Toon posts:

MBP 13" MiniDisplay-to-HDMI geeft wisselend sneeuw/beeld

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gister heb ik mijn MBP 13",(feb 2011), een prachtig ding.
Ik loop alleen tegen problemen aan wanneer ik met mijn MiniDisplay-to-HDMI de Mac op mijn tv wil aansluiten. Ik krijg namelijk steeds een paar seconden beeld op de tv en een paar seconden sneeuw, dit wisselt steeds af en is onafhankelijk van hoe ik de miniDisplayport hou, het contact op zich lijkt dus goed te zijn.
Met een andere laptop heb ik de HDMI-kabel en de tv kunnen checken, deze werken prima.

Enig idee wat er hier fout gaat?

Ik heb gebruik deze (nieuwe) kabeltjes:
http://www.kabeltje.com/mini-displayport-naar-hdmi-verloopkabel-020-meter-p-1778.html

en
[url=http://www.kabeltje.com/hq-hdmi-high-speed-kabel-1-meter-pf-1731.html[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik zelf ook een tijdje last van gehad, heb je de update naar 10.7.2 al uitgevoerd? Hier zat namelijk ook een Displayport fix in, ik heb er na de update iig geen last meer van gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de tip, hij staat nu nog op 10.7. Ik ben 'm nu aan het updaten, ik laat het weten of het wat uitmaakt. Bedankt voor de snelle reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de update naar 10.7.2 uitgevoerd, maar na de herstart blijf ik hetzelfde probleem houden.

Heeft iemand anders hier nog ideeën voor of is mijn enige optie om naar een Apple-store in de buurt te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-09 19:08
Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 15:09:
Ik heb de update naar 10.7.2 uitgevoerd, maar na de herstart blijf ik hetzelfde probleem houden.

Heeft iemand anders hier nog ideeën voor of is mijn enige optie om naar een Apple-store in de buurt te gaan?
Ik zou gewoon even naar een APR in de buurt gaan om even een ander kabeltje te testen. Heb ook tijden mijn MBP 13" (Mid-2009) aan een extern gehangen met een miniDP-DVI kabel van ebay, toen had ik ook af en toe dat mijn beeld ineens overging naar sneeuw. Moest ik de kabel eruit halen en weer erin doen en dan deed hij het weer. Op internet zijn wel meerdere gevallen te vinden met hetzelfde euvel. Dus waarschijnlijk is je kabel gewoon slecht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Ik had er ook last van (kort) met mijn DealExtreme neppe kabeltje. Maar na een reboot en opnieuw insteken werkt die goed. Dat was trouwens met een mini-DP->DVI blokje. Maar dat is praktisch hetzelfde als de HDMI.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, eens kijken naar een beter kabeltje bij de APR dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MDP naar HDMI kabeltje gehaald bij een APR in Utrecht. Probleem verholpen, ligt dus inderdaad een crappy kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:52:
MDP naar HDMI kabeltje gehaald bij een APR in Utrecht. Probleem verholpen, ligt dus inderdaad een crappy kabeltje.
Ook die dingen gaan stuk. Zowel de nepperts als de echte Apple dingen :)

I've visited the Mothership @ Cupertino

Pagina: 1