[HTPC] ATI of NVidia

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik ben van plan een HTPC op basis van Linux te maken waarmee ik HD uitzendingen van ziggo kan opnemen/bekijken, maar ook wat kan gamen. Ik lees dat een nvidia kaart beter zou werken dan een ati kaart.

Gaat een HD6570 niet (of minder) werken dan een nvidia kaart? Ik heb met veel moeite deze kaart kunnen vinden die in de kast gaat passen en passief gekoeld is, plus ik heb begrepen dat ATI meer met de open-source community meewerkt dan nvidia.

Als iemand mij advies kan geven, heel graag!

[ Voor 45% gewijzigd door SVMartin op 07-01-2012 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-10 16:38

mphilipp

Romanes eunt domus

SVMartin schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 20:01:
Ook lees ik hier in dit topic dat een nvidia kaart beter zou werken dan een ati kaart. Ik wil ook wat games kunnen spelen. Gaat een HD6570 niet (of minder) werken dan een nvidia kaart? Ik heb met veel moeite deze kaart kunnen vinden die in de kast gaat passen en passief gekoeld is, plus ik heb begrepen dat ATI meer met de open-source community meewerkt dan nvidia.
Gewoon niet beginnen aan een Radeon kaart. Er zijn op zich hoopgevende initiatieven, maar er zitten nog teveel bugs in en het werkt gewoon nog niet voor alles. Ik heb nu ook een goedkoop Nvidia kaartje erin geprikt en het werkt feilloos. Ik ben niet zo op de hoogte van de Nvidia kaarten, maar iets als een GT440 is volgens mij zo'n beetje hetzelfde qua performance en die ondersteunt VDPAU/PureVideo (Asus ENGT440 DC SL/DI/1GD3 is passief gekoeld, hopelijk past ie).

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 22:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

SVMartin schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 20:01:
Ook lees ik hier in dit topic dat een nvidia kaart beter zou werken dan een ati kaart. Ik wil ook wat games kunnen spelen. Gaat een HD6570 niet (of minder) werken dan een nvidia kaart? Ik heb met veel moeite deze kaart kunnen vinden die in de kast gaat passen en passief gekoeld is, plus ik heb begrepen dat ATI meer met de open-source community meewerkt dan nvidia.
Ik heb net een Fusion-systeem gekocht met een ATI GPU uit de 6xxx serie (ook als HTPC). Ik weet dat de closed-source nvidia-drivers veel beter zijn, maar ik steun graag ATI die wel samenwerkt met de community. Aangezien je zo'n systeem voor minder dan E100 kan krijgen vind ik het de gok wel waard.

Ik heb dit systeem een beetje "op de groei" gekocht. Ik weet dat ik er nu nog niet alles uit kan halen, maar het is goed genoeg voor wat ik er nu mee wil.

Onder Debian werkt het ding out-of-the-box met de fglrx drivers. In theorie kun je dan gebruik maken van video-acceleratie, maar de software die nu in Debian zit doet dat nog niet. Toch is het geen probleem, de CPU is snel genoeg om 720P zonder problemen af te spelen. 1080P hapert soms, maar ik heb zo weinig content in 1080P dat het voor mij nog geen probleem is (en m'n ogen zijn toch niet goed genoeg om veel verschil te zien).

Onder OpenElec werkt video-acceleratie wel. Ook 1080P wordt dan zonder merkbare processor-belasting afgespeeld. Ik weet dus dat de hardware kan wat ik er van wil. Ik heb er vertrouwen in dat over een paar maanden de support voor video-acceleratie ook wel doordruppelt naar de andere distro's.

Ik reken er op dat 1080P beschikbaar is tegen de tijd dat ik het nodig heb.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

CAPSLOCK2000 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 13:51:
[...]
Ik weet dat de closed-source nvidia-drivers veel beter zijn, maar ik steun graag ATI die wel samenwerkt met de community.
Dus je maakt het jezelf moeilijk om ATI te steunen... Bijzonder.
1080P hapert soms, maar ik heb zo weinig content in 1080P dat het voor mij nog geen probleem is (en m'n ogen zijn toch niet goed genoeg om veel verschil te zien).
[knip]
Ik reken er op dat 1080P beschikbaar is tegen de tijd dat ik het nodig heb.
Je bent natuurlijk vrij om te doen wat je wilt, maar je schetst wel een heel erg vertekend beeld. Ik vind dat gevaarlijk, want je kan zo iemand over de streep trekken om jouw pad te volgen en imho is dat niet voor iedereen een goede keuze. Ik heb het geprobeerd met mijn systeem. Ik heb een Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H mobo met on-board HD3200 en een AMD Athlon 64 X2 5400+ (2.8Ghz). Die trekt het dus niet met al die drivers en truuks die ik via het XBMC forum heb geprobeerd. Ding trok niet de 1080 content waar ik dan weer veel van heb. Ik ben een enorme zeikerd wat beeldkwaliteit betreft en heb er ook het goede scherm voor. Ik wil niet beperkt worden door een brakke driver die mij dwingt om voor 720p te kiezen terwijl ik het hele zwikkie heb gekocht voor 1080.

Bovendien wordt er veel te gemakkelijk ergens het stempel HD op geplakt. Ik zie wel eens BluRay rips staan die helemaal verrot zijn gecomprimeerd en nauwelijks 1Gb groot zijn. Dat is al de grens die ik trek voor een DVD rip nota bene. Er is dan helemaal niets meer van de oorspronkelijke kwaliteit over. HD is niet alleen maar een resolutie. Kijk ook eens naar bitrate en zie het verschil. Op die manier vind ik het niet zo raar dat je weinig verbetering ziet bij 1080p. Pak eens een 'echte' 1080p film met de juiste bitrate. Het is net als met CD en DVD: een perfect gemaakte DVD kan inderdaad een slecht gemaakte BluRay naar de kroon steken. Kijk voor de gein maar naar de NL release van Hero op BluRay. Die is slechter dan de DVD die ik had.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Laatst online: 01-10 07:55

mace

Sapere Aude

mphilipp schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 14:09:
Bovendien wordt er veel te gemakkelijk ergens het stempel HD op geplakt. Ik zie wel eens BluRay rips staan die helemaal verrot zijn gecomprimeerd en nauwelijks 1Gb groot zijn. Dat is al de grens die ik trek voor een DVD rip nota bene. Er is dan helemaal niets meer van de oorspronkelijke kwaliteit over. HD is niet alleen maar een resolutie. Kijk ook eens naar bitrate en zie het verschil. Op die manier vind ik het niet zo raar dat je weinig verbetering ziet bij 1080p. Pak eens een 'echte' 1080p film met de juiste bitrate. Het is net als met CD en DVD: een perfect gemaakte DVD kan inderdaad een slecht gemaakte BluRay naar de kroon steken. Kijk voor de gein maar naar de NL release van Hero op BluRay. Die is slechter dan de DVD die ik had.
Soms zijn er rips van blu-rays die naar DVD-resolutie zijn omgezet, dat zie je nog wel eens. Dat heet dan een BR-Rip.

Als je ergens films downloadt die 1080p zijn en maar 1 GB groot moet je een andere bron zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Niet online
Even terug van de discussie over compressie en goede of minder goede downloads naar de keus tussen ati en nvidia :-)

Wanneer de Nvidia gewoon echt duidelijk beter gaat zijn, dan denk ik dat mijn keuze daar op gaat vallen. Over ethische keuzes of commerciele strategieen kunnen wij het nog pagina's lang hebben, maar feit blijft dat Nvidia en ATI verschillende keuzes hebben gemaakt en dat daarbij op dit moment blijkbaar NVidia de beste performance levert onder Linux.

De 440 past helaas niet, de 430 lijkt wel te gaan passen.

Wat nog roet in het eten kan gooien, is de beschikbaarheid. De ATI 6570 is nog vrij recent en kaarten zijn goed verkrijgbaar. Voor de 430 wordt dat lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 06:47

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Geen antwoord op je vraag, maar hou er rekening mee dat Ziggo niet feilloos werkt met HTPC's. Ik heb het een tijd gebruikt maar tenzij je de juiste hardware hebt (En de keuze is beperkt, waarbij sommige opties geeneens meer geproduceerd/onndersteund worden) is het een leidensweg.

Persoonlijk gebruik ik Linux voor NAS+Media Server maar windows voor de clients.
Nvidia is op Linux momenteel wat beter maar ATi haalt dat nog wel in denk ik. Hou er rekening mee dat ATi wel veel beter is mbt power usage en warmte.

[ Voor 55% gewijzigd door Max|Burn op 07-01-2012 19:24 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

mace schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 14:41:
[...]
Soms zijn er rips van blu-rays die naar DVD-resolutie zijn omgezet, dat zie je nog wel eens. Dat heet dan een BR-Rip.

Als je ergens films downloadt die 1080p zijn en maar 1 GB groot moet je een andere bron zoeken.
Hoe het heet boeit me niet zo, ik probeer alleen maar aan te geven dat er kwaliteitsverschillen zijn en dat iemand niet tè snel moet roepen dat er geen verschil is tussen 720 en 1080, want dat verschil is er wel degelijk. Maar uiteindelijk ging het hele verhaal daar niet over, dus laten we hier geen discussie gaan voeren over 720-1080 of waar iemand zijn films download.
Ik heb trouwens niet gezegd dat ik ze van 1Gb download, alleen dat ik ze heb zien staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Max|Burn schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 19:17:
Geen antwoord op je vraag, maar hou er rekening mee dat Ziggo niet feilloos werkt met HTPC's. Ik heb het een tijd gebruikt maar tenzij je de juiste hardware hebt (En de keuze is beperkt, waarbij sommige opties geeneens meer geproduceerd/onndersteund worden) is het een leidensweg.
Kun je je nader verklaren, want ik weet niet welke leidensweg je bedoelt. Ik heb nog nooit Ziggo gekeken op een officiele decoder. Alleen via Dreamboxen en de afgelopen 2 jaar (dacht ik) via een HTPC. Geen centje pijn. Je moet alleen eerst je huiswerk doen (zoals altijd) en niet eerst hardware kopen om erachter te komen dat het niet werkt.

Eerst had ik een FireDTV en nu een Terratec. Werken beiden als een speer. Volledigheidshalve moet ik erbij zeggen dat ik niet met CAMs werk, maar met een cardserver, dus met softcams op de client. En ook dat werkt prima. Alleen kunnen niet alle tv programma's omgaan met een cardclient. DVBViewer in ieder geval wel en ook TVHeadend. Als je je eerst een beetje oriënteert is er niets aan de hand. Een leidensweg zou ik het in ieder geval niet willen noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 06:47

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Vandaar dat ik zei tenzij je de juiste hardware hebt :) FireDTV wordt bijvoorbeeld al een tijd niet geproduceerd en ondersteund. Daarnaast werkt veel hardware niet zoals geadverteerd.

Het was slechts een waarschuwing :) Het kan inderdaad prima werken op een beperkte set hardware.
Als men overigens meer gaat afdwingen bij Ziggo weet ik niet of softcams blijven werken. (Mijn laatste werkende setup was ook met een softcam, echter had ik problemen met key refreshes bij Ziggo).
Alleen kunnen niet alle tv programma's omgaan met een cardclient. DVBViewer in ieder geval wel en ook TVHeadend.
Klopt, daar zat het bij mij ook met name in. DBvViewer werkte b.v. wel maar vind ik qua functionaliteit een draak van een product. (Technisch top maar vergeleken met Mediaportal destijds..)

[ Voor 54% gewijzigd door Max|Burn op 07-01-2012 19:43 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Niet online
mphilipp schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 19:23:
Eerst had ik een FireDTV en nu een Terratec. Werken beiden als een speer.
Onder Linux? Welke Terratec heb je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

SVMartin schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 19:58:
[...]
Onder Linux? Welke Terratec heb je precies?
Cynergy-C PCI HD. Wordt in kernel 3.0 gewoon out of the box ondersteund.

@Maxburn: de FireDTV werkt gewoon onder windows en ook onder Linux. De drivers worden niet meer geüpdate, maar onder Windows 7 werkt het nog steeds. Ik merkte wel dat de FireDTV trager is dan de Terratec.

Hoe Ziggo kan voorkomen dat je met softcams werkt weet ik niet. Volgens mij kan dat helemaal niet. Tenzij ze overgaan op het UPC systeem met boxkeys is er niets aan de hand. Mijn smartcards verwerken de EMM's gewoon prima door de Smargo readers heen. Geen enkel probleem.
Mediaportal werkt standaard niet met softcams, maar er is een workaround voor. Maar ik hou niet van Mediaportal, want dat werkt blijkbaar alleen goed bij anderen. Ik zweer bij XBMC met LiveTV. Vandaar dat ik die Terratec ik mijn Linux server stop en zodoende mijn NAS als TV server laat dubbelen. Verder vind ik persoonlijk XBMC veruit de beste mediacenter. Alles werkt gewoon out of the box. Als je Mediaportal iets dergelijks wil laten doen, zit je 3 dagen te kloten en allerlei programma's erbij te installeren. En in the end werkt het nóg niet. Erg jammer...
Het is natuurlijk ook een kwestie van voorkeur. Ik kan goed uit de voeten met XBMC, dus dat is wat ik blijf gebruiken. Wie tevreden is met iets anders moet dat lekker gebruiken.

Ik zie me trouwens op termijn mijn big-ass HTPC weg doen en er zo'n piepklein pctje voor in de plaats kopen. Die kan ik lekker verstoppen achter de TV. XBMC op Linux heeft niet veel prik nodig, dus een klein ding trekt het ook met gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 22:26
Als je een beetje recente ATI kaart hebt (UVD 2 of hoger) dan is hardware accelerated video playback onder linux geen probleem meer. Ik zelf heb hier nog een Pentium 4 550 3.4GHz staan en daar een tijdje terug de NVidia 7900GS vervangen voor een ATI 4650 omdat de CPU niet lekker 1080p kon afspelen en de 7900GS geen VDPAU support heeft. Op de pc staat Ubuntu 10.04 met de nieuwste binaries van AMD i.c.m. met een XBMC build met XvBA support en dit speelt zonder problemen alle HD fims af die ik er tegenaan gooi.

Toegegeven, NVidia was veel erder en verder met VDPAU en de out-of-the-box support is beter. Maar een recente AMD/ATI kaart met recente drivers is prima bruikbaar voor een HTPC. Je zult misschien wat meer werk moeten verrichten om ze boel aan de praat te krijgen maar ook hier zit vooruitgang in.

Qua stabiliteit heb ik weinig aan te merken op de drivers van AMD. De oude PC gebruik ik alleen voor XBMC en heb geen problemen met de stabiliteit, maar moet er wel bij zeggen dat ik de pc ook hooguit een paar uur per week gebruik. Power management werkt ook probleemloos en de fan draait netjes op de laagste toerental.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Niet online
Jorick schreef op zondag 08 januari 2012 @ 12:49:
Je zult misschien wat meer werk moeten verrichten om ze boel aan de praat te krijgen maar ook hier zit vooruitgang in.
Waar moet ik dan aan denken? Ubuntu laat je de restricted drivers kiezen, dan moet het toch gewoon werken?

Wikipedia: Unified Video Decoder

De 6570 heeft in ieder geval uvd v3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Niet online
mphilipp schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 21:26:[...]
Cynergy-C PCI HD. Wordt in kernel 3.0 gewoon out of the box ondersteund.
Hm, jammer, ik heb geen PCI sloten op m'n mobo :-)

Digital devices heeft enkele pci-express kaarten. Sommigen zijn door Linux ondersteund, bij anderen wordt daar aan gewerkt.

Zouden die gewoon met een smargo/softcam werken? (fabrikant zelf wil op website doen geloven dat de kaarten alleen met hun eigen CI's werken, maar zou dat alleen over hardware matige oplossingen gaan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
mphilipp schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 21:26:
Ik zie me trouwens op termijn mijn big-ass HTPC weg doen en er zo'n piepklein pctje voor in de plaats kopen. Die kan ik lekker verstoppen achter de TV. XBMC op Linux heeft niet veel prik nodig, dus een klein ding trekt het ook met gemak.
offtopic:
Het meest elegant (en goedkoop) daarvoor zou misschien nog wel een Raspberry Pi kunnen zijn. Die bind je desnoods met een tie-wrap achterop je scherm. De 'normale' XBMC schijnt daar al op te lopen. Totdat die PVR ondersteunt wordt meestal een afgeleide versie van Lars op den Kamp / dushmaniac gebruikt, maar die draai je waarschijnlijk nu al. Of die versie nu al op de Raspberry Pi draait weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jorick schreef op zondag 08 januari 2012 @ 12:49:
Toegegeven, NVidia was veel erder en verder met VDPAU en de out-of-the-box support is beter. Maar een recente AMD/ATI kaart met recente drivers is prima bruikbaar voor een HTPC. Je zult misschien wat meer werk moeten verrichten om ze boel aan de praat te krijgen maar ook hier zit vooruitgang in.
Dat laatste is dus mijn probleem. Ik ben een paar dagen bezig geweest en ik moest door teveel hoepels springen om het aan de praat te krijgen én dat ie dan ook nog alles zonder problemen afspeelt. Zelfs een vogel die daar zelf een XBMC release in elkaar had geknutseld met support voor ATI kaarten zei dat niet alles werkte, dus ik betwijfel of het écht zo vlekkeloos werkt. Dat hele xvba is nog experimenteel en ze zijn nog druk bezig om alle bugs eruit te krijgen. De topic op het XBMC forum is niet voor niets zo lang. Het werkt gewoon nog niet op alle formaten, dat zeggen ze zelf ook.

Nu ben ik zelf al heel wat jaren bezig met computers, maar ik heb gewoon geen zin meer om dagen te kloten om iets half aan de praat te krijgen om vervolgens te constateren dat een of andere film toch weer niet lekker wordt getoond. Dan is die Nvidia misschien een zwaktebod, maar het open- en dichtschroeven van de computer was het meeste werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

SVMartin schreef op zondag 08 januari 2012 @ 13:10:
[...]
Hm, jammer, ik heb geen PCI sloten op m'n mobo :-)

Digital devices heeft enkele pci-express kaarten. Sommigen zijn door Linux ondersteund, bij anderen wordt daar aan gewerkt.

Zouden die gewoon met een smargo/softcam werken? (fabrikant zelf wil op website doen geloven dat de kaarten alleen met hun eigen CI's werken, maar zou dat alleen over hardware matige oplossingen gaan?)
Je hebt niets met CI's te maken als je met een softcam werkt. Ik heb er geen in mijn FireDTV en ook niet op die TerraTec. Die smargo steek je ergens in een pc met een cardserver programma (ik heb newcs, heerlijk oud, maar werkt tenminste zoals ik het wil) en je laat het tv programma ermee connecten. Die softcam regelt het hele afhandelen van de keys door met de smartcard te communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 22:26
mphilipp schreef op zondag 08 januari 2012 @ 13:27:
[...]

Dat laatste is dus mijn probleem. Ik ben een paar dagen bezig geweest en ik moest door teveel hoepels springen om het aan de praat te krijgen én dat ie dan ook nog alles zonder problemen afspeelt. Zelfs een vogel die daar zelf een XBMC release in elkaar had geknutseld met support voor ATI kaarten zei dat niet alles werkte, dus ik betwijfel of het écht zo vlekkeloos werkt. Dat hele xvba is nog experimenteel en ze zijn nog druk bezig om alle bugs eruit te krijgen. De topic op het XBMC forum is niet voor niets zo lang. Het werkt gewoon nog niet op alle formaten, dat zeggen ze zelf ook.

Nu ben ik zelf al heel wat jaren bezig met computers, maar ik heb gewoon geen zin meer om dagen te kloten om iets half aan de praat te krijgen om vervolgens te constateren dat een of andere film toch weer niet lekker wordt getoond. Dan is die Nvidia misschien een zwaktebod, maar het open- en dichtschroeven van de computer was het meeste werk.
Hardware acceleration aan de praat krijgen was weinig werk omdat ik gebruik heb gemaakt van een XBMC build waar al support voor XvBA zat ingebouwd (ppa:wsnipex/xbmc-xvba). Ik ben het met je eens dat je er op een gegeven moment flauw van word als je het zelf moet compilen en configureren maar gelukkig zijn er nog anderen die er geen genoeg van kunnen krijgen ;). Ik geloof dat de beta van XBMC 11 ook support heeft voor XvBA maar dat heb ik nog niet getest.

Wat op dit moment niet lekker werkt met XvBA zijn films encoded in H264 profile 5.1 en hoger, daar krijg je last van artifacts. Hier ben ik zelf nog niet tegenaan gelopen omdat bijna al mijns films en tv-series met een H264 profile 4.1 of lager zijn geëncodeerd. Verder ontbreekt er hardware acceleration van MPEG-2 geëncodeerde films (veel gebruikt voor DVD's & TV-streams) maar dat kan praktisch iedere CPU aan (ook mijn oude P4). Daarnaast zijn er mensen die problemen hebben met sleep/resume maar dit is een driver issue en niet iedereen heeft er last van. Ik weet niet of het onderhand al opgelost is maar op mijn PC werkt sleep/resume gewoon. Bij mij werkt XBMC, streamen van een NAS, YouTube en Vimeo prima.

Als je dus XBMC van de ppa (of XBMC 11.0 beta) én je hebt de nieuwste AMD drivers geïnstalleerd dan hoef je qua configuratie verder niets meer te doen (niets meer dan wat je bij een NVIDIA kaart moet doen). Wil je VLC of mplayer aan de praat krijgen met XvBA dan zul je wel zelf aan het compilen moeten slaan en daar moet je maar net zin in hebben.

Zijn er nog issues met AMD drivers/video acceleration? Zeker. Worden deze issues opgelost? Ongetwijfeld. Ook bij NVIDIA kaarten waren er in het begin veel problemen met hardware accelerated video playback maar die zijn uiteindelijk ook allemaal opgelost. Als je kan leven met de beperkingen die er nu zijn (zelf ben ik er nog niet tegenaan gelopen) dan kun je met AMD kaarten ook prima een HTPC in elkaar zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jorick schreef op zondag 08 januari 2012 @ 15:26:
[...]
Ik ben het met je eens dat je er op een gegeven moment flauw van word als je het zelf moet compilen en configureren maar gelukkig zijn er nog anderen die er geen genoeg van kunnen krijgen ;)
Klopt. Na 25 jaar op mijn knieën en mijn kop in pc's heb ik het wel gezien. Het moet nu gewoon werken. Ik wil wel eventjes klooien, maar dan moet er ook een resultaat uit komen. En dat resultaat is nu nog niet naar mijn zin, vandaar de escape naar de nvidia kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Laatst online: 01-10 07:55

mace

Sapere Aude

mphilipp schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 19:19:
[...]

Hoe het heet boeit me niet zo, ik probeer alleen maar aan te geven dat er kwaliteitsverschillen zijn en dat iemand niet tè snel moet roepen dat er geen verschil is tussen 720 en 1080, want dat verschil is er wel degelijk. Maar uiteindelijk ging het hele verhaal daar niet over, dus laten we hier geen discussie gaan voeren over 720-1080 of waar iemand zijn films download.
Ik heb trouwens niet gezegd dat ik ze van 1Gb download, alleen dat ik ze heb zien staan.
Nouja de enige boodschap die ik wilde overbrengen is dat de 1GB-rips naar DVD-resolutie zijn verkleind, dus dan is de bitrate acceptabel voor die resolutie.

Verder laat ik het er wel bij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Niet online
mphilipp schreef op zondag 08 januari 2012 @ 13:31:
[...]

Je hebt niets met CI's te maken als je met een softcam werkt. Ik heb er geen in mijn FireDTV en ook niet op die TerraTec. Die smargo steek je ergens in een pc met een cardserver programma (ik heb newcs, heerlijk oud, maar werkt tenminste zoals ik het wil) en je laat het tv programma ermee connecten. Die softcam regelt het hele afhandelen van de keys door met de smartcard te communiceren.
Ah, cool :-)

Zie ook:

http://www.spinics.net/lists/linux-media/msg42818.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

mace schreef op maandag 09 januari 2012 @ 15:30:
[...]
Nouja de enige boodschap die ik wilde overbrengen is dat de 1GB-rips naar DVD-resolutie zijn verkleind, dus dan is de bitrate acceptabel voor die resolutie.

Verder laat ik het er wel bij. :)
Ehhh, dat kan, maar dan wil ik je nog met één vraag opzadelen: wat gebeurt er met de bitrate als ik een bestand kleiner maak? Dus laten we zeggen van een originele 60Gb BluRay met een bitrate van 30Mb/s naar een bestand van 4-5Gb? Of - horror - nóg kleiner...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Als je wel firewire hebt, kan je ook die FireDTV van me overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Niet online
mphilipp schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 01:03:
[...]

Als je wel firewire hebt, kan je ook die FireDTV van me overnemen.
bedankt voor het aanbod, maar er zit op het mobo ook geen firewire, dus zou ik weer op moeten lossen met pci-kaartje, etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 22:24
ik heb een fusion htpc en kan zonder probleem 1080P afspelen, de bird scene uit planet earth hapert totaal niet.
( debian wheezy kernel 3.1 )

Vereiste wel, kernel 3.x , en minimaal ati 11-11-1 drivers. debian wheezy is nu 11-12-1
ook ik ben een ati fan, en gezien de nvidia kaarten het "frame rate" probleem kennen wilde ik gewoon ati gaan draaien. geen 24fps maar 23.97fps op nvidia dus om de 3-5 min frame drops.

onder debian ( wheezy/testing )
aptitude update && aptitude -r install linux-headers-2.6-$(uname -r|sed 's,[^-]*-[^-]*-,,') fglrx-control fglrx-driver xvba-va-driver
aticonfig --initial -f
en klaar ben je.
hier kan je meer info vinden ( xmbc forum )
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=116996
het is nog beta allemaal, maar de basis werkt prima.

ehhh.. noppes

Pagina: 1