Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Joomla template voor oude mensen

Pagina: 1
Acties:
  • 362 views

• clogie886
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-10 04:31
Hallo,

Misschien is de titel niet zo netjes maar ik wist er geen ander draai aan te geven.

Heb al een hele avond zitten zoeken maar krijg niet een antwoord dat ik kan gebruiken.

Wat is het probleem.

Ik ben sinds een paar maanden Super Admin van een Joomla site (hiervoor geen enkele ervaring met Joomla).

Deze site heb ik nu aardig onder de knie maar een groot aantal gebruikers klaagt steen en been.

Wat is het probleem, de leeftijd van mijn gebruikers is 60, 70, 80 jaar en ouder die blijven maar klagen dat het allemaal 'zo moeilijk' is

Is er een template special voor deze 'oude' mensen met grote letters, grote druk knoppen, platte structuur, overzichtelijk (dus geen lagen diep voordat je er ben) etc etc

Hopelijk kunnen jullie met wat templates aanraden

Wij draaien Joomla versie 1.5.25

Clogie

De overheid is niet de oplossing maar de oorzaak van veel problemen.

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-11 00:35
Je kunt je template misschien heel simpel houden door alleen een menu te maken aan de linkerkant.
Eventueel kun je het menu altijd "uitgeklapt" laten zijn, zodat je ook de onderliggende lagen meteen ziet.
Een beetje zoals op mijn soort van testsite. (alleen het menu, voor de rest is hij veel te onrustig voor oude mensen :+ )

Welke site gaat het om, dan kunnen we misschien betere tips geven.
De grote knoppen (in het menu) kun je maken door in bijvoorbeeld in plaats van tekst gewoon wat grotere plaatjes te maken en die als menu-afbeelding te gebruiken (en de tekst dan weglaten).

• clogie886
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-10 04:31
Bedankt voor de tip, zal hier zeker naar kijken.

Was echter in de veronderstelling dat er een joomla template was waar dit allemaal standaard in zou zitten.

Ga verder met zoeken en zal zeker kijken naar jou voorbeeld.

De site die ik beheer is niet iets wat ik wil delen met andere mensen, ben het niet eens met de layout

Kan ik niets beters vinden dan is dit een start.

Bedankt voor de tip!

De overheid is niet de oplossing maar de oorzaak van veel problemen.

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Kan je zelf niet iets simpels in elkaar flansen? *snip* Klanten werven doe je maar elders; en "mail/dm me" is ook nog eens ongewenst

[ Voor 78% gewijzigd door RobIII op 10-01-2012 19:05 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Sorry, maar dit valt gewoon onder Waar vind ik...?. In de Devschuur hebben we 't over zélf maken; kant-en-klare templates zoeken kun je prima zelf (gebruik google of 1 van de talloze Joomla template sites).

Ga je zelf aan de slag met een nieuwe template en je hebt concrete vragen over html/css/etc. dan ben je hier uiteraard van harte welkom met een nieuw topic; zorg dan even dat je onze Quickstart daarbij hanteert :Y) Wil je 't uitbesteden dan kun je eens een kijkje nemen in Devschuurder werven? Gebruik Vraag & Aanbod! ;)

Verder: het leest een stuk rustiger als je niet na elke zin 2 enters geeft ;) Probeer een beetje in alinea's te werken.

[ Voor 50% gewijzigd door RobIII op 10-01-2012 19:01 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.