Welke receiver kopen?

Pagina: 1
Acties:

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:46
Ik ben op zoek naar een nieuw "geluidssetje". Of dat nou een losse receiver + boxen is, of een alles in 1 koop, interesseert me niet zoveel, als ik maar van mijn ellende af kom.

Ik heb namelijk nu een PS3, XBox 360, Interactieve televisie, laptop en HTS (panasonic SA-PT350) met dvd speler allemaal via HDMI aan alle poorten op mijn televisie aangesloten (42PFL9603D/10) en het geluid dat mijn televisie binnenkomt, weer teruggelust naar mijn HTS.

deze hts heeft een draadloze module, om geluid naar de boxen achter mijn bank te verzenden, maar deze is recentelijk kapot gegaan en ik kan op een of andere manier geen nieuwe bestellen. Een mooie reden dus om een nieuwe aan te schaffen.

Wat ik eigenlijk wil, is het volgende:
  • Al het geluid en beeld via mijn nieuwe systeem laten verlopen. Daar al mijn apparaten HDMI uitgangen hebben, zou ik idealiter een receiver oid willen hebben met 4xHDMI in.
  • Gewoon een fijne gebruikers ervaring, en niet dat al die kabels kris kros achter mijn televisie hangen.
  • Max 500,=
Nu heb ik verschillende modules gezien, maar die zijn allemaal erg hoog. In mijn tv-meubel past apparatuur van maximaal 14.8cm hoog, wat mij beperkt in mijn keuze voor apparatuur. Onkyo e,d,is allemaal te hoog. Ik kan eventueel een plank uit mijn meubel halen, zodat ik hogere apparatuur erin kan zetten, maar dan zit ik weer met het feit dat ik bang ben dat mijn apparatuur oververhit (kastdeurtje voor), of dat ik hem open moet zetten omdat de afstandsbediening anders niet op het ding reageert.

er zijn ook veel samsungs e.d. die 2x HDMI in ondersteunen, maar ik weet niet hoe dat is in kwaliteit.

dus kortom, dit zijn mijn wensen
* liefste 4 HDMI ingangen (of minder en een switch die HDMI 1.3 ondersteunt)
* tot 14,8cm hoog
* geen ellende ;)
* max 500,= (iets duurder mag wel, maar onderbouw waarom dat gerechtvaardigd is om meer uit te geven)

wie o wie kan mij helpen?

Memories of yesterday, will grow, but never die

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:23

FeaR

In GoT we trust

Dus Onkyo valt af (en zo nog wel meer merken), maar welke merken heb je dan wel gevonden? Want nu is het nog een boodschappenlijstje. Begin eens bij de basis, de receiver. Zoek er eentje die in het meubel (en in het budget) past. Dan weet je hoe veel je ongeveer voor speakers over houdt. Ik kan je wel vertellen dat 500 euro zeker niet veel is voor een receiver, 5.1 set en kabels.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Bint
Ik weet dat het niet veel is, maar het hoeft ook niet perfect te zijn, weet je. Het panasonic setje wat ik nu heb, deed het voor mij al goed. ALs ik nu dus een receiver koop en mijn huidige box(jes) hergebruik, kan ik dat later misschien uitbouwen naar een fatsoenlijke set.

* Marantz 1402 , zonder boxen
* Samsung HTD 6500. 100 euri boven budget, 2x HDMI in
* Samsung HTD5530. Binnen budget, 2x HDMI in.
* Samsung HW-C560S. Prijs onbekend, niet te koop in nederland :(

ik zal er vast nog wel meer hebben gezien, maar deze zijn me echt bij gebleven.
Moet ik trouwens bang zijn voor oververhitting achter gesloten deuren?

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:35
Met die 15 cm moet je bijna wel naar de NR serie van Marantz kijken, al heeft Cambridge Audio ook wel receivers die "slim" zijn.

Zoek een 2e hands 1501 met een paartje Tannoy Mercury F3. Die heeft HcHifi liggen voor 150 euro per paartje.

Heb je voor 500 euro een aardig stereo setje, met de optie om uit te bereiden.

K to the KillaZ

• Bint
Ik denk dat ik wat meer ga uitgeven, om meteen wat fatsoenlijks te kunnen kopen. Ik neig naar de marantz 1402, 1601 of 1602. Is nogal wat verschil in prijs (vooral de 1602), maar ik ben nogal gevoelig voor "gadgets": met die 1602 kun je gewoon heel wat meer. Die is namelijk DNLA gecertificeerd (al kan ik natuurlijk ook gewoon via mijn xbox, laptop of ps3 media streamen) en heeft deze een integratie met de iPhone, wat natuurlijk ook 'leuk' is ;). Ik neig zelf het meest naar de 1402 of de 1602, de 1601 laat ik denk ik links liggen

Aan de andere kant heb ik al die luxe natuurlijk niet perse nodig, en kan ik die 200 euro beter investeren in een speakerset.

In de speakers heb ik me nog niet verdiept. Ik snap dat jullie zullen zeggen "boxen zijn het belangrijkste", maar ik heb zo het vermoeden dat als ik overstap van mijn boxjes van mijn panasonic HTS, naar een van deze versterkers met een nieuwe speakerset, dat ik ik al overdonderd ben ;).

setjes die ik op het oog heb:
Harman Kardon HKTS30BQ - 499 of
Infinity Primus HCS + losse subwoofer.

of heeft iemand andere suggesties?

• sneer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11-2024
Bij Hificorner.nl vandaag een aanbieding met de Marantz NR1402:

http://hificorner.nl/nr1402-nspb150-zwart.html

Helaas weinig te vinden over het geluid setje van Yamaha op internet, maar misschien interessant!

• Bint
Bedankt voor de tip: zag die gisterenavond ook nog snel voorbij komen. Zonder geluidsset is hij zelfs goedkoper als de receiver zelf!

• Bint
sneer schreef op maandag 09 januari 2012 @ 02:38:
Bij Hificorner.nl vandaag een aanbieding met de Marantz NR1402:

http://hificorner.nl/nr1402-nspb150-zwart.html

Helaas weinig te vinden over het geluid setje van Yamaha op internet, maar misschien interessant!
Ik denk dat ik dit setje ga halen. Zit wel geen airplay e.d. op, maarja, dat heb ik eigenlijk ook niet nodig! Speel dat wel allemaal af via mijn xbox of ps3. Denk niet dat ik aan dit setje een miskoop zal doen, wel?

Verwijderd

Die Marantz NR 1402 is een Duitsland veel goedkoper:

http://www.idealo.de/prei...099_-nr-1402-marantz.html

• Bint
ai..

gisteren gekocht! + een setje HKTS 9 bq. Ik moet zeggen dat ik overdonderd ben door het geluid, echt te gek! Maarja, ik heb het nu staan, ga niet meer moeilijk doen om hem goedkoper te krijgen, ben al zo blij als een kind!

Verwijderd

Dat is het belangrijkste uiteraard. Heeft ie ook Audio return channel? Geluid van je tv terug naar de receiver door de zelfde kabel? De specs zijn daar nogal vaag over.

• Bint
Ja, heeft ie ook. Alleen mijn tv niet ;)

Verwijderd

Bedankt! Die van mij ook niet, maar de volgende waarschijnlijk wel. Met een receiver wil ik eigenlijk gewoon 20 jaar doen, vandaar ;).
Pagina: 1