• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-02 19:24
Hoi ik heb al ongeveer 2 jaar een Palit GTX260 Core216SP

en sinds kort krijg ik een hoop artifacts en driver crashes en soms ook BSODS met de melding Driver IRQL is not less or equal.

de BSOD heb ik met mijn GTX9800+ ook is gehad en toen was het een kwestie van oude drivers verwijderen en de nieuwste erop. dus uiteraard heb ik dat geprobeerd bij mijn GTX260.

In Totaal bestaat mijn systeem uit:

-Coolermaster CM690 case alle fans van case zijn gevuld met Coolermaster 120mm blue led fans.
-Phenom II X4 B50 dus een geunlockte X2 550 het betreft de non black edition.
-Cooler Master V8 CPU Cooler.
-12 GB DDR3 1333mhz van Team Elite. zilveren stickjes exacte type geen idee.
-MSI 770-G45 AM3 Moederbord.
-Coolermaster RealPower 620 Watt. voeding is 80+ bronze.

Wat me opgevallen is is dat artifacten vooral voorkomen als mijn screensaver stopt.

Verder staat de pc altijd aan zo'n beetje en word er erg veel op gegamed.
Systeem is 24 uur Prime95 stabiel ook met overclock op de proccesor. met overclock is mijn proccesor overgeclockt naar 3.56GHZ hoger wil die niet zonder giga volts te geven. en het is algemeen bekend dat geunlockte CPU's vaak minder lekker overclocken en rond 3.6GHz instabiel worden zo ook de mijne. 3.56GHZ is bij mij de absolute muur.

Wat ik al heb gedaan: 1 drivers verwijdert. en nieuwe geinstalleerd direct vanaf de site van Nvidia.= probleem bleef bestaan.
2. verse Win7 ultimate x64 install. met nieuwste drivers.= probleem bleef bestaan.
3. rondgezocht op forums.= kan niet veel vinden over uitval GTX2xx series kaarten. wel over 8xxx serie kaarten.

Mischien dat 1 van jullie wel iets weten wat ik niet weet. Iedere hulp is in ieder geval zeer welkom.

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-01 13:50

Liveshort

Certified Crazy Person

Mijn oude 2600XT vertoonde deze problemen ook. Hij had een poosje opwarmtijd nodig, zodat na een minuut of 5-10 de artifacts verdwenen. Na een week of 3-4 is de kaart de pijp uitgegaan en heeft het nooit meer gedaan. Ik heb 3 volle jaren van deze kaart genoten en hem tot het uiterste gedreven met onder andere BC2 en hij heeft het toen opgegeven. Ik kan er niet zoveel anders van maken dan dat je kaartje aan het overlijden is.

Overigens, komen de artifacts ook voor op screenshots? Zo ja, dan is het inderdaad je videokaart. Mocht dit niet het geval zijn kan het ook je monitor zijn. Dan kun je het bovenstaande verhaal vergeten.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-02 12:20

Mavamaarten

Omdat het kan!

Hoe warm wordt je kaart?

Android developer & dürüm-liefhebber

• blamauci
44 graden idle en rond de 80 op load

net een 15 min benchmark burn in gedraaid op furmark.

44 graden idle en 84 graden was het maximum.

dan staat de fanspeed van mijn kaart automatisch op 62% en daar blijft hij dan ook.

[ Voor 72% gewijzigd door blamauci op 07-01-2012 15:17 ]

• blamauci
ik mag hopen van niet dat mijn kaart aan het overlijden is. toen ik deze kaart 1,5 tot 2 jaar geleden kocht was het een duur kreng ik kocht een gtx2xx kaart vlakvoor fermi:(

Volgens Palits doos toen zat er 5 jaar garantie op. alleen ik heb geen bon meer:(

enig idee hoe ik mijn garantie alsnog zou kunnen verhalen?

nieuwe kaart kopen is namelijk echt geen optie. aangezien ik diep in de schuldsanering zit. en mijn moederbord heeft geen onboard kaart.

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-02 20:53
Het lijkt er toch een beetje op dat de kaart op z'n laatste benen loopt. Misschien kan je nog proberen hem te underclocken of te overvolten met msi afterburner.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• blamauci
haarbal schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 15:59:
Het lijkt er toch een beetje op dat de kaart op z'n laatste benen loopt. Misschien kan je nog proberen hem te underclocken of te overvolten met msi afterburner.
maar is 2 jaar voor een videokaart niet heel weinig??

ik heb nog ergens een X19xx Ati AGP kaartje liggen in een pc die ik niet meer gebruik ding is zo oud als wa en werkt nog perfect. zo ook de 440MX nvidia uit het jaar nul van mijn broertje.

over afterburner: afterburner laat me geen voltages aanpassen en underclocken heeft geen zin

• haarbal
Afterburner laat je wel voltages aanpassen hoor, ga naar settings en vink "unlock voltage control" aan

force constant voltage is misschien ook wel aardig om te proberen.

Als dat niet helpt kan je hem altijd nog in de oven gooien :)

en idd, 2 jaar is wel weinig voor zo'n kaart, maar je hebt de bon niet meer? heb je nog een factuur in de mail staan o.i.d. of heb je hem in een "echte" winkel gekocht?

[ Voor 66% gewijzigd door haarbal op 07-01-2012 16:06 ]

• blamauci
nope als ik dat aanvink krijg ik nog steeds niks in het voltage gedeelte van msi afterburner.

het vakje waar het voltage in zou moeten staan blijft ook leeg en de schuif blijft grijs dus kan hem ook niet verplaatsen

[ Voor 40% gewijzigd door blamauci op 07-01-2012 16:08 ]

• haarbal
Vaag, is het geen standaard 260 dan? bij mijn (allebei geen msi) gtx260 c216's gaat het gewoon. Maar bij jou verschijnt de slider niet?

Je draait de laatste beta?

[ Voor 10% gewijzigd door haarbal op 07-01-2012 16:11 ]

• blamauci
het is een Palit GTX260 Core216 SP Superclocked dus nee niet echt een standaard GTX260 nee.

Hij heeft een standaard overclock naar 625MHZ en een custom PCB en custom cooler

• haarbal
Tsjah, als underclocken niet werkt dan had dit waarschijnlijk ook niet gewerkt. Bovendien als je driver crasht en "recovert" draai je op failsafe clocks en moet je je pc opnieuw opstarten om weer op normale clocks te komen.

Als je de kaart koelhoudt door de fan op 100% te forceren en je kastdeur open te gooien heb je de crashes ook?

Als je echt bij je voltages wil kan dat misschien nog met Nibitor

• blamauci
haarbal schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 16:03:
Afterburner laat je wel voltages aanpassen hoor, ga naar settings en vink "unlock voltage control" aan

force constant voltage is misschien ook wel aardig om te proberen.

Als dat niet helpt kan je hem altijd nog in de oven gooien :)

en idd, 2 jaar is wel weinig voor zo'n kaart, maar je hebt de bon niet meer? heb je nog een factuur in de mail staan o.i.d. of heb je hem in een "echte" winkel gekocht?
ik heb hem in een echte winkel gekocht:P

in den bosch bij computerland ofzoiets. bij de mycom hadden ze geen drol op dat moment.
en volgens mij is het niet het soldeer probleem bij de gtx2xx serie dus in de oven is denk ik niet handig.

Edit net de BETA drivers van nvidia geinstalled nog geen problemen gehad:P ook niet meer met screensaver en nu een half uur in een test met Furmark ook maar 70 graden ipv 84.
mischien waren de oude ''nieuwe'' drivers een probleem

[ Voor 13% gewijzigd door blamauci op 07-01-2012 17:24 ]

Pagina: 1