Ik heb een lijst met voetbalwedstrijden waar onder andere bij elke wedstrijd de uitslag staat. Nu wil ik deze uitslagen een kleurtje geven door middel van het IF statement. In de tabel staat naast alle wedstrijd info ook een optie (uitslaginletters) om te zeggen of de wedstrijd gewonnen, gelijk of verloren is. Hiermee wil ik de uitslagen een kleurtje gaan geven. Ik heb al de hele middag zitten zoeken op Google, maar ik kom er maar niet uit hoe ik de vergelijking moet doen, dus hoe ik het veld "uitslaginletters" ophaal om te kijken of deze matched met Gewonnen, Gelijk of Verloren. Nu heb ik het volgende:
Deze code zorgt ervoor dat de laatste kleur, ff0000, getoond wordt bij alle uitslagen, omdat die natuurlijk niet de juiste vergelijking maakt.
Iemand die mij een duw in de goede richting kan geven?
PS. ik zat al te kijken om bijv $uitslaginletters = uitslaginletters te doen, maar dan kom ik eigenlijk weer bij dezelfde vraag terug, hoe zeg ik dat hij dat tabelveld moet pakken.
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| if('uitslaginletters' == 'Gewonnen') { Print "<td style='color:#009900;'>"; } elseif('uitslaginletters' == 'Gelijk') { Print "<td style='color:#e28800;'>"; } else { Print "<td style='color:#ff0000;'>"; } |
Deze code zorgt ervoor dat de laatste kleur, ff0000, getoond wordt bij alle uitslagen, omdat die natuurlijk niet de juiste vergelijking maakt.
Iemand die mij een duw in de goede richting kan geven?
PS. ik zat al te kijken om bijv $uitslaginletters = uitslaginletters te doen, maar dan kom ik eigenlijk weer bij dezelfde vraag terug, hoe zeg ik dat hij dat tabelveld moet pakken.
[ Voor 11% gewijzigd door mauricedb op 07-01-2012 19:56 ]