Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• willyb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-11 19:58
Een beetje besparen op je energiekosten kan nooit kwaad en nu merk ik dat ik nogal veel loop te stoken terwijl ik niet thuis ben. Dat wil ik graag oplossen.

Nu zoek ik een thermostaat:
- kan vertellen wat de binnen, buiten en ingestelde temperatuur is.
- op afstand kan bedienen (met bijvoorbeeld iPhone)
- zelf bijna geen stroom verbruikt
Daarnaast moet het apparaat het liefst ook meteen lampen enzo kunnen aan/uit zetten in mijn huis.

Zo kan ik hem even wat naar beneden schroeven als ik er niet ben, of juist instellen dat als ik bijna thuis ben hij alvast aanspringt.

Via een slimme iPhone App lijkt het me ideaal: die weet toch al dat ik in de buurt ben (GPS; ben al verwend met de reminder functionaliteit van Siri) en wat http://www.nest.com/ aanbied in de USA lijkt er al aardig op. Die e-Thermostaat van Essent heb ik ook gezien, maar kan geen buitentemperatuur weergeven of m'n lampen bedienen.

Probleem: ik kan geen leverancier vinden die in Nederland iets soortgelijks bied.

Andere tweakers een idee?

[ Voor 19% gewijzigd door willyb op 07-01-2012 11:09 ]

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:56
willyb schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 11:05:
en wat http://www.nest.com/ aanbied in de USA lijkt er al aardig op.
Waarom niet bestellen dan? Heb ik ook gedaan, al is hij nog onderweg. Ik verwacht hem ergens binnen nu en twee weken.

• piems
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11 21:51

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

http://www.icy.nl/consument/producten/e-thermostaat

lijkt me precies wat je zoekt.
heb zelf de voorloper, de ronde versie. erg te spreken over het apparaat.

mis ik toch dat stukje over de lampen ;)
nou ja het komt in de buurt!

[ Voor 18% gewijzigd door piems op 07-01-2012 11:13 ]

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

-

[ Voor 99% gewijzigd door Dre op 03-05-2012 17:45 ]

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Flinke investering om wat terug te verdienen, veel thermostaten bieden al een programmeringsfunctie waarmee je op vaste punten de temperatuur kan wijzigen. Als je gewoon werkt is dat wel voldoende, dan zie ik niet echt het voordeel van deze domotica in.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-11 15:19
Je gaat sowieso geen thermostaat vinden die ook lampen bediend.
Dan moet je het andersom zoeken en een home automation system zoeken die ook thermostaten kan aansturen, dan geef ik je meer kans.

• willyb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-11 19:58
Home automation system zoeken die ook thermostaten kan aansturen suggesties zijn welkom.

Voorlopig maar even voor die van essent gegaan. Volgende woning dan weer een kans dan maar.

• mymac
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-10 19:38
Ik heb inmiddels een Nest binnen, schitterend apparaat maar geen OpenTherm ondersteuning dus nutteloos in mijn geval. Dag €250!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
mymac schreef op maandag 23 januari 2012 @ 03:24:
Ik heb inmiddels een Nest binnen, schitterend apparaat maar geen OpenTherm ondersteuning dus nutteloos in mijn geval. Dag €250!
Hoe heb je die Nest dan kunnen bestellen ? Deze is officieel nog (steeds :( ) niet in europa leverbaar volgens de site.

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En dat check je niet even van te voren? ;)
Anyway, het lijkt me dat er wel interesse is om het product van je over te nemen. Weet je toevallig of de Nest ook Nederlandse postcodes accepteert?

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
Volgens mij maakt een of andere energieleverancier (geloof ik) toch op dit moment reclame voor een thermostaat die je met de iphone kunt bedienen?
ff de commercials in de gaten houden.

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-11 11:19
Ik zou die nest wel willen uitproberen!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Tja zolang dergelijke thermostaten nog geen opentherm ondersteunen is het lang wachten ben ik bang, zeker als dat je criterium is.

Heb vandaag nog een vraag neergelegd bij een leverancier van wifi-thermostaten van heatmiser maar ook helaas geen opentherm.

Heeft de essent module dat dan wel vraag je je dan af............

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:16

SaN

Die van Essent is wel interessant, helaas is Essent zelf nogal duur :)

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 06:46

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Ken je deze al: http://toon.eneco.nl/

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:03

Reptile209

- gers -

Kan jouw ketel dan niet (ook) met een gewoon maak/breek contact werken? Bij mij was dat een kwestie van de thermostaatkabel op een andere aansluiting in de ketel zetten en klaar. Mis je weliswaar de mogelijkheid voor modulerend stoken, maar de betere thermostaat die ik nu heb maakt dat goed.

Overigens niet dat ding van Essent, 'gewoon' een programmeerbare Honeywell.

Zo scherp als een voetbal!

Pagina: 1