Impact prestaties utp koppelstuk platte kabel

Pagina: 1
Acties:

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Situatiebeschrijving:

Er is nieuwe netwerkbekabeling nodig over een afstand van ongeveer 15 meter, die onder een nieuwe vloer (tegels) terecht komt.
Hiervoor dacht ik gebruik te maken van platte netwerkkabel, zodat deze onzichtbaar en zonder storen weggewerkt kan worden.

Jammer genoeg is deze kabel vrij prijzig. Daarom dacht ik eraan om met een rj-45 koppelstukje te plaatsen vanaf het punt waar de kabel onder de vloer uit komt, en vervolgens met cat5e verder te gaan tot het patchpanel (nog eens +- 15 meter)

Heeft dit gevolgen inzake de maximale bandbreedte, extra latency of packetloss die door het plaatsen hiervan haalbaar is, of is dit verwaarloosbaar?
Zie ik verder nog iets over het hoofd waardoor het beter zou zijn net wat meer uit te geven aan langere platte kabel die je aan 1 stuk kan leggen?

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:14
Koppelstukjes werken prima, geen verlies merkbaar gehad toen ik ze gebruikte.

• sloth
  • Niet online
Had je toen ook getest op gigabit snelheden? Het is daar wat ik me wat zorgen om maak namelijk.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja, dat werkt prima.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• assembler
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Kan je het niet ergens onder een plintje ofzo doen, met een gewone kabel.
(Of in een minigootje langs de muur)
Dan weet je in ieder geval zeker dat je geen storingen krijgt.

• sloth
  • Niet online
Jammer genoeg is dat geen optie, het moet echt met een platte netwerkkabel. En daar geef ik 100x liever geld aan dan aan brakke powerline of wifi alternatieven :)

Ik ben me even aan het oriënteren welk koppelstukje ik ga nemen. Zit er überhaupt verschil tussen? Prijzen gaan van 9 euro bij conrad.nl tot 1 euro bij dealextreme.

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:25

VisionMaster

Security!

sloth schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 17:21:
Jammer genoeg is dat geen optie, het moet echt met een platte netwerkkabel. En daar geef ik 100x liever geld aan dan aan brakke powerline of wifi alternatieven :)

Ik ben me even aan het oriënteren welk koppelstukje ik ga nemen. Zit er überhaupt verschil tussen? Prijzen gaan van 9 euro bij conrad.nl tot 1 euro bij dealextreme.
De dure 9 euro koppelstukjes zijn afzetterij of bedoelt om mee te gooien en smijten. Als het stil ligt is er weinig verschil. De DX blokjes doen het net zo goed, maar minder stevig.

I've visited the Mothership @ Cupertino

• sloth
  • Niet online
Bedankt! Het komt gewoon stil te leggen, dus zo even bestellen bij DX :)

Ik merk net op dat de platte netwerkkabel die ik bij Conrad wil bestellen STP is.
Moet je hiervoor dan afgeschermde rj45 jacks gebruiken?

[ Voor 9% gewijzigd door sloth op 07-01-2012 17:53 ]

Verwijderd

Nee hoor :)

Hoewel het wel eigenlijk hoort bij shielded kabel. Zou ook nog kunnen dat die kabel te dik is voor standaard RJ45. Of dat je juist connectors voor platte kabels nodig hebt, weet niet zeker of dat soort kabel zonder meer in standaard RJ45 connectors past.

[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2012 23:35 ]

Pagina: 1