks defect.9staat in de BIOS ook zo hoog niet waar) -> fabrieksfout van het mobo

2) als de temp echt is, gaat de CPU buiten de specs van AMD -> fabrieksfout van de CPU.

Effe de redenatie opgeschreven, dat helpt als je in de winkel staat ;)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
voel eens met je hand aan de koeler of ie echt zo warm is

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 23 maart 2001 21:47 schreef smvs het volgende:
voel eens met je hand aan de koeler of ie echt zo warm is
Gok op een graadje of 35-40...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 23 maart 2001 21:43 schreef Hooi het volgende:
errhh..

2) als de temp echt is, gaat de CPU buiten de specs van AMD -> fabrieksfout van de CPU.
Aan de CPU zal het niet liggen. M'n oude TB900 gaf ook al van die abnormaal hoge waardes aan. Ik heb m'n TB1000 nu op 1260MHz staan en de temp is maar een graadje of 4-5 hoger dan op 1000MHz. Lijkt dan toch wel of ie gewoon een veel te hoge temp aangeeft

• art2d2
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-01-2025

art2d2

art2d2

heren & dames De oplossing !!!!

Er sit een sensor onder de processor die meet je temp maar dat ding klopt voor geen meter want als je hem een beetje verkeert buigt dan gaft ie 94 graden aan buigje hem een beetje , zodat alleen het middelste van het sensorretje hem raakt dan wordt je proc. ineens niet warmer dan 38 graden :) stressed dus trek je niks aan van je proc. temp kijk alleen naar je MB Temp en tel daar 10 / 15 graden bij op......(8>

mzzl & sccs

http://www.art2d2.nl

Verwijderd

HOOI ben je al klaar.

Heb net m'n MC462-A gemonteerd.:9~
Jezus mina wat is dat GROOT.:D
Temp is van 40c naar 28c idle gezakt.:Y)
Alleen wat een takkeherrie maakt die fan zeg, maarja dan heb ie ook wat.;)

Verwijderd

Op vrijdag 23 maart 2001 18:30 schreef Hooi het volgende:
//off topic

Hee M_G_ mijn Swifttech 462 is net binnen. Dat ding is groooot, wreeed.. en mooi wel, net effe naast m'n oude Spre Ma324 gezet..
tggg gg gg hh Klein duimpje en de reus.. :D

//on topic
Hee hooi waar heb je dat ding gekocht en wat koste het ???????

Het moet een vette zijn.........
vertel vertel..

Verwijderd

Bij de www.oc-shop.nl
175,-zonder fan.
195,-met delta MP fan.4000rpm.
229,-met delta MP fan.6000rpm.

Hij is echt BRUTER dan BRUUT.

Verwijderd

Psies,
OC-Shop ;)

Heb jij de HP of de MP fan M_G_ ?
Ik vondt die HP fan geen goed idee dus ik heb de MP, maar als de MP ook al een takke herrie maakt..;(
( Duidelijk dus, nog niet ver gekomen ikke, m'n vriendin is er ook nog.. :D )

Maar wel tof zeg,
van 40 naar 28 :9~

Verwijderd

Heb de HP,
Kan je nagaan als die van jou MP al een pokkeherrie maak.
Ga hem straks ff verder tweaken dan SIG:

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 12:27

Sick Nick

Drop the top!

Op vrijdag 23 maart 2001 20:32 schreef systemerror het volgende:

[..]

Ja hoor.. fan draait prima. Volgens sisoft op 5100rpm. En dat plastic achtige spulletje had ik ook al weggekrabt.
Je moet alleen het plasticje eraf halen, de rest moet je er dus niet afkrabben. Dat is je koelprut. Misschien wat extra arctic silver op je core gooien. Scheelt weer 10 graden ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 24 maart 2001 14:50 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

Je moet alleen het plasticje eraf halen, de rest moet je er dus niet afkrabben. Dat is je koelprut. Misschien wat extra arctic silver op je core gooien. Scheelt weer 10 graden ofzo.
Was geen koelprut. Was een soort rubber laagje. Heb dat eraf gehaald en thermal grease erop gesmeerd (geen arctic silver, maar wat goedkopere bagger)

Verwijderd

Oeps :+

Die kauwgum was echt de 'thermal pad'.
Die bende smelt als het ware als de CPU de eerste keer opwarmt. Het werkt redelijk goed, en iets beter dan goedkope witte koelprut. Alleen als je de koeler loshaalt daarna is het afgelopen.

Zodat je de 2e keer er pasta op moet smere. Wat je al gedaan hebt. Dus boeie, maakt niet zo veel uit en is het probleem waarschijnlijk niet.

Heb je nu wel of niet serieus overwogen om terug te gaan met het spul,
Systemerror ????

M_G_,
die MP fan maakt hoofdzakelijk een hoop blaas geluid, niet de typische Delta jank. Ik heb hem effies los getest, en op b.v. 7 volt is hij stiller dan een Low Noise Sunon fan op 30cfm en 28 Db terwijl hij net zo hard blaast .. >:)

Verwijderd

Topicstarter
Het systeem draait nu al een paar dagen goed... Denk dat ik hetgewoon maar zo laat...

Bedankt voor de tips allemaal

Verwijderd

Gisteren een Athlon 1Ghz (133 fsb) op een K7T Turbo geplaatst met een Agilent ArctiCooler. Temp. na booten was 81 graden Celsius. Vcore was 1.9 V.

Vcore in BIOS gezet op 1.550 V hetgeen zich vertaalde in een daadwerkelijke Vcore van 1.7 V. Temp is nu 58 graden Celsius volgens PC Health in BIOS.

Ik vertrouw die temp. meeting voor geen meter, maar ik vertrouw die ArctiCooler wel. Ik ga er dus maar van uit dat de 'werkelijke temp.' lager ligt en dat ik straks zonder problemen een koetje kan gaan laten grazen.

Zin om die ArctiCooler er af te halen om de temp. sensor een beetje bij te buigen zoals 'art2d2' schreef, heb ik niet. Dat ding rust volledig op de core en ik ga het lot niet nog eens tarten. Ik dacht werkelijk dat ie zou breken de eerste keer. Dat was eng!

Verwijderd

Op zondag 25 maart 2001 11:21 schreef Hooi het volgende:
M_G_,
die MP fan maakt hoofdzakelijk een hoop blaas geluid, niet de typische Delta jank. Ik heb hem effies los getest, en op b.v. 7 volt is hij stiller dan een Low Noise Sunon fan op 30cfm en 28 Db terwijl hij net zo hard blaast .. >:)
Heb hem nu dus op 7 volt lopen en temp is nog steeds 28c idle.:Y) en is nu stiller dan die shit orb.

Echt een klasse cooler.B-)

Verwijderd

Tss..
zouden we dan toch de goede koeler hebben gekocht ;) :D :o
Pagina: 1