Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwinvdv
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-07 23:18
Ik heb sinds kort een SSD gekocht, en heb daar Windows 7 (64 bit) op geïnstalleerd. Bij het installeren merkte ik al iets op, want na het laden van de installatie DVD voor Windows 7, gaf de install een error dat die de geen driver had voor de DVD-speler (waar die dus al mee geboot had :S ). Om toch te kunnen installeren had ik van een vriend een externe USB DVD-speler geleend.
Maar nu ik Windows 7 heb geïnstalleerd en de driver voor mijn chipset te hebben geïnstalleerd ziet Windows de DVD-speler nog steeds niet, maar ik weet wel 100% zeker dat die het doet, want op mijn gewone harde schrijf heb ik nog mijn oude install opstaan, ook Windows 7 64-bit (wel een andere install), en daarmee kan ik nog wel mijn DVD-speler zien en gebruiken.

Heb deze mogelijk oplossing van mircosoft al zonder succes geprobeerd.

[ Voor 9% gewijzigd door kwinvdv op 07-01-2012 04:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Zoek eens op
upper lower filter+dvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwinvdv
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-07 23:18
Dit is volgens mij niet het probleem want in regedit zie ik geen "UpperFilters" of "LowerFilters"
Geen upper- lowerfilter

Iemand nog andere ideeën waar het wel aan zou kunnen liggen?

EDIT1:
Misschien dat dit ook invloed kan hebben. Want de heb de DVD speler met een sata kabel verbonden met het moederbord met een sata poort waar raid0 bij staat. Ga binnen kort nog test of het werkt als ik het in een andere poort doe, alleen moet daarvoor eerst nog wel even een 90° hoek sata kabel voor hebben, omdat voor een gewone kabel mijn grafische kaart in de weg zit.

EDIT2:
Heb de kabel vervangen en in een andere sata poort op het moederbord gedaan en windows ziet hem nu wel. Het probleem zat hem waarschijnlijk in het feit dat de raid0 poort van mijn moederbord een eigen driver nodig heeft, een andere dan de die van de chipset. Een vriend van mij kwam hier al mee (uit ervaring met Asus moederborden) maar kon niet zo snel de juiste driver voor mijn moederbord vinden en andere kabel gebruikt.

[ Voor 67% gewijzigd door kwinvdv op 08-01-2012 19:17 ]