• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-02 20:18
Helleu,

Ik wil graag mijn bios updaten om zo meer processors te kunnen ondersteunen (het is een AM2 bord, waar als het goed is ook een aantal AM3+ processoren op kunnen). Daarvoor heb ik uiteraard het moederbord type nodig. Ik heb AIDA64 gedownload, en daar wordt aangegeven dat ik het volgende moederbord heb:
  • Foxconn k8m890m2ma series
Kom ik op de site van Foxconnn om het bios te downloaden, moet ik mijn model selecteren. Er staan echter deze modellen:
  • Foxconn K8M890M2MA-RS2H
  • Foxconn K8M890M2MA-KRS2H
AIDA64 geeft helaas geen aanduiding welke toevoeging mijn moederbord heeft. Ook in de handleiding van het moederbord zelf, staat geen aanduiding, alleen "Foxconn K8M890M2MA".

Maakt het uit of ik de RS2H of de KR2SH versie neem?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Grote kans dat dat uitmaakt. Trek je kast eens open, en kijk wat er exact op het bord staat. Dat is meestal iets betrouwbaarder als wat een 3rd party prog uitleest.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Op de foxconn site zie ik dat de KRS2H gigabit ethernet heeft, en de RS2H 100mbit ethernet heeft. (verschillende chipset)
Dus daarmee kan je het wellicht ook uitvinden welk bord je hebt.

edit: mocht je os nu een 100mbit verbinding aangeeft, dan betekent dat niet dat je dus een rs2h hebt, alleen dat je huidige verbinding 100mbit is. Wellicht kan jouw moederbord wel gigabit aan, maar gaat bekabeling/router maar tot 100mbit. Je kan dus als het niet op je bord staat opzoek gaan naar de lan chip, of kijk welke pnp code het os voor jouw lan chip geeft.

[ Voor 80% gewijzigd door job op 07-01-2012 16:38 ]

• luuksnijmegen
Ik ben ook zon aardappelhoofd soms. Tuurlijk staat het op het bord zelf! Het is de R2SH versie haha, thx!

nu nog even uitzoeken of hij een AM3+ aankan.

*Edit* Hij heeft 100mbit, dus dat klopt met de R2SH

*Edit 2* Ik krijg op de site een zielig lijstje van CPU support... AM2, Single core Athlons en enkele Semprons. Iemand een idee of AM3+ zal gaan werken?

[ Voor 72% gewijzigd door luuksnijmegen op 07-01-2012 16:42 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

als ze niet in de CPU supportlist staan dan acht ik de kans klein. Soms heb je dan nog wel eens de mazzel dat het ding boote, maar dan boot als 'unknown cpu', omdat hij de namestring dan niet kent, maar die kans is niet zo heel groot.

• luuksnijmegen
Hmm daar was ik al bang voor... Het is nu een AMD 4000+ dual core. Ik wil er graag iets snellers in, hoeft echt geen topper te zijn.

Ik vind deze bij de pricewatch (AM2, dual, triple of quad core): http://tweakers.net/price...pfZVD_HSm94XOmGU9WNYiPnJw

De 5000+, 5600+ en 6000+ zijn dan op zich nog wel interessant, maar op iets snellers hoef ik dus niet te hopen?

Het is voor internet, films (HD maar via videokaart), office etc. Maar hij is nu zo traag als wat, zelfs na herinstall etc.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Overweg er eens een SSD in te prikken. Dat helpt vaak al meer dan een snellere CPU. Maar dat hangt ook af van de taken die je erop uitvoert natuurlijk.

• luuksnijmegen
Daar zat ik ook aan te denken, misschien is dat ook een optie. Als het goed is krijg ik binnenkort mijn SSD RMA, eens kijken of dat hierin verschil maakt.

Het probleem is vaak dat ie traag is, soms hangt. Herinstall van verschillende W7 versies helpt niet. Mem getest, is ok (3 gb). Voeding vervangen, geen verschil. Temp was 72! graden, nieuwe koeler erop, nu +/- 40. HDD is ook ok.

Dus ik dacht: CPU of SSD, maar wist niet of de SSD veel verschil zou maken. Zal het proberen!
Pagina: 1