Toon posts:

Resolutie aanpassen lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,
Ik heb even een vraagje. Vandaag een nieuw systeem gebouwd. Namelijk het volgende:

Amd FX-8120 8 core processor 3.1 Ghz
XFX 1GB DDR5 HD6870 DualFan
Asrock 970 Extreme 4
8 gb corsair werkgeheugen

Nu ik alles aangesloten heb en geinstalleerd heb kom ik er achter dat ik mijn resolutie niet aan kan passen.
Ik heb de drivers van AMD geinstalleerd (Alleen display drivers want Ati Catalyst werkte helemaal niet). Er moeten drie schermen op gaan draaien momenteel kan ik er maar twee draaien max. met een resolutie van 1440 X 900. Als ik het derde scherm selecteer dan verspringt de resolutie van 2 schermen naar 800 X 600 en dit kan ik niet aanpassen. Ik heb twee schermen op een display poort aangesloten via een convert stukje van appel naar vga en het andere scherm op een DVI-I aansluiting met een koppelstuk naar vga. Het zijn dus drie vga schermen. Je kan op deze videokaart ook eyfinity draaien maar daar kreeg ik helemaal een slechte resolutie van 2400 X 450 of zoiets. Ik heb alles wat ik wist geprobeerd maar het is mij niet gelukt kan iemand helpen?
Voor meer info laat het maar even weten. Alvast bedankt.

Mvg Jean-Paul Commereuc

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

windows pakt het scherm met de laagste resolutie en geeft deze ook aan de overige schermen
je kan dit uitzetten zodat je per scherm de resolutie kan bepalen

d:)b :henk d:)b

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie.
Maar weet je ook hoe je dit uit kunt zetten?
Gr

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-02 19:36

-36-

Trust me. I'm an amateur

moet je voor eyefinity op de displaypoort niet een actieve adapter hebben? anders kan je max 2 schermen tegelijk aansturen

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

schaalmodus

check het 'geen schaling' radio button
of deze feature bestaat en dezelfde naam heeft bij AMD/ATi weet ik niet

[ Voor 33% gewijzigd door JJ Le Funk op 07-01-2012 18:55 ]

d:)b :henk d:)b

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alleen geen nvidia kaart dus dat configuratie scherm heb ik ook niet. Is er misschien nog een andere manier. En volgens mij heb je die niet persee nodig want eyefinity doet het wel op drie schermen maar in een super lage resolutie. Gr

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-02 19:36

-36-

Trust me. I'm an amateur

Zou toch proberen de Catalyst Control Center te installeren dan kan je veel meer settings instellen

Verwijderd

Topicstarter
Dat werkt niet normaal werkt het via windows ook gewoon maar nu op een of andere manier niet.
gr

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-02 16:15
Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 18:39:
op een display poort aangesloten via een convert stukje van appel naar vga
Ik neem aan dat je deze van Apple bedoelt: pricewatch: Apple Mini DisplayPort naar VGA-adapter
Zo ja, is een onding en werkt bij veel mensen niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Paprika op 07-01-2012 19:25 ]

• PeterThePirate
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-08-2024
Het eerste wat je moet proberen is toch echt catalyst draaiende te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg Catalyst wel draaiend. En ik kan ook eyfinity wel instellen op drie schermen alleen dan zegt hij er is een fout opgetreden met een van de schermen daarom kan de resolutie niet hoger. maar ieder scherm los kan wel een resolutie aan van 1440 x 900 maar met 3 schermen valt hij terug op 2400 X 450.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Is die Apple adapter wel actief, aangezien je anders maximaal non-DP twee schermen goed aan kan sturen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het even opgezocht het zijn active adapters

"9. What is the difference between an active adapter and a passive adapter?

An active adapter can convert a signal from one connector to another. The Apple Mini DisplayPort to DVI and Apple Mini DisplayPort to VGA adapters are active adapters. A passive adapter acts as a pass-through from one connector type to another and does not convert a signal. The Apple Mini DisplayPort to Dual-Link DVI adapter is an example of a passive adapter. "

Van de apple site.

gr

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2012 20:24 ]

• Paprika
Als je ze in welke volgorde dan ook kunt combineren met maar 2 monitoren en dan alles werkt zou ik toch maar gewoon een fatsoenlijke adapter halen...

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het probleem dit zijn eigenlijk de enige van mini dp naar vga.

gr

• Paprika
Zat er geen mini DP naar DP verloopje bij je videokaart? Die gebruik ik zelf ook waarna ik een DP -> DVI adapter als actieve adapter heb.
Als die er niet bij zit is dat wel slecht eigenlijk... :/

[ Voor 17% gewijzigd door Paprika op 07-01-2012 20:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee er zat niks van een verloopje of kabel bij.
gr

• Paprika
Zucht, dan zou je al zo'n kabel moeten halen denk ik. Werkt alles dus wel naar behoren met maar 2 monitoren, welke je ook gebruikt van de 3 (dus alle mogelijk situaties, maar het werkt niet meer goed met de 3e erbij)?
Ik koop al mijn AMD kaarten van Sapphire en die hebben gelukkig altijd een Mini-DP to DP kabel erbij zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb active adapters van Mini dp naar DVI maar die worden niet ondersteunt door mijn schermen want dat signaal kan je niet omzetten naar vga. Dit hadden ze mij wel verteld bij Alternate maar dat kan dus niet helaas.'
Gr

• Paprika
Het ging om een simpele kabel van Mini-DP naar DP en dan DP naar DVI/DP naar VGA, daarvan kan ik zo een boel goede aanwijzen want ik heb er hier veel liggen die werken :+.

Zoiets:
pricewatch unsorted: StarTech.com Mini DisplayPort to DisplayPort Adapter Cable - DisplayPort-adapter - mini-DisplayPort (M) - 20-pins DisplayPort (M
En dan een DP -> VGA adapter.

PS:
Alternate mensen weten dus niks. DVI naar VGA kan niet? Cool.

[ Voor 58% gewijzigd door Paprika op 07-01-2012 20:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok dus van Mini dp naar dp en dan van dp naar vga zou wel moeten werken?

• Paprika
Yep.

Verwijderd

Topicstarter
En welk setje kabels zou jij mij dan aanraden?
Ik heb nu al €100,- aan kabels uit gegeven dus ik wil nu wel iets wat werkt.
gr

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Had je beter een nieuwe monitor kunnen halen voor dat geld.

Verwijderd

Topicstarter
Ja achteraf wel natuurlijk maar ik moet dan wel twee nieuwe monitoren. ;)

• Paprika
Deze 2 werken zeker wel:
pricewatch: Dell DisplayPort to VGA adapter
pricewatch: HP DisplayPort naar VGA adapter (AS615AA)
Echter zijn er goedkopere versies die ook moeten werken, alleen heb ik daar zelf geen link van.

Verder dan zoiets:
http://azerty.nl/producte...m-displayport-m-0-9-.html

http://cdn5.tweaktown.com...ideo_card_review_full.jpg
Die middelste kabel. Een kant plug je dus in de VGA en de andere kant is een ingang voor een DP kabel/adapter.

[ Voor 15% gewijzigd door Paprika op 07-01-2012 21:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt,
Ik zal er is over na gaan denken wat ik ga doen.

gr
Pagina: 1