Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Persoonsnaam registreren.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Nu ik de laatste tijd veel benaderd wordt voor veel verschillende opdrachten en projecten wordt het toch eens tijd om aan een online portfolio te beginnen. Layout is af, inhoud is bijna af alleen zit een beetje in de knoop met de domeinnaam waarop ik het wil hosten.
Om domeinkaping te voorkomen gebruik ik ter illustratie een fictieve naam in onderstaand voorbeeld. (Die qua lettergrepen e.d. hetzelfde is.)

Laat mijn naam Ronald van Blakel zijn. Dan wil ik zowel RvBlakel.nl als Ronaldvanblakel.nl registreren. (en ook .com waarschijnlijk.)
Dus dan hebben we:

RvBlakel.nl
RonaldvanBlakel.nl
RvBlakel.com
RonaldvanBlakel.com

Op welke site kan ik dan het beste mijn content plaatsen en op welke domeinnamen kan ik het beste redirecten? Seo-technisch lijkt het mij slim om dit op RonaldvanBlakel.nl/.com te doen. (Voor het geval er op mijn naam gegoogled wordt.) Echter is dit best een lange url en mensen zullen RvBlakel.nl/.com makkelijker onthouden. Nu snap ik dat alles toch redirect, maar lijkt me het makkelijkst om gewoon één url te kunnen aanhouden...

Wat is wijsheid?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2012 23:17 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hang onder alle domeinen gewoon dezelfde site, dan hoef je niet te redirecten. Dan hoef je je ook geen zorgen te maken over vindbaarheid.

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 23:12:
Hang onder alle domeinen gewoon dezelfde site, dan hoef je niet te redirecten. Dan hoef je je ook geen zorgen te maken over vindbaarheid.
Lijkt me niet praktisch en daarnaast vraag ik me af of google 4x exact dezelfde content wel zo zal waarderen...

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-11 13:14
TERW_DAN schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 23:12:
Duplicate content en google is over het algemeen een nogo..

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Kan je ze niet doorsturen met een 301 header? Hoewel dat natuurlijk ook meer een tijdelijk iets is voor bij een overgang van domeinnaam.

• Convo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-11 15:49
Is het niet gewoon het simpelst om de content te hosten op de website die je adverteert of op je visitekaartje wilt zetten? Persoonlijk zou ik dan voor Ronaldvanblakel.nl gaan omdat hele woorden makkelijker te onthouden zijn dan afkortingen. Als ze op zoek zijn naar Ronald van blakel, is Ronaldvanblakel.nl het eerste dat in je op komt. Daarna ga je pas rvblakel etc proberen.

[ Voor 36% gewijzigd door Convo op 06-01-2012 23:21 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

Gewoon 1 registreren en gebruiken. Ik heb ook geen andre-s.nl, andres.nl, ascholten.nl enz. Kies er gewoon 1 uit en ga daar verder mee. Wel zou je kunnen overwegen van die keuze de .nl en .com vast te leggen.

Verwijderd

Topicstarter
Dr.R schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 23:17:
Is het niet gewoon het simpelst om de content te hosten op de website die je adverteert of op je visitekaartje wilt zetten? Persoonlijk zou ik dan voor Ronaldvanbakel.nl gaan.
Ja, dat is inderdaad het simpelst... Alleen ik zoek voor het gedeelte 'Persoonlijk zou ik dan voor Ronaldvanbakel.nl gaan.' een goede onderbouwing.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:23
Omdat de meeste mensen bij alle andere domeinnamen het idee hebben: "oh, dan was ronaldvanbakel.nl zeker al bezet" (overigens, what about vanblakel.nl?)

[ Voor 13% gewijzigd door OnTracK op 06-01-2012 23:21 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 23:19:
[...]

Ja, dat is inderdaad het simpelst... Alleen ik zoek voor het gedeelte 'Persoonlijk zou ik dan voor Ronaldvanbakel.nl gaan.' een goede onderbouwing.
Direkt herkenbaar, (bijna) niet mis te spellen, gewoon volledige naam, matched goed voor seo, makkelijk te raden, enz.
OnTracK schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 23:20:
Omdat de meeste mensen bij alle andere domeinnamen het idee hebben: "oh, dan was ronaldvanbakel.nl zeker al bezet" (overigens, what about vanblakel.nl?)
Krijg je wel mooi email adres van: ronald@vanblakel.nl

[ Voor 29% gewijzigd door André op 06-01-2012 23:23 ]

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het ligt er volgens mij vooral aan hoe je je wilt presenteren. RvBlakel komt op mij afstandelijker over dan RonaldvanBlakel. Juist omdat je jezelf verkoopt, wil je m.i. een naam die jou het best representeert. RonaldvanBlakel is daarom m.i. beter dan de afkorting. De afkorting is leuk voor mensen die jou al kennen en zelf de naam intikken, maar niet voor nieuwe klanten. Bovendien lijkt mij RonaldvanBlakel herkenbaarder als naam dan RvBlakel (zeker in kleine letters: ronaldvanblakel, rvblakel).

RonaldvanBlakel leest (door meer klinkers) ook lekkerder dan RvBlakel (maar misschien heeft je echte naam dat probleem niet). RV kan bovendien ook nog verward worden met een afkorting voor heel iets anders: ReisVereniging of zo).

@hierboven: ja, ik zou zeker óók het achternaamdomein registreren (en een hostnaam ronald.vanblakel.ext maken).

[ Voor 25% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 06-01-2012 23:30 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst dank voor de reacties. Ik begin het een beetje in te zien. Wat betreft mijn eigen naam. Mijn achternaam is helaas al geregistreerd. Door een dubbele letter op het eind van mijn voornaam wordt deze in eerste instantie vaak fout gespeld. Zie het als een voornaam als Frank die ineens als Franck gespeld wordt. Veel mensen denken niet verder dan Frank.

Verwijderd

Sowiso alle domeinen registreren (volledige en met voorletterachternaam) en zowel .nl als .com

De website op je visitekaartje de content zetten en bijvoorbeeld een <meta HTTP-EQUIV="REFRESH" content="0; url=http://www.yourdomain.com/index.html"> tussen de headertags van de andere domeinen zetten zodat er direct doorgestuurd wordt naar het domein met de content.

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-11 20:40
Registreer alle domeinen, neem bij 1 willekeurige ook een hostingpakket, vraag aan de hoster of hij het IP en nameservers wilt verzetten naar die van het domein met het hostingpakket, klaar.

Goedkoop (want je betaald voor 3 alleen de bezethouding van het domein, en alleen voor die ene dataverkeer en opslagruimte) en alle domeinen linken naar de website met content.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-11 12:03
Als je een lastige naam hebt kan je het beste iets anders kiezen.

Deze klinken allemaal hetzelfde:

eid.nl
ijd.nl
eit.nl
ijt.nl
yd.nl
yt.nl
ijdt.nl

etc...

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-11 12:17
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 23:58:
Sowiso alle domeinen registreren (volledige en met voorletterachternaam) en zowel .nl als .com

De website op je visitekaartje de content zetten en bijvoorbeeld een <meta HTTP-EQUIV="REFRESH" content="0; url=http://www.yourdomain.com/index.html"> tussen de headertags van de andere domeinen zetten zodat er direct doorgestuurd wordt naar het domein met de content.
Zou het eerder met .htaccess doen, gaat het gelijk goed, voordat er een pagina (deels) geladen is. Gewoon hostingpakketje afsluiten met 1 (of 3) extra domeinen. Moet iedere hoster makkelijk kunnen fixen.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

naarden 4ever schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 00:05:
Registreer alle domeinen, neem bij 1 willekeurige ook een hostingpakket, vraag aan de hoster of hij het IP en nameservers wilt verzetten naar die van het domein met het hostingpakket, klaar.

Goedkoop (want je betaald voor 3 alleen de bezethouding van het domein, en alleen voor die ene dataverkeer en opslagruimte) en alle domeinen linken naar de website met content.
En dan zit je dus weer met dubbele content want o.a. google ziet alleen de losse domeinen. Dubbele content i.c.m. SEO is niet handig. Dus redirecten vanaf de verschillende domeinen naar 1 domein en niet verschillende domeinen dezelfde content laten tonen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-11 14:41
Of je bent nog creatiever. Zo heeft Danny Mekić als URL da.nny.nl en als e-mailadres d@nny.nl.

[ Voor 3% gewijzigd door StephanVierkant op 11-01-2012 14:59 ]

Pagina: 1