[Win7] Nieuw systeem loopt vast bij installeren van een OS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBurner
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-12-2023
Sinds afgelopen vrijdag heb ik nieuwe onderdelen binnen voor mijn pc en krijg er tot op heden geen OS op. Heb zowel Windows 7, Windows XP als Server 2008 op proberen te installeren en overal reboot het systeem bij installatie.

In detail:

BIOS ziet alle hardware correct, boot sequence instellen zodat hij van dvd boot. Disc (Windows 7) in de drive, vervolgens druk ik op een toets en er loopt een witte balk op een zwart scherm. Na deze actie komt er een splash screen in blauw met wat takje oid. Hier komt normaal gesproken een kader te staan waar ik kan aangeven in welke taal ik Windows wil installeren. Dit kader komt echter niet en het systeem reboot uit zichzelf. Het zelfde process blijft zich herhalen.

Gebruikte componenten:

- Intel Core i7 2600K 3.4GHz 8MB LGA1155 (nieuw)
- Asus Sabertooth P67 B3 socket 1155 (nieuw)
- Asus GeForce ENGTX560 DC/2DI/1GD5 - 1GB - PCI-E (nieuw)
- Corsair Vengeance - 16GB 1600MHz PC3-12800 (4x4 kit en nieuw)
- Corsair - Professional HX750W - 750 Watt (nieuw)
- OCZ Vertex 2 SSD 60GB 2.5" SATA-300 (uit vorige systeem)
- 2x Samsung 1,5 TB HDD SATA-300 (uit vorige systeem)
- Liteon DVD brander SATA (nieuw)
- Thermaltake Level 10 GT irrelevant, maar ivm met de hot swap poorten. Dit is gewoon rechtstreekt aangesloten op het moederbord dmv sata kabels en zit er dus geen print/backplane tussen.

Mogelijke oplossingen/getest:

- Memtest 2 keer passed;
- Alle installatie disc's zijn goed en ook vandaag nog getest op een ander systeem;
- Alle USB apparaten uit de poorten getrokken en proberen te installeren met een PS/2 toetsenbord;
- Beide SATA controllers in de BIOS uitzetten en met USB proberen te installeren. Hier zou hij dan met een melding moeten komen dat hij geen opslagschrijven ziet. Dit krijg ik dus ook niet te zien;
- Hardeschijven fysiek van de SATA poorten ontkoppelt;
- Installeren van USB drive/stick;
- BIOS instellingen van AHCI naar IDE;
- BIOS instellingen naar RAID (maar geen RAID config. Puur voor de AHCI en hotswap mogelijkheden);
- Nieuwe drivers van de sata controllers in de Windows 7 disc slipstreamen. Ook geen verschil.

Overigens krijg ik bij Windows XP een BSOD. Dit zal dan wel met die drivers te maken hebben. De oude hardware zoals die HDD's en SSD hebben het altijd goed gedaan uit mijn vorig systeem die gister morgen nog gewoon draaide en de week daarvoor een reinstall heeft gekregen met Windows 7 (zelfde installatie disc).

Iemand enig idee? Ik kom er niet meer uit...

Alvast bedankt!

Mvg, Harry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Inderdaad vreemd... Kijk eens op een ander systeem of je harddisk misschien al een partitie heeft? Met een nieuwe harddisk zou er helemaal niets op moeten staan, maar je weet tegenwoordig maar nooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indodraakje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-10 16:31
Ik zou zeggen, Probeer een secure erase om echt alles van je SSD af te halen.

OCZ Secure Erase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBurner
Volgens mij staat die SSD los van mijn probleem. Zonder die SSD heeft het systeem hetzelfde probleem. Bij de normale HDD's hetzelfde. Lijkt me eerder iets te maken met chipset/controllers.

Nou las ik ook iets over een probleem bij de P67 chipsets en een terugroep actie van Intel. Dit is al een jaar terug en lijkt mij niet dat ik een oud bord heb, maar je weet het maar nooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBurner
Momenteel is Windows 7 64 bit aan het installeren op de pc en lijkt allemaal goed te gaan.

Het probleem zit hem in het geheugen. Dit is weliswaar goed bij een memtest, maar Windows lijkt het niet leuk te vinden. Heb er nu 8 GB in ipv 16. Het geheugen is al een uit het systeem geweest, maar blijkt dat ik niet het geheugen in de eerste bank heb gezet.

Het detecteren van de schijven in de Windows installatie duurt wel erg lang naar mijn idee. Dit was met mijn oude pc niet zo. Dit kan misschien komen doordat dit moederbord/controller een HDD probeert te vinden op de loze kabels. Heb kabels aangesloten op het moederbord naar de hotswap bay van mijn Thermaltake kast zonder daar schijven aan te hangen.