Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310177

Topicstarter
Ik heb een Samsung UE55D6530 televisie en een BOSE 3-2-1 home cinema.
Deze heb ik met een optische kabel verbonden, de bose geeft netjes aan welke zenders 5.1 zijn en welke PCM 2.0.

Nu heb ik een DVD gekocht van de Eagles, maar dit is een HD-DVD, dit speelt de bose niet af.

Dus ik heb een DVD speler erbij gekocht, een Samsung BD-D5300, deze heb ik met een HDMI kabel aangesloten op de televisie, alleen nu krijgt de bose slechts alleen een PCM 2.0 signaal.
Wanneer ik de speler rechtstreeks met een optische kabel verbind met de bose dan speelt hij wel netjes in 5.1 DTS of Dolby etc.

Hoe is nu mijn opstelling dus:

DVD SPELER -----hdmi----> TELEVISIE -------optisch-----> BOSE

Dit werkt dus niet.
Ik heb het boekje van de televisie erbij gepakt en gelezen, daar staat dus dat wanneer ik een externe dvd speler aansluit op de tv, het geluidssignaal alleen in 2.0 naar de optische kabel gaat. Wanneer ik wel een dolby geluid naar de versterker wil zal ik hem rechtstreeks van de speler naar de versterker moeten verbinden met optisch digitale kabel.

Maar dan komt het probleem, de BOSE heeft maar 1 optisch digitale ingang.

Is het nu definitief weg gegooid geld wat ik allemaal heb gekocht of is er nog een optie om wél alles in 5.1 te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Afbeeldingslocatie: http://www.bluelagoonproducts.com/auctionimg/optical_switch_3way_1.jpg

Een optische SP/DIF schakelaar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-05 23:10
je kan een optical splitter kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJK
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:19

AJK

...

Zoals eerder vermeld kun je een optische spliter gebruiken, maar indien zowel de home cinema als de DVD speler dit aankunnen zou je deze eventueel ook coaxiaal aan kunnen sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-05 14:07
Deze kan je aansluiten op je home cinema set, dan kan je twee apparaten aansluiten zonder zelf te hoeven schakelen. Enige nadeel is dat ze niet beiden tegelijk kunnen werken, maar dat zal geen probleem zijn als je de tv mute. Zelf gebruik ik dit icm een Xbox 360 en een PS3, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:54

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 310177 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 17:25:
INu heb ik een DVD gekocht van de Eagles, maar dit is een HD-DVD, dit speelt de bose niet af.

Dus ik heb een DVD speler erbij gekocht, een Samsung BD-D5300, deze heb ik met een HDMI kabel aangesloten op de televisie, alleen nu krijgt de bose slechts alleen een PCM 2.0 signaal.
Wanneer ik de speler rechtstreeks met een optische kabel verbind met de bose dan speelt hij wel netjes in 5.1 DTS of Dolby etc.
HD DVD zal die Samsung niet doen. Of je moet een Blu-ray hebben gekocht, want de Samsung is een Blu-rayspeler.
AJK schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 17:32:
Zoals eerder vermeld kun je een optische spliter gebruiken, maar indien zowel de home cinema als de DVD speler dit aankunnen zou je deze eventueel ook coaxiaal aan kunnen sluiten.
De Samsung heeft geen Digitale Coaxiale uitgang. Dus deze gaat helaas niet op.
Maegrim schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 17:45:
Deze kan je aansluiten op je home cinema set, dan kan je twee apparaten aansluiten zonder zelf te hoeven schakelen. Enige nadeel is dat ze niet beiden tegelijk kunnen werken, maar dat zal geen probleem zijn als je de tv mute. Zelf gebruik ik dit icm een Xbox 360 en een PS3, werkt perfect.
Dan heb je geluk, want dergelijke splitters zorgen meer voor overlast dan ze echt goed werken. Een actieve switch werkt over het algemeen vele malen beter. En daar zou ook zeker mijn voorkeur naar uitgaan.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
super, bedankt voor je reactie.

waar kan ik zo'n ding kopen?

edit; ik heb al gevonden, maar dan zit ik telkens met een schakelaar die ik moet omhalen.

en die automatische zal niet werken, want de televisie stuurt ook via optisch nog geluid door (omdat hij vanuit de speler een hdmi geluid krijgt).
dus dan zit je met 2 signalen door elkaar.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 310177 op 07-01-2012 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:53

DjVe

Hatsaflats!

Tv met analoge uitgang verbinden met de Bose (optisch geeft ook maar 2.0, dus verschil ga je niet merken). En vervolgens de bluray via optisch op de Bose.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Anoniem: 310177 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 19:23:
[...]

super, bedankt voor je reactie.

waar kan ik zo'n ding kopen?

edit; ik heb al gevonden, maar dan zit ik telkens met een schakelaar die ik moet omhalen
Ah, dat is dus teveel moeite.

Je hebt ze ook met een afstandsbediening erbij.

Kijk maar;
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41LY9XWPcYL.jpg

http://www.amazon.com/Con...er-Splitter/dp/B003C15798

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 08-01-2012 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jordy van e schreef op zondag 08 januari 2012 @ 09:34:
Tv met analoge uitgang verbinden met de Bose (optisch geeft ook maar 2.0, dus verschil ga je niet merken). En vervolgens de bluray via optisch op de Bose.
Nee dat is geen oplossing, want bepaalde digitale tv zenders zijn wel 5.1. en als ik een film kijk via USB op de TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-05 11:06
Je kan toch de tv muten als je een dvd kijkt... Of op de dvdspeler instellen dat ie geen geluid over de hdmi gooit... Dán kun je die "automatische" splitter gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Mute zal niet genoeg zijn als je 2 apperaten samenvoegt.met die optical -splitter-. als ik mijn pc of cd speler aan heb gaan komt er altijd licht uit de optical. Dus als je dan 2 apparaten op 1 ingang doet, krijg je 2 signalen door elkaar. Dan moet je dus 1 apparaat echt op stanby/uit zetten, mute zal niet volstaan.

[ Voor 10% gewijzigd door _ferry_ op 09-01-2012 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja dat lijkt mij ook, en ik kan de DVD speler niet op HDMI muten.
Tevens staat mijn TV ingesteld op "externe speakers" dus hij staat altijd al op mute.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 310177 op 09-01-2012 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Anoniem: 310177 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 17:25:
Nu heb ik een DVD gekocht van de Eagles, maar dit is een HD-DVD, dit speelt de bose niet af.

Dus ik heb een DVD speler erbij gekocht, een Samsung BD-D5300,
Wacht je speelt een HD-DVD af op een blue ray speler? kan dat?

Dan geef ik je meteen nog iets mee om over na te denken, bluray onderstuend ook HD-MASTER en Dolby-TRUE-HD als extreeme formaten om tot 7.1 geluid mee door te geven. Dat krijg je niet door de optical cable heen, alleen door de hdmi kabel, in dat geval zoek je ook een home audio station dat hdmi als pass-thourgh heeft. (waarschijnlijk bevatten dergelijke blu-rays ook een 5.1 signaal dat je wel kunt spelen, dus als het alleen om het 5.1 effect gaat zul je niks missen)

Maar goed het was niet je vraag.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
leuk_he schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:46:
[...]

Wacht je speelt een HD-DVD af op een blue ray speler? kan dat?

Dan geef ik je meteen nog iets mee om over na te denken, bluray onderstuend ook HD-MASTER en Dolby-TRUE-HD als extreeme formaten om tot 7.1 geluid mee door te geven. Dat krijg je niet door de optical cable heen, alleen door de hdmi kabel, in dat geval zoek je ook een home audio station dat hdmi als pass-thourgh heeft. (waarschijnlijk bevatten dergelijke blu-rays ook een 5.1 signaal dat je wel kunt spelen, dus als het alleen om het 5.1 effect gaat zul je niks missen)

Maar goed het was niet je vraag.
Bedankt voor je reactie.

De bluray speler die ik heb gekocht speelt de DVD gewoon af, dus ik denk dat hij die wel ondersteund.

Ik heb een schakelaar gekocht zoals iemand boven in het topic al heeft gezegd, en nu werkt het.

Als ik nu de DVD van de eagles in de speler druk, de schakelaar omzet en dan de dvd op 5.1 zet dan geeft de bose dit netjes aan.

Dit was mijn bedoeling ook, dus uiteindelijk ben ik geholpen!

7.1 ondersteund de bose toch niet, dus daar denk ik niet over na :-)

Groeten sven
Pagina: 1