Wifi signaal te zwak

Pagina: 1
Acties:

• bad-karma
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-06-2024
Ik loop nu al een jaar aan te modderen met een slechte wifi verbinding. Ik heb een Thomson TG712 modem van online en mijn computer staat in de slaapkamer op nog geen 8 meter afstand van het modem, als je de deur openlaat kun je m praktisch zien staan, dus aan een te grote afstand ligt t niet.

Ik heb de USB wifi stick eerst verlengd met een usb verlengkabel om te zien of er ruis is, als ik m in de deuropening zet wordt t signaal iets sterker , maar dit zou natuurlijk niet uit moeten maken. Het signaal bleef matig over t algemeen. Met downloaden zakte de verbinding vaak na 5 tot 10 minuten terug naar 100 kb/s. Dan opnieuw verbinden en dan weer na 5 a 10 minuten terug naar 100kb/s.

Ik heb toen een andere USB stick gekocht (Ander merk, Zyxel of zoiets) in de hoop dat t beter werd, maar steeds dezelfde resultaten.
Toen heb ik een router tussen het modem gezet, maar nog steeds is het slecht.

Ik wil wel eens weten hoe dat kan, heeft iemand tips of suggesties? ipv wifi stick, zo'n interne kaart nemen misschien??

MVG , Niels :)

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-02 22:26
Hoe is het ontvangst van andere WiFi signalen?

Wellicht is de antenne van de modem/router stuk.

Vraag aan een vriend of die een keer wilt langskomen met een laptop of probeer die USB wifi bij iemand anders uit.

[ Voor 38% gewijzigd door peak op 07-01-2012 12:59 ]

• bad-karma
All wifi signalen zijn bagger, die van modem zelf, en van de router. ik heb trouwens van online (per vergissing) twee modems toegestuurd gekregen, dus die mogelijkheid is ook uit te sluiten.

[ Voor 11% gewijzigd door bad-karma op 07-01-2012 13:07 ]

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Gebruik voor een vaste verbinding altijd een vaste kabel, dan heb je dit soort problemen niet.

Wat betreft je probleem, Heb je voor je huidige of vorige USB Wifi stick speciale software geïnstalleerd of gebruik je de standaard Windows mogelijkheden om te verbinden met een draadloos netwerk?

Aangezien je al een andere USB Wifi stick hebt geprobeerd ligt het probleem hoogstwaarschijnlijk aan je router. Je kunt proberen bij je provider een nieuw modem te krijgen, meestal doen ze daar niet zo moeilijk over als je je abbo gelijk voor een jaar verlengd. Anders kun je ook van bijv. TP-Link een extra router/access point kopen en deze gebruiken als dedicated access point. (hierover meer informatie als je besluit dit te doen)
In dat geval zou ik er ook gelijk voor zorgen dat je een USB Wifi stick hebt welke ondersteuning heeft voor Wifi N netwerk.

Als reactie op je laatste post:
Heb je heeel toevallig een huis met muren van gewapend beton? Dat is een metalen raamwerk in je muren wat erg slecht is voor radiosignalen. Een metalen kast of deurpost kan ook tegenwerken. Dan is het helemaal aan te raden te upgraden naar een N netwerk.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 11:44
Probeer eens een ander Wifi-kanaal, misschien heeft dat invloed?

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 00:03
Inhakend op bovenstaande: Probeer eens te scannen hoe sterk jouw signaal en de andere signalen in de buurt zijn met bijvoorbeeld inssider.

Hiermee kun je zien hoe druk het kanaal is waar je op aan het zenden bent.

• bad-karma
Verschillende Wifi kanalen al geprobeerd zonder succes.

Geen gewapend beton , eerder gewapend karton, we wonen in een chalet op een recreatiepark.

Ik heb een wifi g stick nu, maar de drivers heb ik zowel de windows standaard als de bijgeleverde geprobeerd. De sticks zijn wel ontworpen voor windows XP, maar er zijn vista 64 drivers voor te krijgen. Ik heb ook wel eens drivers gevonden via Driver genius, maar daar kreeg ik een blauw scherm van in windows 7 64.

ik ga denk ik eerst online eens bellen voor een ander modem en anders stap ik wel over naar xs4all.

• bad-karma
heb net inssider geprobeerd. Waar moet ik op letten, of kan ik een rapportje/screenshot hierop posten??

laat ik t zo zeggen, er hangen hier 2 a 3 wifi kanalen in de lucht die van het recreatiepark zijn (kun je op via abonnement) En dat signaal is bijna net zo sterk als mijn signaal thuis.

[ Voor 47% gewijzigd door bad-karma op 07-01-2012 13:35 ]

• Qua Salébra
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-04-2022
1. Probeer eens een live Linux distributie. De meeste hebben ondersteuning voor Wifi ingebouwd.
2. Probeer het met een andere computer. Soms komt een voeding nogal precies als het om Wifi gaat.
3. Herstart beide routers met factory default settings en probeer het opnieuw
4. Probeer online te komen op een ander netwerk.
5. Check met andere Wifi apparaten zoals je telefoon.
6. Indien nog steeds problemen, check op andere plaatsen in huis. Kijk hoe ver het signaal gaat met een laptop/telefoon. Een normaal Wifi netwerk is tientallen meters buiten huis nog bruikbaar.

• Tr3b0r
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-09-2024
Probeer, als je toch in dezelfde ruimte zit als je router de A-band eens uit. De G-band is te storingsgevoelig, magnetron, radar, alarminstallaties, er zitten tegenwoordig teveel mensen op de zelfde kanalen.WiFi is een shared medium, en als de 3 gangbare wifikanalen 1,6,11 van het recreatiepark in de b-modus draaien, dan blijft er weinig over voor jou G-routertje.

A-band heeft hier veel minder last van, en in combinatie met N is het bereik ook een stuk beter.

Suc6

Verwijderd

vast een zeker een domme vraag maar waarom alleen de kanalen 1, 6 en 11? En 2, 3, 4 enz dan?

• bad-karma
Ik kan geen A band kiezen denk ik, alleen 802 b/g of alleen B of G. En ik zit op kanaal 6

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-02 17:51
bad-karma schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 14:49:
Ik kan geen A band kiezen denk ik, alleen 802 b/g of alleen B of G. En ik zit op kanaal 6
Op welk kanaal/kanalen zit de wifi van het recreatiepark? Ik vermoed dat je daar nogal wat interferentie van ontvangt.
Zoals eerder ook al geopperd: als het een vaste verbinding is, leg dan ook gewoon een vaste kabel. Misschien moet je even 10 euro investeren in kabelgootjes en doe het zelven, maar dat is stukken minder werk dan al dat gekloot met wireless.

• bad-karma
Ik vang op Wifistite- 2,3, en 5, die zitten op kanalen 1, 5 en 11. ik zit dus op kanaal 6. Kheb online net gemaild of ze een ander modem hebben, en anders ga ik naar xs4all.

Ik weet dat LAN veel beter is , maar dat is gezien de constructie en vormgeving van ons huis geen optie.
Ook de ''schoonheidscommisie'' (mijn vriendin) zou een kabelgoot zowiezo afkeuren.

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-12-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 14:05:
vast een zeker een domme vraag maar waarom alleen de kanalen 1, 6 en 11? En 2, 3, 4 enz dan?
Elk kanaal is effectief 22 Mhz wijd zoals te zien op onderstaande figuur.
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8c/2.4_GHz_Wi-Fi_channels_(802.11b%2Cg_WLAN).svg

De 1-6-11 regel wordt toegepast omdat in deze gevallen het minst kans is op overlap (interferentie) tussen de kanalen. Onderstaande figuur, maakt het nog iets duidelijker met kleurtjes ;)
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/ac/2.4_GHz_Wi-Fi_channels_%28802.11g_WLAN%29.svg

De wireless n-standaard laat zelfs toe de bandbreedte te verhogen door 40 Mhz te gebruiken ipv 20 Mhz, wat natuurlijk de lokale interferentie niet ten goede komt. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door c-mattic op 07-01-2012 15:07 ]

• cryforhelp
Mooi plaatje c-mattic! Ik wist niet dat 14 zoveel verderop zat. Het loont dus wel om wat firmware hacks uit te voeren en alles op kanaal 14 te zetten. Het is een klein beetje niet toegestaan, maar voor je wifi zul je niet direct de OPTA aan de deur hebben bonzen. ;)

TS: Ik zou dus kanaal 8 of 14 eens proberen, waarbij het wat meer moeite gaat kosten om alles op 14 te krijgen, maar het is niet onmogelijk, meestal.

Overigens heeft een ander modem van online of van xs4all precies hetzelfde probleem. Wat je wél kan helpen is een N-netwerk gebruiken in 5ghz gebied. Daar zal het een stuk rustiger zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door cryforhelp op 07-01-2012 15:29 ]

• bad-karma
Overigens heeft een ander modem van online of van xs4all precies hetzelfde probleem. Wat je wél kan helpen is een N-netwerk gebruiken in 5ghz gebied. Daar zal het een stuk rustiger zijn.
Hoe kan ik een n netwerk gebruiken dan? hoe moet ik dat instellen?

• cryforhelp
bad-karma schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 15:47:
[...]

Hoe kan ik een n netwerk gebruiken dan? hoe moet ik dat instellen?
Als je modem of je router dat kan, dan moet je het daarin ergens instellen. Maar daarvoor moet de hardware dan wel geschikt zijn.
edit:
Anders heb je een AP nodig om achter het modem te hangen zoals deze (goedkoopste met 5Ghz: pricewatch: Motorola AP650

En een netwerkkaart die dat ook aankan, als ik zo in de PW kijk zijn die nog redelijk prijzig.
Ik snap eigenlijk niet waarom de constructie van een chalet (stacaravan zonder wielen?) het moeilijk maakt om een kabel aan te leggen. Ik blijf erop hameren, omdat alleen kabels betrouwbaar zijn

[ Voor 43% gewijzigd door cryforhelp op 07-01-2012 16:03 ]

Verwijderd

c-mattic schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 15:06:
[...]

Elk kanaal is effectief 22 Mhz wijd zoals te zien op onderstaande figuur.
[afbeelding]

De 1-6-11 regel wordt toegepast omdat in deze gevallen het minst kans is op overlap (interferentie) tussen de kanalen. Onderstaande figuur, maakt het nog iets duidelijker met kleurtjes ;)
[afbeelding]

De wireless n-standaard laat zelfs toe de bandbreedte te verhogen door 40 Mhz te gebruiken ipv 20 Mhz, wat natuurlijk de lokale interferentie niet ten goede komt. ;)
Ik weet niet zeker of ik je begrijp. Hier gaan wij dus vanuit dat men braaf tussen kanaal 1 en 6 en 11 kiest? Dan overlappen wij elkaar allemaal niet? Zo bedoel je dat?

Ik woon in een flat en zo te zien op inSSIDer zitten de meeste mensen op kanaal 1, sterker nog, niemand heeft 300N en ik als enige wel. Ergens heeft iemand kanaal 6 en dat is het. Het maakt voor mij niet uit welke kanaal ik kies, de aantal procent onvangst blijft gelijk.

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-12-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 17:13:
[...]

Ik weet niet zeker of ik je begrijp. Hier gaan wij dus vanuit dat men braaf tussen kanaal 1 en 6 en 11 kiest? Dan overlappen wij elkaar allemaal niet? Zo bedoel je dat?
Correct.
Al klopt deze stelling wetenschappelijk niet volledig volgens Wikipedia, aangezien in labo's is aangetoond dat de 22 Mhz soms wordt overschrijden door apparatuur. Maar dat terzijde :)
Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 17:13:
[...]
Ik woon in een flat en zo te zien op inSSIDer zitten de meeste mensen op kanaal 1, sterker nog, niemand heeft 300N en ik als enige wel. Ergens heeft iemand kanaal 6 en dat is het. Het maakt voor mij niet uit welke kanaal ik kies, de aantal procent onvangst blijft gelijk.
Ik vermoed dat je de procenten (of streepjes) bedoelt die Windows, Linux, Mac je toont? Geen idee hoe die worden berekend.
In InSSIDer 2.0 (http://www.metageek.net/products/inssider/) geven de grafieken de amplitude (dB) weer. In het kort hoe hoger de grafiek van jouw draadloos signaal en hoe stabieler die grafiek blijft (dus niet continue sterk op en neer gaand), hoe beter en stabieler je draadloos signaal is.

Deze software gebruikt jouw draadloze netwerkkaart die alleen routers kan detecteren. Maar ook andere apparaten maken gebruik van het draadloos spectrum (microgolfovens, draadloze detectoren, bluetooth, draadloze koptelefoons, draadloze telefoons, draadloze muizen,...) en kunnen een bron zijn van interferentie. Weliswaar kan via een spectrum analyse-apparaat (lijkt op usb-stick met antenna) ook deze interferentie in kaart brengen.

Uit ervaring probeer ik altijd met draad te werken. En als het pas echt niet mogelijk is, ga ik over op draadloos. En dan nog is het vooral trial-and-error (laptop op verscheidene plaatsen testen, interferentie draadloze apparatuur checken door aan en afzetten en dan eventueel oplossing zoeken). Maar vooral leg ik me er meestal bij neer dat het nooit perfect wordt...

Sinds kort zijn er ook routers die op de 5Ghz-band werken en (in theorie) veel minder last hebben van deze interferentie (aangezien de meeste draadloze apparaten hedendaags nog geen gebruik maken van 5Ghz). Maar het blijft draadloos.

Kortom, ik zou je graag helpen, maar zoals je ziet is het niet zo gemakkelijk.

Verwijderd

@c-mattic: ik ga verder in DM want het begint offtopic te worden omdat ik mijn eigen zaken erbij haal.

• cryforhelp
c-mattic schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 17:54:
[...]

Correct.
Al klopt deze stelling wetenschappelijk niet volledig volgens Wikipedia, aangezien in labo's is aangetoond dat de 22 Mhz soms wordt overschrijden door apparatuur. Maar dat terzijde :)

[...]

Ik vermoed dat je de procenten (of streepjes) bedoelt die Windows, Linux, Mac je toont? Geen idee hoe die worden berekend.
In InSSIDer 2.0 (http://www.metageek.net/products/inssider/) geven de grafieken de amplitude (dB) weer. In het kort hoe hoger de grafiek van jouw draadloos signaal en hoe stabieler die grafiek blijft (dus niet continue sterk op en neer gaand), hoe beter en stabieler je draadloos signaal is.

Deze software gebruikt jouw draadloze netwerkkaart die alleen routers kan detecteren. Maar ook andere apparaten maken gebruik van het draadloos spectrum (microgolfovens, draadloze detectoren, bluetooth, draadloze koptelefoons, draadloze telefoons, draadloze muizen,...) en kunnen een bron zijn van interferentie. Weliswaar kan via een spectrum analyse-apparaat (lijkt op usb-stick met antenna) ook deze interferentie in kaart brengen.

Uit ervaring probeer ik altijd met draad te werken. En als het pas echt niet mogelijk is, ga ik over op draadloos. En dan nog is het vooral trial-and-error (laptop op verscheidene plaatsen testen, interferentie draadloze apparatuur checken door aan en afzetten en dan eventueel oplossing zoeken). Maar vooral leg ik me er meestal bij neer dat het nooit perfect wordt...

Sinds kort zijn er ook routers die op de 5Ghz-band werken en (in theorie) veel minder last hebben van deze interferentie (aangezien de meeste draadloze apparaten hedendaags nog geen gebruik maken van 5Ghz). Maar het blijft draadloos.

Kortom, ik zou je graag helpen, maar zoals je ziet is het niet zo gemakkelijk.
Dat is mijn ervaring ook, wel is het nadeel dat de reikweidte van zo'n signaal veel kleiner is. De hogere frequentie zorgt ervoor dat hij meer last heeft van muren enzo.

• bad-karma
Kheb inmiddels een nieuw modem. De huwawei HG655d, probleem is ermee opgelost. ;)
Pagina: 1