[Asus GeForce GT430 silent] Past in HTPC?

Pagina: 1
Acties:

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Beste tweakers,

ik zoek een videokaart voor een HTPC en heb deze op het oog:

pricewatch: Asus GeForce GT430 DC SILENT/DI 1GB

voor de kast is het van belang dat het koelblok niet/nauwelijks buiten het bracket valt. Op foto van Asus is te zien dat dit niet het geval is:

http://www.asus.com/websi.../orqV5bMRGGjQMQFa_500.jpg

Echter, uit ervaring weet ik dat de fabrikanten deze foto's wel eens mooier maken dan de werkelijkheid.

Heeft iemand hier deze kaart en kan hij/zij aangeven hoever het koelblok buiten het bracket valt?

Alvast dank!

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-01 13:50

Liveshort

Certified Crazy Person

Kun je voor een HTPC niet beter gewoon een Llano processortje halen en de videokaart achterwege laten? Wat betreft de videokaart denk ik niet dat die foto onrealistisch is. Het ziet er aardig naar uit dat het kaartje gewoon binnen je PCI-e-slot valt. Bedenk je wel dat dit passief gekoelde kaartje er niet echt van profiteerd als je er van alles en nog wat tegenaan gaat zetten.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-02 00:27

Big Womly

Live forever, or die trying

Tenzij je je HTPC ook als game machine wil gebruiken zou ik ook opteren voor een videokaart op het mobo of in de CPU. Deze zijn vandaag de dag meer dan krachtig genoge voor het afpselen van Blu Ray, ze produceren minder warmte, ge nemen minder plaats in beslag en zorgen dus voor betere air flow en het totaal kostenplaatje is goedkoper.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-02 17:43

Perkouw

Moderator General Chat
Wellicht dat je kunt aangeven om wat voor kast het gaat?

Verder zou ik ook willen opteren om voor een CPU te gaan met geïntegreerde graphics. Zoals Big Womly zegt zijn deze vandaag de dag sterk genoeg om BluRay af te spelen en daarbij ook nog eens zuinig. ;)

[ Voor 64% gewijzigd door Perkouw op 07-01-2012 18:16 ]

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Dank voor jullie reactie. Ik wil inderdaad ook wat (licht) kunnen gamen, vandaar (met onderbouwing van phoronix.com tests) de keuze voor een apart mobo videokaart. Had ik erbij moeten zetten, excuus.

Het gaat om de Antec Fusion Remote. Via tweaker Rupie, die een review van deze kast heeft geschreven, weet ik dat er max. 1 cm ruimte is buiten het bracket.