Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
Hallo,

Ik heb dus een animatie (20th century fox instantie) gemaakt, en die rendert erg traag, ik denk dat het door mijn pc komt. Hoe kan ik die animatie sneller laten renderen en nog altijd een goede kwaliteit hebben?
(is er anders iemand die een sterke snelle pc heeft en voor mij wil renderen?)
De animatie heeft 600 frames, en 1 frame heeft ongeveer 1 minuut of 2 nodig om volledig klaar te zijn.
Dit is natuurlijk erg traag (zeker met mijn computer)
Specificaties:
Intel Core E5300 @2,60GHz
4GB Ram DDR2 MHz
MSI 9800GT 1GB

EDIT: heb al een V&A advertentie geplaatst, er werken al mensen aan ;)
Topic mag dicht

[ Voor 7% gewijzigd door CDA441 op 07-01-2012 20:14 ]

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 23:02
Meh, valt wel mee hoor die snelheid. Gewoon een nachtje over laten renderen en dan issie wel klaar, anders mobo + proc upgraden naar een i7 (of als je echt een fanaat bent; een Xeon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 13:56
Wolfos schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 20:14:
Meh, valt wel mee hoor die snelheid. Gewoon een nachtje over laten renderen en dan issie wel klaar, anders mobo + proc upgraden naar een i7 (of als je echt een fanaat bent; een Xeon).
Het zou zonde zijn als hij een xeon ophaalt aangezien die veel duurder zijn dan normale i7's en netzo snel zijn.

(Ook zou je een pc uit het v&a kunnen kopen, iets richting een Q6600 die zijn vaak tegen de 150 euro en kun je die als renderslave gebruiken.)

1 minuut rendertijd valt nog heel erg mee, zoals Wolfos zegt, gewoon een nachtje laten renderen in het vervolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 13:07
1 Minuut zou ik zelfs nog vrij kort noemen (afhankelijk van de instellingen uiteraard, voor full HD is 1 min erg netjes zelfs) Ik heb zelfs wel frames (dus geen filmpjes, maar echt 1 afbeelding) gerendert op die resolutie die meerdere uren duurden. Bij Pixar is het eerder regel dan uitzondering dat een enkel frame meerdere uren kost om te renderen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Overigens kan je bovenaan in Blender 2.6 ook de Cycles renderer selecteren, die is sowieso al 10 keer sneller, maar als je ook nog eens de hardware renderer aanzet (device: GPU) ga je bijna op frames per seconde zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppTux
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-11-2024
@Wolfos
Als je Cycles aanzet, moet je alle materialen opnieuw instellen en alle belichting. Cycles is absoluut niet sneller dan Blender Internal. Hoewel je ook GPU rendering aan kan zetten, duurt het met zo'n complexe scene een hele poos voordat je een beetje duidelijk beeld krijgt zonder al te veel ruis. Wat @naam zegt klopt helemaal, ik zou dromen van 1 minuut per frame. Wat je wel kan doen is in de Render tab, en dan onder performance het aantal threads op fixed zetten en een beetje experimenteren welke instelling het snelste is. Ik heb een poos geleden een soort van benchmark daarmee gedaan, en als je 64 threads in plaats van 1 gebruikt, halveer je de rendertijd al. Voor mij is de beste instelling 48 geworden, hij is maar een paar seconden langzamer dan 64, maar ik vind 64 threads iets te veel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zelf zoek ik ook nog een optimale desktop configuratie voor het genereren van blender animaties. Heb al een GTX780 videokaart gekocht met 2300 CUDA's en daar gaat renderen al stuk sneller op maar heb het idee dat nog veel sneller moet kunnen. Ik schat dat mijn moederboard met pc-bus (PCI) nu de bottleneck is in het verslepen van de data. Dus een nieuw moederboard met Haswell?

aanpassen aantal threads maakt bij mij niet veel uit ... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Zou kunnen. PCI-e 1.x zal een GTX780 wel bottlenecken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-09 08:34

Solid Seal

3D Printer N00b

Zou je misschien deze " benchmark " willen proberen en de tijd posten ?

Verders zou ik jou .blend weleens willen renderen :)

2x 660gtx ook niet de snelste maar wil het wel proberen :)
Pagina: 1