Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Reparatie Coolermaster CM690 mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Miezjell
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-09 20:43
Beste Tweakers,

ik ben in het bezit van een Coolermaster CM690. Nu ben ik 2x met mijn headset op van mijn computer gelopen, waardoor de pinnetjes in beide usb-poorten aan de bovenkant van mijn kast afgebroken zijn.

Is dit makkelijk te repareren? Kan ik misschien de gehele top-panel vervangen of kan ik beter gewoon een nieuwe kast aanschaffen?

Ik ben benieuwd, hoor het graag!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Er zit vaak aan de binnenkant een printplaatje waar de USB connectors opzitten, met een pinheader waarop de USB kabel weer naar je moederbord gaat. Je kunt Coolermaster eens mailen of ze die printplaatjes los verkopen?

Als je goed kunt solderen kun je ook twee usb headers van een dood moederbord afsolderen en op je nu kapotte printje :P

Hier stond een dode link.

Verwijderd

En wat heb je zelf al gedaan om het probleem op te lossen?

Heb je bijvoorbeeld al contact opgenomen met de fabrikant/leverancier of betreffend top panel los leverbaar is?

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-11 20:08
Cooler Master heeft een online winkel waar je diverse onderdelen nog kan kopen, volgens mij moet jij deze hebben? Cooler Master Parts Shop

• BluRay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-11 21:59
Klik

[ Voor 10% gewijzigd door BluRay op 07-01-2012 18:07 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

timmie78 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 18:05:
Cooler Master heeft een online winkel waar je diverse onderdelen nog kan kopen, volgens mij moet jij deze hebben? Cooler Master Parts Shop
Is die shop nog wel actief? Heb er wel eens wat vragen heen gestuurd maar nooit reactie gekregen + er staat "Copyright © 2005 Cooler Master" onderaan, lijkt me dus al een tijdje niet meer bijgewerkt. (Andere winkels maken er meestal "jaartal-huidigjaartal" van.

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 07-01-2012 18:09 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-11 20:08
Raven schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 18:08:
[...]

Is die shop nog wel actief? Heb er wel eens wat vragen heen gestuurd maar nooit reactie gekregen + er staat "Copyright © 2005 Cooler Master" onderaan, lijkt me dus al een tijdje niet meer bijgewerkt. (Andere winkels maken er meestal "jaartal-huidigjaartal" van.
Ze hebben wel recent nog shopreviews gekregen: http://tweakers.net/shopr...er-master-parts-shop.html Ik denk dat ze dus nog wel actief zullen zijn. Ik heb zelf overigens hier nooit eerder wat besteld dus kan het niet bevestigen.

[ Voor 6% gewijzigd door timmie78 op 07-01-2012 18:11 ]

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 12:29

TheBorg

Resistance is futile.

Die shop lijkt outdated maar ze leveren gewoon. Heb er een aantal keer wat spulletjes besteld.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm... Aldus een van de (weinige) reviews (de negatieve) leveren ze met DPD, doen ze dat nog steeds? Er is namelijk geen afhaal-/service-punt hier in de regio mocht dat nodig zijn.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-11 22:56

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Als ze iets niet op voorraad hebben kun je dit gewoon vragen of ze het toe willen voegen.

Had ook een I/O panel nodig voor een elite 335. Binnen een week in de shop en op voorraad voor net geen €4.

Levering is inderdaad DPD.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

Hee, wat leuk. Ik heb een aantal jaar geleden de audio op het frontpanel van mijn CM 590 kapot getrokken. Recent doorgemeten, maar dat leverde niets op omdat de pinnout onbekend is. De kabels beken goed. Dat is toch ook dit ding?

Verzenden kost alleen 6,20. Misschien kunnen we dit samen doen? Voor dit bedrag wil ik het risico om het onbekende mensen in zee te gaan wel nemen, scheelt toch weer 3,20 per persoon.

• Miezjell
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-09 20:43
Dank voor de reacties allen. Wist niet dat er een coolermaster online shop bestond. Had al veel op internet gegoogled naar mensen met het zelfde probleem, maar kwam weinig tegen.

@eew
Ik ga zo even kijken of ik mijn top-panel er af kan krijgen om te kijken hoe het allemaal in elkaar zit. Ik ben zelf a-technisch, dus als het niet heel makkelijk zelf te vervangen is ga ik denk ik maar voor een heel nieuw top-panel ipv alleen de aansluitingen.

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

Miezjell schreef op zondag 08 januari 2012 @ 16:11:
Dank voor de reacties allen. Wist niet dat er een coolermaster online shop bestond. Had al veel op internet gegoogled naar mensen met het zelfde probleem, maar kwam weinig tegen.

@eew
Ik ga zo even kijken of ik mijn top-panel er af kan krijgen om te kijken hoe het allemaal in elkaar zit. Ik ben zelf a-technisch, dus als het niet heel makkelijk zelf te vervangen is ga ik denk ik maar voor een heel nieuw top-panel ipv alleen de aansluitingen.
Bij de 590 is het in ieder geval heel makkelijk te vervangen, dat weet ik omdat ik hem er woensdag uit gehad heb (om door te meten). Het enige wat je nodig hebt is een schroevendraaier, de stekkers waarmee de kabels aangesloten zitten hebben zelfs nog allemaal een andere grote zodat je ze niet op de verkeerde aan kan sluiten. Overigens denk ik dat een heel nieuw toppanel juist niet de aansluitingen bevat, maar gaten daarvoor. Maar ik weet niet hoe een 690 in elkaar zit, dus ik kan het fout hebben. Blijkbaar is de printplaat met aansluitingen wel hetzelfde.

• MisterMaze
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-11 14:20
eew schreef op zondag 08 januari 2012 @ 19:31:
[...]

Bij de 590 is het in ieder geval heel makkelijk te vervangen, dat weet ik omdat ik hem er woensdag uit gehad heb (om door te meten). Het enige wat je nodig hebt is een schroevendraaier, de stekkers waarmee de kabels aangesloten zitten hebben zelfs nog allemaal een andere grote zodat je ze niet op de verkeerde aan kan sluiten. Overigens denk ik dat een heel nieuw toppanel juist niet de aansluitingen bevat, maar gaten daarvoor. Maar ik weet niet hoe een 690 in elkaar zit, dus ik kan het fout hebben. Blijkbaar is de printplaat met aansluitingen wel hetzelfde.
CM 690 Top Panel Top Panel is dus inclusief de aansluitingen. Het kost je alleen € 10,- extra.

Ik heb 2-3 jaar geleden ook weleens iets besteld bij de CM parts shop en gewoon de vervangende onderdelen binnen redelijk tijd ontvangen.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je kunt contact opnemen met CoolerMaster, soms willen ze wel eens onderdelen gratis versturen (mijn broer heeft dat een keer gehad iig!) Wellicht doen ze dat ook voor jouw CM690, deden ze voor mijn broer althans wel (hij heeft mijn oude kast, de mooie CM690 van CoolerMaster :P).
Pagina: 1