Toon posts:

Maximaal aantal verbindingen met router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
we hebben hier dus een router, livebox 1.1 zo'n wit geval, bekend van de reclame van 10 jaar geleden.
Het probleem is dus dat het niet mogelijk is om meer dan 4 apparaten een verbinding met internet te maken.
Ook als een van deze apparaten uit staat is het niet mogelijk om met een ander apparaat verbinding te krijgen.

Mijn vraag is dus of het mogelijk is om met meer dan 4 apparaten verbinding te krijgen, of dat ik toch meer druk op mn pa uit moet oefenen om zsm beter internet te gaan regelen.

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:40
Heb je gewoon internetpoortjes te weinig? If ja, koop een switch
Of kan je, als je bijvoorbeeld 4 bekabelde pc's hebt, geen verbinding meer maken met bijv Wi-Fi?

Verwijderd

Topicstarter
het zijn 3 pc+mobiel draadloos verbonden met dat geval en nu kan er niet nog een mobiel + tv + bluray speler bij.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:08

lier

MikroTik nerd

Kan je ajb eens uitleggen waarom je niet meer dan 4 apparaten kan gebruiken?

- Geeft je ISP maar maximaal 4 publieke IP adressen uit?
- Is je DHCP scope te klein (4 adressen)?
- Kom je poorten tekort?

Beter internet kan nooit kwaad (betere provider lijkt me realistischer) evenals een betere probleem omschrijving ;)

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Die Liveboxen zijn ondingen, ken kennissen die er een hadden, niets anders dan problemen vooral in het begin....als ze het eenmaal doen dan gaat het wel aardig. Vraag om een nieuwe modem/router van je isp en laat ze ervoor zorgen dat alles het weer doet (check internet, digitale telefonie en digitale tv als jullie daar nu ook al gebruik van maken)......

Verwijderd

Topicstarter
op dit moment zijn er 4 apparaten die gebruik maken van het internet. Als je nu met een 5e apparaat verbinding probeert te maken komt er te staan, verbinding maken....... mislukt...... en dat wordt dan herhaald.
maar ik kan dit wel als reden gebruiken om over te stappen op glasvezel of iets in die richting. want ik zie niet dat dit probleem makkelijk op te lossen is

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:08

lier

MikroTik nerd

Komt haast over als een "een nieuwe auto kopen omdat de benzine in de oude op is". Heb je geen nerd/IT vriendjes >:) die kunnen achterhalen waar dit door komt en kunnen verhelpen? Kans is aanwezig dat het probleem bij een andere Internet oplossing blijft.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Wat is het IP adres van een machine welke (wel successvol) is verbonden met je livebox?

Verwijderd

Topicstarter
Joolee schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 15:21:
Wat is het IP adres van een machine welke (wel successvol) is verbonden met je livebox?
hoe kan ik dit snel vinden, zonder bij elk apparaat dit apart te gaan checken.
op deze pc is het 192.168.1.12
laptop is 192.168.1.11
mobiel ?
andere pc 192.168.1.10

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2012 15:37 ]

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
"Nieuwe auto kopen als de benzine op is".
De originele uitspraak was: "Nieuwe auto kopen als het asbakje vol is".

Maar ontopic, een router van 10 jaar oud heeft wel het risico dat hij te traag is voor de huidige mogelijkheden.
Maar als dit geen bezwaar is of als dit niet het geval is, dan moeten meer aansluitpunten (is al aangeroerd) inderdaad geen enkel probleem zijn. Gewoon de allersimpelste switch op een van de poorten en je hebt er een aantal bij. En op die switch kan dan gewoon een kabel worden aangesloten naar een andere verdieping om aldaar nog een switch te plaaten. Toen mijn dochters nog thuiswonend waren heb ik dit ook zo opgelost, geen probleem.

Het enige wat je nog dwars zou kunnen zitten is de verdeling door de router van je lokale ip-adressen. De taak van de router is om deze toe te wijzen, hetzij alles automatisch met DHCP-enable en op DHCP voldoende adressen ingesteld, hetzij DHCP-disable en elke PC zelf een IP-adres toewijzen. Is iets lastiger want je moet ook denken aan gateway-adres en subnetmasker.

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-02 15:24
Ik haak hier even op in, zonder het topic te kapen, maar mijn probleem lijkt er heel erg op.

Op het draadloze netwerk van mijn ouders kunnen van de één op andere dag niet meer dan één apparaat tegelijk.

Er ligt kabel-internet met apart modem en een WRT54G router. Voorheen met ADSL ook al dit probleem. Dus afhankelijk van provider/ type modem.
  • De WRT54G is al eens naar zijn fabriekinstellingen gezet.
  • IP modem zit op 192.168.1.1, router zit op 2.1
  • DHCP Server enabled, maximum users 155
  • Channel 6
  • WPA TKIP security
Na reset router werkt alles weer prima, maar na een paar dagen kan het zo maar zijn dat er weer slechts één draadloos apparaat verbonden kan worden. Draadloze apparaten die er op moeten en soms dus ook kunnen zijn: een tablet, twee smartphones, één pc, één laptop.

Nogmaals 50% van de tijd werkt het prima, 50% van de tijd moet je even resetten, en dan loopt het ook weer... dát is dus het vreemde. Iemand ideeën?
Pagina: 1