Toon posts:

netwerkkaart neemt geen ip aan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een stel nic's met utp aansluiting, 2 3coms en een realtek alleen als ik die dingen in een pc zet en ik hang mun utp kabel er aan van upc dan nemen ze geen van alleen een ip aan heeft iemand een idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehm, brand je groene lichtje achteraan op de nic, is er connectie tussen de twee devices maw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:42

DarkSide

theres no place like ::1

1) zijn je kaarten wel geinstalleerd
2) welke kaart heb je van upc gehad? hier zit een mac adres op wat upc gebruikt om je een ip adres te geven. Als die niet bekend is bij upc zal het nooit werken

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
3com kaarten hebben geen lampjes tenminste deze niet de realtek knalt gelijk zijn lampie aan en de hub waar de kabel heengaat geeft ook een verbinding aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen nic van upc gehad voorheen was dit van de plaatselijke provider en is opgekocht en ik heb indertijd gewoon zelf een nic gekocht. maareh die nic staat dus als het ware "geregistreerd" bij upc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffercomputer
  • Laatst online: 06-09 12:24
Heb je je computer naam wel goed staan in netwerk identificatie ? Hier bij @home moet dat nl goed staan om een IP te verkrijgen

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 14:42

DarkSide

theres no place like ::1

wat komt er te staan als je ipconfig in je dos box intypt?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als ik ipconfig in typ dan zegt ie: de opdracht of bestandsnaam is onjuist :)

ow ja netwerk identificatie maakt niets uit bij upc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet versturen ofcoz maar geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
winipcfg is wel geinstalleerd als je in windhoos namelijk winipcfg opent dan krijg je keurig te zien dat er een 3com kaart inzit en dat het ip 0.0.0.0 is evenals het subnetmasker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehm

als die allemaal 0 zijn is er wel degelijk een probleem hoor

staan je instellingen onders windows wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja dat zit wel goed met die instellingen
en dat het niet goed is dat ze op 0 staan dat snap, das nou precies mijn probleem
ze nemen geen ip aan dus er komt geen ip te staan
kijk ik heb wel vaker dat ie nadat ik geboot heb geen ip heeft maar dan klik je op vernieuwen en heb je een ip en dat is nu niet zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan gaat ie nog niet op 0.0.0.0 staan. Eerder op 196.254.0.1 ofzoiets. Verzint ie zelf een adres...
Pagina: 1