Toon posts:

ABIT KT7A-raid + plextor 12/10/32/A probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hmmm,

Ik kan niet zonder burn-proof burnen, dan zegt die bad medium, ik heb de burner in een andere pc gehangen (een wat oudere celerone) en daar doet hij het perfect (moederbord is vandaag gekocht), hiervoor had ik een ASUS A7V133A, daar dezelfde probs helaas, word er gek van om eerlijk te zijn. Ook al geprobeert zonder alle kaarten in de pc, nada same shit, op de raid controller ken ik wel fikke op 12x alleen dan moet ik dus niet proberen een mp3 te spele of een ander geluidskreerende applikatie te starte, geluid happert als de tering, soms verneukt ie de cd ook nog is

iemand een iedee
lijkt wel een via prob met plextor.
;/

thanks

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor die dubbele reply, verkeerde knoppie geduwt eerste keer.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:12

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

:?

Jij wilt zonder burn-proof branden?? huh :?

Ik snap er geen hol van... ben vast niet de enige! ;)

Whatever.

Verwijderd

Topicstarter
zal het even uitleggen.

als je burn-proof aanzet fikt hij OK, het nadeel is dat de burner elke keer stop met burnen voor een paar seconden (buffer leeg ofzo), dit zorgt ervoor dat die speed van het fikke rond die 10x zit (lampje word gewoon groen zo nu en dan). Duurt ook een stuk langer dan dat ik gewend ben met die andere pc waar hij dus perfect op 12x fikt

hoop dat je het nu begrijpt

• Paulusdebospooier
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:04

Paulusdebospooier

Hobbyist.

Als je de busmaster-drivers van VIA hebt geinstaleerd kan dat problemen geven.Het brandprogramma Feurio! zegt in zijn "system diagnosis" zelfs dat het onmogelijk is om met deze drivers een cd te branden. Het gaat dan specifiek om het bestandje VATAPI.VXD . Feurio! adviseert om de via busmasterdriver uit te schakelen en de standaard drivers voor windows te installeren.

CITAAT:"This IDE-BUSMASTER-driver is (at least the version 3.12) faulty, i.e. it does not work correctly with CD-writers.
So no correct burning will be possible with this driver.
Please deinstall the busmaster-driver ("Control panel" -> "System" -> "Device manager" -> Harddisc controller". There remove the busmaster-driver).
After that re-install the "normal" Windows-IDE-driver ("Control panel" -> "Add hardware". Add the "Standard IDE/ESDI-harddisc-controller" manually).

If you have a newer version of this driver, you can first test, if the writing does work with that version."

Mischien heb je hier iets aan.

Geen auto mooier dan de W116!

Verwijderd

Sukkel je moet je brander gewoon op je IDE hangen nix RAIT of wat dan ook gewoon op de "Normale" IDE ATA33/66/100 maar niet op zon Prommis schijt ding das alleen maar COOL voorje HDD maar niet voor de Brander ik weet het zeker want ik heb hem zelf ook :)

EDIT

Heeft nix te maken met VIA want dat heb ik ook :)

Verwijderd

Topicstarter
Joboskrillo,

ik ben niet dom, ik heb gewoon een aantal dingen geprobeert, ook clean installs zonder VIA drivers, met via drivers, andere burn proggies, steeds zelfde muk, bad medium. Maar het schijnt nu opgelost te zijn, bleek dat mn secundairy controller op PIO stond en niet op dma, had er geen last van met m'n vorige bord de abit kt7-raid, dus lette daar niet op, wel moeten doen eigenlijk :)
Pagina: 1